home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kia Motors je najveći pobednik prvog takmičenja ABC (Automotive Brand Contest) za najbolji automobilski dizajn. To je novo međunarodno  dizajnersko takmičenje, koje organizuje nemački Savet dizajnera (Rat für Formgebung), koji je između ostalog odgovoran i za nemačke dizajnerske nagrade.

Žiri prvog takmičenja u automobilskom dizajnu Kiji je dao najbolje ocene u dve kategorije. U kategoriji dizajn robne marke, gde se ocenjuje dizajn marke kao celine, Kia je ocenjena kao "najbolja od najboljih". U kategoriji spoljašnjeg izgleda, gde je eksterijer vozila u prvom planu, pobedila su čak 3 Kijina modela: sportski terenac Sportage, dolazeći Rio (u Evropi u prodaji u septembru) i nova limuzina Optima. Optima i Sportage su inače već osvojili nekoliko nagrada za dizajn, između ostalog i prestižne red dot award (Kia Optima je bila čak "najbolja od najboljih") i iF product design award za industrijski dizajn. 

Četvrta generacija Rija, koji je u martu u Ženevi doživeo svetsku premijeru, nije nastavak prethodnika nego sasvim nova, moćna persona. Jasnim odmicanje od starog se Kia (ne samo) sa novim Riom probila među vodeće na području dizajna i kvaliteta vozila. Atraktivan oblik i izvanredne motorne performanse Rija (varijanta sa 1,1-litarskim CRDi motorom može se pohvaliti prosečnom emisijom CO2 85 g/km i prosečnom potrošnjom 3,2 l/100 km!) evropskim kupcima predstavljaju se na jesen u čak tri varijante karoserije (3-, 4- i 5-vratni).

O novoj Optimi je bilo na tržištima gde se prodaje (nažalost Evropa još nije među njima), napisano mnogo dobrog. Limuzina D klase je plod saradnje Kijinih dizajnerskih centara u Frankfurtu i kalifornijskom Irvine-u i odmah nakon predstavljanja u domaćoj Južnoj Koreji zasela je na 1. mesto među najprodavanijim modelima svoje klase i tako postala prva Kia, kojoj je to pošlo za rukom.

Sportski terenac Sportage je prošlu jesen u sasvim novom ruhu zasjao na brojnim tržištima i postavio smernice budućih SUV-ova. Pored izvanrednih terenskih performansi (njegov novi AWD pogon Dynamax je najnovije dostignuće čuvene fabrike iz Graza - Magna Powertrain) može se pohvaliti štedljivim i okolini prihvatljivim motorima (varijanta sa 1,7-litarskim CRDi motorom i start/stop sistemom u proseku u okolinu izduva samo 135 grama CO2 na pređeni kilometar uz potrošnju od samo 5,3 litra goriva na 100 kilometara).

Nemački Savet dizajnera (Rat für Formgebung), organizator novog takmičenja u automobilskom dizajnu, osnovan je 1953. godine na inicijativu nemačkog saveznog parlamanta i danas spada među vodeće svetske ustanove na području komunikacije i prenosa znanja u dizajnu. Među mecenima ovog nezavisnog udruženja je čak 170 kompanija iz Nemačke i inostranstva. Među aktivnosti udruženja spadaju nagrade Designpreis Deutschland (nemačka najpriznatija zvanična nagrada za dizajn), izložbe, konferencije, seminari i radionice. Takmičenje u automobilskom dizajnu je takmičenje otvorenog tipa i namenjeno je svim kompanijama u automobilskoj industriji i njihovim partnerima sa područja dizajna i komunikacija brenda.

Pobednici takmičenja biće svečano proglašeni 13. septembra na novinarskom danu Salona automobila u Frankfurtu.

PR KIA Motors



čitanja : 1478



Komentari

Novi Rio najbolji, kao sto sam i rekao! :)))

Autor carobnjak 12 Avg 2011, 11:35

Ma Kia šou pravi!!! Još kad ne bi drali na ovlašćenim servisima u garanciji, bili bi neprikosnoveni među radionicama... :)

Autor Gagiba 12 Avg 2011, 11:52

Haha, a industrija je cuvena po povoljnom odrzavanju... :)))

Autor carobnjak 12 Avg 2011, 12:06

Steta za Optimu sto nece skoro da se pojavi u evropi zbog i40. Doci ci tek posle nekoliko godina na trzistu kada ne moze ozbiljno da ugrozi auto iz iste grupacije.

Autor Orlo 12 Avg 2011, 12:13

@Orlo,
Slazem se, Optima je fantasticna...
KI(D)A!

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Avg 2011, 12:42

@ Gagiba
Kako da KIA ne dobije nagrade za dizajn kad je Audijev dizajner uradio, a one hyundaije BMW-ov.

