
Toyota Motor Corporation (TMC) planira da predstavi novu generaciju
telematskih usluga(1) na tržištima u razvoju širom sveta, počevši od Tajlanda u
martu 2012. Usluge će koristiti globalnu ‘oblak’ platformu, koja treba da
započne sa radom 2012. godine, a zajednički je razvijena od strane TMC i američke
Microsoft korporacije.
Nova platforma će funkcionisati kao informaciona infrastruktura za
telematske usluge nove generacije dizajnirane za upotrebu u Toyotinim
električnim i ‘plug-in’ hibridnim vozilima, koja će se uskoro naći u prodaji u
Japanu i Sjedinjenim državama.
Telematske usluge koje će biti uvedene u Tajlandu će predstavljati prvi korak plana TMC da takve usluge progresivno proširi na druga tržišta u razvoju, gde je infrastruktura možda ograničena. Ovo širenje telematskih usluga – kao deo brzog globalnog razvoja – će biti omogućeno spajanjem telematskih tehnologija TMC i Microsoftove ‘oblak’ tehnologije i informacione infrastrukture. Usluge u Tajlandu će biti dizajnirane za upotrebu sa pametnim telefonima, ali će takođe biti dostupne i preko povezivanja pametnog telefona sa ekranom audio sistema, što će omogućiti upotrebu kako u vozilu, tako i izvan njega. Osim toga, kako navigacioni sistem u vozilu nije neophodan za upotrebu ovog sistema, TMC će moći da ponudi ove sisteme po nižim cenama. Planirane usluge za Tajland uključuju uslugu rutiranja navigacionog sistema, trenutno dostupnu u Japanu i Kini, koja koristi informacije o saobraćaju kako bi pomogla korisnicima da izbegnu gužve u saobraćaju.
TMC će takođe predstaviti dve usluge trenutno dostupne u Japanu, Kini i Sjedinjenim državama: uslugu rutiranja koja korisnicima omogućava da operater postavi odredište, kao i obaveštavanje korisničkog servisa i traženje pomoći u slučaju nesreće ili druge hitne situacije.
(1) Kombinacija reči telekomunikacije i informatika. Telematski terminali su instalirani u automobilima i drugim vozilima i pružaju usluge preko bežične mreže i centra za obradu podataka.
(2) Najavljeno u aprilu ove godine.
PR Toyota