
Budućnost je stigla – laserska tehnologija spustiće se iz SF filmova u farove budućih BMW automobila.
Tek što smo se navikli na LED svetla kod savremenih automobila, BMW najavljuju novo revolucionarno rešenje – lasere.

Iako se prve asocijacije koje povezuju automobile i lasere odnose na opake
spravice korišćene u filmovima o agentu 007, u BMW-u su krajnje ozbiljni.
Prema njihovim rečima, osnovni motiv za uvođenje ove inovacije jeste ušteda
energije. Naime, laser proizvodi 70% jače osvetljenje po jedinici snage u
odnosu na LED tehnologiju.
Ova karakteristika biće značajna za električne automobile budućnosti, kakav je BMW koncept i8.

BMW je prikazao slike lasera koji bi trebalo da se koriste u prednjim svetlima,
a ostali detalji za sada nisu precizirani.
Možemo samo da nagađamo koliko će se vozači BMW-a osećati moćno na putu kada u
prednjem delu svojih automobila budu imali montirane lasere.
Preuzeto sa : B92.net
Негде се БМВ одвојио пола деценије...негде деценију...а негде и по пола светлосне године... :))))
Битно да се технологија развија...неко развије мигавце на ретровизору, неко ласерску технологију, на крају свако допринесе колико може и колико уме!!
Bravo.
@hh
Imaju oni LED farove,na novoj 6-ci.
@Gagiba
Red bi bio da i oni kao nešto razviju. ;)
@Barosso, Dejan L
sad ide ono "haha, postovanje", "hvala, hehe".
Znalci kazu ovako: kad bi se laserski farovi zagrejali na nivo na koji se greju LED farovi, emitovali bi 100 puta jacu svetlost.
Imao bih da vam porucim jos nesto, ali onda moj komentar ne bi ugledao svetlost dana:)
Budalastine...
Nikada se laseri nece koristiti za direktno osvetljenje, jer jednostavno, to nije moguce, niti je laseru to ikada bila namena!
Dalje, svetlost lasera je monohromatska i nije iz spektra koji je namenjen za osvetljenje! Da ne pricam koja bi energija bila potrebna da laserski zrak nesto osvetli...
Laser moze da se koristi za neko pobudjivanje i sl. ali direktno za osvetljenje, nikako... jednostavno mu to nije namena...
@Gagi
ja sam pre vise od mesec dana okacio ovde link ka press saopstenju o Laserskim svetlima, pa pre nego sto napises takve komentare bolje da prvo malo proguglas. Nece biti nikakve dopune osvetljenja vec ce laseri biti jedini izvor, da ne kazem aktivator svetlosti, i pojavljuju se na serijskom modelu krajem 2013. godine.
@ Gagi
Pa sto su svi skepticni, ako BMW kaze da ce da postavlja znaci da je testirao i da to radi u stvarnosti...
@ toma
Kad završiš elektrotehničku školu razumećeš!
Znaš koji napon treba da bi laser svetleo kao na različitim NAMONTIRANIM renderima?
@Dejan L,
Tvoje konstantno kritikovanje BMW-a i pozivanje na Audi i Mercedes je postalo pomalo smesno. I ovde i na forumu. Nekako zraci nekom pakosti. Otkud to? Toma jednostavno ne moze ( i ne treba) da ti bude izgovor vise...
Je to sve super al zivotni vek tih gore navedenih laserskih svetala je 10 000 sati kako BMW navodi sto je negde godinu i po dana rada, a to je malo jos ako zamjena bude skupa onda nije to to al dobro ovo je prva generacija mozda neka sledeca generacija bude bez tih ,,djecihbolesti,,
@Dakara
koji si ti razred osnovne skole kad si tako nesto sracunao. Tipican MB fan. Necu da upadam u duzu prepisku, ali reci cu ti strucnjace samo ovo: prosecan vek halogenih svetala je nesto preko 1000 radnih sati, pa ti ponovo racunaj, i bolje tri put meri jednom postuj da se ne bi blamirao.
Dakle Laserska svetla, made in BMW, za dve godine. Da se ipak zna.
A ko hoce da se obrazuje i sazna nesto vise o nekim segmentima buducnosti automobilizma, neka pogleda ovaj clanak:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=594473
@Dakara
Godinu i dva meseca tačnije...
tomo,halogene sijalice rade više od mesec i po dana...