Autor Dejan L 12 Avg 2011, 13:23

Jos da porade na pocinkovanosti..
Ali onda bi i cena bila malo veca..

Autor Panchev9 12 Avg 2011, 14:14

@carobnjak
Kod industrije bar znaš zašto ti skidaju skalp!!!! :))) (primio si se na bedž bato, ima da platiš!!!)
@DejanL
Znaju Koreanci dobro šta rade. Da nisu razmišljali unapred ne bi bili peti proizvodjač za relativno kratko vreme. Mada su im i automobili sasvim solidni a možda i malo više od toga. Novi Sportidž mi je i dalje favorit u klasi! :)

Autor Gagiba 12 Avg 2011, 14:48

@Orlo, slažem se da je šteta za Optimu... Nego i40 je već stigao (ne mislim na SW, nego na limuzinu). Eno ih gomila u Dobanovcima na Hyundai-jevom placu...

Autor Miki 12 Avg 2011, 15:04

Ova Optima, preslikana Laguna!
Bože, kako su ovi auti bezlični.

Autor Mange 12 Avg 2011, 15:59

@Miki
Ja sam video na Novom BG-u karavan, registrovan na BG table, pre jedno mesec-mesec i po dana.

Autor Orlo 12 Avg 2011, 16:55

@ carobnak, tako je, Rio kupujem 100%
@ Mange, ko bezlican? Brate ti si bezlican
@ Dejan L, ix35 izgleda kao supalj opanak, ix55 je ruzan koliko i X1, samo 1 i nekako, a drugi ni za kupus nije.

Autor Viktor 12 Avg 2011, 19:30

@Viktor ma pusti Mangea, covjek serenda samo tako.

Autor hh 12 Avg 2011, 20:14

Viktor & hh
Auto nije klovn, niti je lik iz crtanih filmova. Svaki auto mora da pokaže svoj karaktrer.
Kakav karakter pokazuje ovaj Rio sa srednje slike? Rekao bi da je izašao iz pomoćnog odeljenja.
Niste vi momci još sazreli da znate šta je auto, ali vam dajem savet držite se podalje od koreanaca i kineza, posebno jer ima masa normalnih i povoljnih vozila na tržištu. Još nisu zreli, samo glume zrelost...

Autor Mange 12 Avg 2011, 23:11

@Mange
Kia daje najdužu garanciju od svih ! Pa čak i da se kvari,baš te briga kad ti sve poprave o njihovom trošku. A plus nude jako povoljna i lepa (po meni) kola. Za 9 990 imaš Kiu Proceed. Pa gde to ima? Bilo koji konkurent (sem i30) košta oko 5 hiljada više. A imaš garanciju,nov auto voziš i baš te briga,uživaš. A valjda ćeš ga zameniti za 7 godina ! :)

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 23:15

PITBULL™
Tu i leži navlakuša! Znaš li koliko koštaju ti servisi! Znaš li šta sve rade i kakve poslove izmišljaju? Menjaju antifriz svake godine, kočionu tečnost, delovi i ulja papreni, pa kad to sabereš na taj nivo od 7 godina, sračunaš da si bez veze finansirao KIU, sa nekih 2-3 k.eura. Drugo, ne priznaju sve u garanciji! Ima tamo čitav spisak, koji procenat u kojio godini čega, samo naravno što to niko ne čita. Tako gume, amortizeri, farba... mogu biti jako diskutabilni.

Autor Mange 12 Avg 2011, 23:21

@Mange
E to jeste. Baš sam gledao,servisi su skupi u svim ovlašćenim servisima. Bilo da se radi o Kiji,VW-u,Mercedesu itd. Uopšte nisu naivne cene servisa i za ova manja jeftinija kola. Ja uradim otprilike servis na E klasi za slične pare kao ovi što uzmu za Kiu ili Golfa. Šta je tvoj savet? Šta treba kupovati? Po meni je najbolje dobar polovnjak (premium),star 2-3 godine (može i koju godinu više ako je dobro očuvan).

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 23:27

Mange priznaje samo EVO&Co..
:)))

Autor Panchev9 12 Avg 2011, 23:30

PITBULL™
Ja mislim da servis KIA nije ništa jeftiniji i od Mercedesovog. A koja je razlika?
Kia i Hjundaji imaju paprene delove, a serviseri izmišljaju poslove gore nego bilo ko!
Uz to, tu su zaštite o pređenoj kilometraži, pa ne važi za Taxi...
Jednostavno, ko ne prelazi godišnje min. 15 000km, godišnje nema račun da kupi nova kola. Nov auto se otplati tek posle 100 000km i zato onaj ko ga pre proda mnogo gubi.

