
Zbog krize u Evropi, italijanski automobilski gigant okreće se američkom i brazilskom tržištu. Sergio Marchionne, izvršni direktor Fiat Grupe, potvrdio je da će italijanski industrijski gigant zbog katastrofalnih prodajnih rezultata na evropskom tržištu, a naročito na domaćem, svoje napore da usmeri prema jačanju pozicije na tržištima koja ostvaruju profit, odnosno američkom i brazilskom.
Italijanska grupacija u prvih devet meseci ove godine na Starom kontinentu ostvarila je pad prodaje od 12 odsto u odnosu na isti period prošle godine, što je rezultiralo smanjenjem tržišnog udela sa 8,2 na 7,2 odsto, al ii padom vrednosti Fiatovih akcija za skoro 30 odsto.
Ovim brojevima najviše je doprinelo alarmantno stanje u Italiji, tradicionalnom Fiatovom uporištu, gde je grupacija tokom prvih devet meseci ostvarila najgori rezultat u poslednjih dvadeset godina.
Ako se tome doda da svih pet Fiatovih fabrika u Italiji posluje s gubitkom, kao i da je od 2008. godine do danas oko 210.000 vozila manje proizvedeno - situacija nije zavidna.
Izvor : Netauto.rs
Foto : Fiat
Mene zabrinjava da imaju lose rezultate u Italiji..
Ovo drugo i djene, djenje, ali da ih i domaci kupci preskacu, to bas ne mirise na dobro..
Od kad znam za sebe objavljuju da je FIAT u gubicima. Čisto sumnjam da je to tako. Italijanska muljačina je u pitanju
Fale im novi modeli i to je to. Inace po testovima u Auto Buildu prave odlicne automobile. Dakle, zamena za Punto EVO, limuzina srednje klase ili bar neki sedan na bazi Bravoa. Panda je tu ali nije dovoljno. Marketing uzasan u kombinaciji s politikom cena, bar kod nas.
@Uros
Potpuno se slažem s tobom. Oni se povlače iz pojedinih klasa, a drugi stvarajun ove klase. Nedostaje im auto mu klasi passata, a oni prave neki freemont. Nemaju porodični monovolumen, SUV, možda i neki coupe, sve se to danas traži. IMAJU KRIVU POLITIKU MODELA, ulože puno novaca u razvoj i onda to niko neće da kupuje. Bravo, koji je bio predodređen za uspjeh, jer je jako kvalitetan, su ubili previsokom cijenom...
@Uros
ma fali im realnija cenovna politika... ali, ona je neostvariva sa prouizvodnjom u Italiji!
Primer: Ovaj Renault Megane Generation sto se sklapa u Turskoj, ima isti ili bolji kvalitet zavrsne obrade od Bravo-a koji se sklapa u Torinu, a koji kosta nekoliko hiljada evra vise!
Taj Bravo je bruka kako je katastrofa sklopljen - ocajna plastika i tapacirung, bez metalik farbe iznutra... ma krsh! A prodaju ga za 13.5K (najjeftiniji)!
Fiatov objektivni problem je sto ne moze da se iskobelja iz celjusti korumpirane i raspadnute Italijanske birokratije! Jednostavno ne daju im...
Ali opasan je cvikerash, tako da ne sumnjam da ce naci nacin i da ce u jednom momentu u buducnosti prakticno zatvoriti fabriku u Torinu, jer ce mu biti isplativije da pravi kola u Brazilu, SAD, Srbiji, Kini, Poljskoj...
Znači moraće opet preko bare, ko nekad Yugo Amerika,preko luke Bar.Zanimvo kad Fiat zarađuje to su naše pare, a kad gubi to je njegov problem.
Fijat nema novog predstavnika C klase, predstavnik B klase za evropsko tržište je Grande Punto (evo) koji je na izmaku karijere, potrebno je hitno izbaciti nove modele B i C klase za evropsko tržište. A u Brazilu su izbacili i UNO i Palio uskoro stiže, znači tamo napreduje jer ima nove modele, a ovde nema. Svi znaju koliko su dobri JTD i MJT Fijatovi motori, više nemaju ni problem sa korozijom, ali što reče Uroš Marketing NULA, cene malo previsoke, a stigli su i Hyundai-Kia koji uzeše Fijatu ulogu jeftinije alternative.
Koncentisali su se na Alfu i Lanciu, na Krajsler, ali sad dolazi red na Fijat. Uvek mogu da višak sa drugih tržišta premoste u evropske fabrike i modele za evropsko tržište!
Srpski biznis će im biti za nauk, kako se radi.
Ulože 20 milja evra, a dobiju na tacni 500 milja.
To je zato što druge zemlje nemaju biznismene kao Dinkića Mlađa, pa će morati da naprave školu da i u drugim zemljama iškoluju Mlađe.
Ne, ali stvarno moraju da počnu nove modele da prave definitivno. Ja neznam šta ima je u poslednje vreme.
To su teški prevaranti!
To zna ceo svet,ali se mi lepimo na tu priču ko muva na g....
Sve su dobili za dž,fabriku,zemljište,infrastrukturu,sve moguće poreske i carinske olakšice,radnike sa otpremninama poslali na Biro o trošku naše Države(o našem trošku),dobili po 10.000 Evra po radnom mestu,a dobili su od naše Države za nabavku nove opreme i bankarske garancije u vrednosti više stotina miliona Evra.
Pitate se zašto?Pa naravno zbog nečije debele provizije(klanje vola za kilo mesa-srpski specijalitet),a sve to u korist naše štete!
Zato oni i Ugovor o saradnji proglašavaju za službenu tajnu,da im se ne bi ušlo u trag i da se ne bi obelodanio lopovluk.
PS.Nije ovo ništa novo na našem prostoru.Mi smo postali "zombi"narod pa zaboravljamo čak i šta smo juče ručali!
Da li ste zaboravili veliku prevaru sa GM-Opelom,koji je navodno trebao da investira kod nas,a za uzvrat je dozvoljen uvoz 10.000 Opela bez carine.
I ?
Normalno,svi ti Opeli su uvezeni bez carine,Država je oštećena za veliki novac,a investicija,pa nje naravno nema!
A gde se dede provizija čoveka koji je sve to inicirao i sproveo?Pa kako saznajemo iz dnevne štampe on je postao investitor i kolekcionar stanova po Beogradu.
@Zocky,Beograd
Sve si lepo rekao, ali opet ja nista ne zameram Italijanima, svako ko ima iole smisla za biznis naravno da bi pristao da debelo zaradjuje na budalama.
Zastava je odranije Fiatu dugovala 300míl $., izjavio Anjeli pri prvom susretu s našom ekipom experata.I to stoji. Vraćeno je tek mali deo, kad je falilo da tuže Zastavu, jer je nađen dogovor s vladom. Talijani ne šišaju već su došli po svoje pare.Ne znam što ne napišu dugove Zastave pre privatizacije. Samo država ih plaćala bar 15god u vidu plata i doprinosa,i dotirala proizvodnju. A uglavnóm nisu ni radili