@toma
Ja sam delio to brzinski u glavi i vidim ispada 400 i nesto dana pa sam zaokruzio na godinu i po a samo me interesuje koji si ti broj dobio pretpostavljam jedno 10 godina kad si ovo gore napisao jer da si dobio manje ne bi spominjao to. A sad malo o halogenim sijalicama one traju puno duze a i da traju mesec i po kad pregori odvrnes i stavis novu i gotova stvar a ovde nastaje komplikacija.
Ovaj laser bas przi, evo ima i video
https://www.youtube.com/watch?v=h29SwJDXMBc
@Toma to je GM razvio i zove se V2V
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicular_communication_systems#V2V
ko to moze da tvrdi da laser nikad nece osvetljavati!! kako nauka napreduje nije pitanje opste ni dali ce voda osvetljavati samo je pitanje kada ce to biti, ali posto imam bmw i shvatio sam filozofiju kojom prave automobile a to je (za novije) programiran da radi i da ti crkne posle par godina i da poludis od njega!! ova svetla ce ti crci tacno u ponoc kad ti budu naj potrebnija!!!! i to negde posle jedno godinu i mesec dana!!!!
@hh
kakve veze ima V2V sa onim o cemu se ovde prica. U onom mom linku to je samo jedna od 10 tema....
@toma
Interesuje me posto nasa racunica nije dobra da nam kazes onda koliko je to dana, moras nam argumentovat koliko si ti uzracunao. Ne znam mozda si ti stvarno upravu i mi nemamo veze sa matematikom, Ja jos kao zavrsna godina ekonomije sebi to nikad ne bi oprostio al iskreno.
Занимљиво је какве се све калкулације спроводе овде.. :)
Прво нереално је очекивати да се БМВ вози 24 сата дневно без стајања годину и по дана без прекида (а и тада се за дневну вожњу користе дневна светла). Да је у питању камион, трактор на пољопривредном добру или такси возило (све оно што је одлика конкуренције а не БМВ-а) па и да очекујеш да светла страдају брзо али за повести девојчицу у биоскоп, отићи до посла или школе и пропутовати мало Европом, ма више него довољно да служе и да служе...радни век ових ласера је минимум деценију па на горе. А тада се већ узима нов модел и то је то, ова ислужена се пошаљу у земње трећег света (и Србију наравно и Србију) па нек се тамо зезају са њима... ;)
@toma
Поштовање за први коментар...хаха хахе:)))
@Gagiba
Dakara je lepo napisao "radnih sati". Obično proizvodjači sijalica naglašavaju koliko radnih sati radi,jer je to jedino merilo. Ne daju paušalne ocene,2 godine-3 godine,pet itd. Neko vozi 2km dnevno,neko 300. Jedino ti i toma možete takve paušalne ocene da date. Proizvodjači deklarišu tačno.
Ja sam se juce iskrivio od smeha na ove PITBULL-ove i Dakarine racunice. Prvo sam mislio da se zezaju, ali ne, mrtvi su ozbiljni, i jos im nije jasno kako sam ja to izracunao. Aj da im pomognem. Kao kad nastavnik vidi da je ucenik krenuo u pogresnom smeru pri resavanju zadatka, pa malo da pomogne:)))
Dakle, 1000 sati za halogenke i 10.000 sati (ako je taj podatak tacan, posto mislim da je mnogo vise, al ajde, neka ga...) za laserska svetla, ne znaci da je to radni vek od kad se kupi auto pa se ukljuci stoperica. Sto rece Gagiba, nije to traktor ili kamion da bude non stop u pokretu. To se deco racuna ovako:
-ako vozis prosecno 60km/h, onda sa halogenkama mozes da predjes 1000h * 60km/h = 60.000km, ili sa laserskim svetlima ako je onaj podatak tacan 10000h * 60km/h = 600.000km (h i h se potire:)))). Ako se vise vozi van grada onda je to i dosta vise, ako se vise vozi u gradu onda je malo manje. Dakle Dakara i Pitbull vi tvrdite da se 600.000km predje za godinu i dva meseca:))))))
@Gagiba
vide li ovaj video koji sam obradio, tj. izmerio ubrzanje M5-ice. Hehe, koju stotinku brze od 4sec. do 100km/h. Pogledaj obavezno, nije veliki, cini mi se da nema ni 10mb:
http://hotfile.com/dl/131902661/182f532/m5_ubrzanje.mpg.html
Sama reč kaže "radnih sati". Pametnome dovoljno,ne trebaju nikakva dodatna objašnjenja.