Autor Mange 12 Avg 2011, 23:31

@ Viktor
Tako je, KIA je lepša od Hyundaija

Autor Dejan L 13 Avg 2011, 07:54

@Mange
Kako to mislis nov auto se otplati posle 100 000 km?!?

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 09:39

carobnjak
Grubo i nejasno sam naveo neke podatke. Ali osnov je grubo rečeno, da ako kupiš novog punta i polovnog za 2500 €, kad sabereš uložene pare na nabavku vozila, servis i ono što možeš za njega uzeti prodajom, dođeš do zaključka da posle 100 000km i mah 5 god. starosti se troškovi poravnaju.
E sad, imaš + velike prednosti novog auta, sigurnost, pouzdanost, udobnost i u svakom slučaju samopouzdanje.
E sad, ako uzmeš KIA ovlašćeni servis na 7 god, i ono što za nju polovnu možeš uzeti, nigde te nema.
Najgora opcija je prodati auto star 2-3 god. sa malom kilometražom, recimo 30-40 000km, a prava stvar je kao u Evropi, gde pređe 200 000km za 2-3god i proda ga za 60-70% novoga. (to kupuju ovi "naši" i misle da su baš dobro uboli)
Opet napominjem da je ovo jako grubo poređenje ali je blizu pameti.

Autor Mange 13 Avg 2011, 10:35

@Mange
Sustina je da nikada neces povratiti pare koje si dao za novi auto...
Osim ako zaradjujes na njemu, kao taksista! :)))

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 10:49

Dobro si ga rekaa ekspertu..

Autor Panchev9 13 Avg 2011, 10:56

@Mange
A to za Kiu bas nije tako!
Redovan servis za 1.4 benzinac je oko 18000 din. sto je na nivou konkurencije.
A ko te tera da svih 7 godina ides u ovlasceni servis ako ti toliko smeta ta duga garancija?!?

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 10:58

carobnjak
Nemam ja ništa protiv KIA. Ali su "oni" lepo ukapirali, da prvo KIA Hjundaji kupuju obični ljudi koji malo prelaze (slično se dešava i sa puntom classic), i da ako uvedu 7 god. garancije, pravi sebi lep biznis. Cena od 18 000 dindži za običan "benzinski" servis je mnogo. Uz to dodaj neobične, tipa zamene antifriza, tečnosti u kočnicama (svake druge godine), zamene kaiševa, španera, svake 3 god i ko zna kakvih zavrzlama. Ako ih ne posećuješ gubiš garanciju i na koroziju, koja im je boljka.

Autor Mange 13 Avg 2011, 11:18

Panchev9
Kad je Taxista bio eksperat? :))

Autor Mange 13 Avg 2011, 11:20

@Mange
Da li imas neka (realna) iskustva sa kvarovima modela Ceed/i30?

P.S. U vezi tvoje konstatacije da se auto "otplati" posle 100 000 km:

Ne moze se auto otplatiti nikada!
Prodajna cena + gorivo + registracija + redovno odrzavanje + oprema za vozilo + kompleti pneumatika + putarine + manji/veci kvarovi + neplanirani troskovi = ti sad racunaj koliko je to...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 11:25

Pozivam sve vlasnike modela Kia/Hyundai da ovde navedu iskustva sa servisima i kvarovima!
Oni sigurno znaju pravu istinu...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 11:42

carobnjak
Znam ja da je najjeftinije ići peške i to sa Tigar gumenim opancima. Najke su već skupe :)) Uglavnom vozila se kupuju radi posla i radi lepšeg života. Tu treba napraviti razliku, jer prvo zarađuje a drugo troši, pa bi i izbor vozila trebao da bude drugačiji.
Iskustva imam prilično veliko sa i30, Kia Ceed ima moj jedan drugar, probao sam je i to je to. Radi se praktično o istim autima osim po izgledu. Uglavnom, vozio sam više primeraka i30 a nijedan nije prešao neku značajniju kilometražu (ne preko 30 000), osim dizelka iz ovlašćenog servisa, koju često vozim i sa njim sam ja prešao preko 1000km. (prešla oko 70 000km). Ovo su zaista male kilometraže da se oceni do koje kilometraže se može reći da je "nov auto".
Nešto im nemam za zameriti, osim za mestimičnu koroziju, ali koja opet ne bukne odmah.
Ali svo vreme dok sam u njima, ne mogu da se otmem utisku da je potpuno bezlično vozilo. Drugi veliki problem je bezvrednost polovnih primeraka. Znači ko je kupi neka zaboravi na prodaju i vozi dokle može.
Servis i dalje nema sve potrebne delove. Složeniji i skuplji delovi se opet čekaju iz Koreje ili Slovačke, a to nekada traje...
Ranija iskuatva neću da pomeinjem, ali jedna naša velika firma je vozila KIA kombije i poluteretna vozila, jako su se hvalili njima na početku, kao jeftinom nabavkom, međutim vremenom su se tako okršali, delovi papreni i čekaju se i po 1 mesec. Sad su prešli na Mercedes i Reno -- pa vidi.

Autor Mange 13 Avg 2011, 11:43

@Mange

"Uglavnom vozila se kupuju radi posla i radi lepšeg života."

Naravno, i tu nema nikakve ni zarade ni otplate, samo TROSAK!

"Kia Ceed ima moj jedan drugar, probao sam je i to je to."

Bogato iskustvo, moram priznati... :)))

Znaci, od kvarova NISTA?!?

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 11:48

@Carobnjak 11:48
E nasmeja me. :)
Što bi reko neko,bez srca bismo bili samo mašine ;)
I da nadopunim prvu rečenicu,moguće je spojiti obe potrebe.

Autor PITBULL™ 13 Avg 2011, 11:53

carobnjak
Da li si video Kia i Hjundaji u taksiju? Ja sam video jednog pametnog koji je nabavio I10, nekoliko komada, i brzo su nestali.
Ako već nekoga pitaš za komentar kvaliteta i30, taj bi trebao da je prešao 100 000km a takvoga ne znam.
Ali znam ranije modele - lomove, i nije moguće da su napredovali svetlosnu godinu, jer to još njiko nije uradio, posebno u ova krizna vremena.
Problemi su bili, komplet vešanja, menjači, ležajevi, kočnice, limarija... Takko da kad ovi modeli pređu 10tu ili 100 000km videćemo.

Autor Mange 13 Avg 2011, 11:54

@Mange
Ja samo zelim da cujem realne utiske, "rekla-kazala" mi ne znaci nista...

@PITBULL™
a sta te je nasmejalo? :)))

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 11:56

@Mange
i10 kao taksi? Vic godine!
Pa ko bi normalan uzeo bilo koje vozilo A segmenta za taksi?!?

Verovatno niko nije hteo ni da udje...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 11:58

carobnjak
i10 taxi, živa istina i to više komada, čitava firma - živa istina. Znaš onu priču kako su kao komotni...
Eto, ja nisam mogao da sednem pozadi. Samo znam da je servis bio preskup.
Od svih Koreanaca i30, je daleko najozbiljnija ponuda u zbiru.

Autor Mange 13 Avg 2011, 12:03

@Carobnjak
Ovo:
"Bogato iskustvo, moram priznati... :)))"
Haha. :)

Autor PITBULL™ 13 Avg 2011, 12:05

@Mange
E to bih voleo da vidim! :)))
Nisi trebao pominjati i10 , sad ce doci onaj fanatik, ne secam se nick-a, koji tvrdi da je to najbolji auto na svetu i sl.

U pravu si da je Hyundai pomalo bezlican, meni se mnogo vise dopada Kia, Ceed mi deluje bolje i spolja a posebno unutra, ostalo je naravno, isto...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 12:08

@PITBULL™
Uz smeh je sve i lepse i lakse...

Toga se drzim i u svojoj profesiji, inace bih davno nestao...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 12:09

carobnjak
Kia CEED je za razliku od i30, imala u istom paketu slabije i tromije benzinske motore za iste pare. A servisi su ređi, lošiji i mislim skuplji.

Autor Mange 13 Avg 2011, 12:11

@Mange
Navodno je snaga smanjena zbog potrosnje...
1.6/125ks je ostao isti.

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 12:21

@Mange
U HR na primer Ceed 1.4 i dalje ima 109ks, dok je u Nemackoj takodje smanjen na 90ks...

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 12:36

Ako se prelazi 15000 godišnje za servis treba dati oko 1400 eura za 7 godina, ostali su troškovi isključeni jer spadaju pod garanciju. Znači Pro Ceed košta oko 11500 eura za prvih sedam godina što se održavanja i popravki i nabavne cijene novog vozila. Šta ima konkurencija da ponudi?

Autor MMM 13 Avg 2011, 12:42

Mange
Od pocetka..

Autor Panchev9 13 Avg 2011, 12:49

Novi Kia Rio stigao u Hrvatsku!
Odlican sajt, prilagodjen samo za Internet Explorer:

http://rio.kia.hr/

Autor carobnjak 13 Avg 2011, 12:51

Niko vas ne tera da radite obavezne servise u ovlascenom servisu tokom 7 godina. Da, izgubicete garanciju, ali ako vam je vaznije da ustedite pare - predjite nakon npr. 3 godine u neovlasceni servis, uz opravdanje prema sebi "pa ni drugi ne nude vise".
S druge strane - koji su to neovlasceni servisi za Kiju (pa i Hyundai) a da valjaju i da su jeftiniji od ovlascenih?

Autor dzigi 14 Avg 2011, 20:55