home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, italijanski "Fijat" počeće komercijalnu proizvodnju nove verzije modela "panda" sredinom ovog meseca, čime će ovaj gradski automobil postati prvi proizvod ogromnog domaćeg investicionog programa kompanije od 20 milijardi evra (27,6 milijardi dolara), za koga kritičari kažu da "ne postoji."

Specijalizovana agencija "Market voč" navodi da će proizvodnja početi 17. ili 18. novembra u "Fijatovoj" fabrici Pomiljano d''Arko, u blizini Napulja, pozivajući se na izjavu dva zvaničika, koji su želeli da ostanu anonimni.

Nova "panda" biće u prodaji od februara na evropskom tržištu, a kasnije i u oko 40 zemlja izvan Evrope, prema internet prezentaciji od 28. oktobra, kada su predstavljeni rezultati poslovanja komapanije u trećem tromesečju.

"Fijat, poznat po proizvodnji manjih automobila, namerava da proda oko 230.000 komada nove verzije "pande" i njenog prethodnog modela u 2012. godini.

Na tržištu će se najnovija "panda" nadmetati sa nemačkim "Folksvagenom" koji izlazi sa manjim automobilom nazvanim "ap".

"Fijat" je uložio 750 miliona evra u obnavljanje fabrike i obuku radnika za novu "pandu", kao jedan od najbolje prodavanih modela. Stara "panda" izrađivana je u fabrici u Poljskoj, ali je uprava "Fijata" odlučila da se proizvodnja vrati u Italiju, kao deo 20 milijadi investicionog programa moderanizavije italijanske proizvodne baze, kako bi se montaža kola udvostručla do 2014. godine.

"Fijatove" fabrike u Italiji rade ispod kapaciteta zbog čega je uprava kompanije morala da obnovi proizvodne linije i ponovo obučava radnike. Slaba potražnja za atomobilima zbog dužničke krize takođe ugrožava prodaju kola u zemlji i Evropi.

Uprkos "Fijatovim" naporima da ostvari program modernizacije, uticajni sindikat industrijskih radnika Fiom izrazio je sumnju u spremnost kompanije da ulaže u pogone u zemelji, čime je pokrenuta velika javna debata o toj optužbi.

"Fijatovo" preuzimanje američkog "Krajslera" nije pomoglo kompaniji u njenoj odbrani zbog toga što sve više raste zabrinutost da bi "Fijat" svoje sedište mogao da prebaci u SAD. Izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione više puta je demantovao tu mogućnost.

"Fijatova" odluka da promeni nameru da podiže još jednu fabriku u Torinu, ponovo je poslužila sindikatu Fiom kao primer "prolazne prirode" investicionog programa kompanije, za koga sindikalci tvrde da "ne postoji."

Italijanski regulator tržišta Consob zatražio je od uprave "Fijata" da obezbedi više detalja o planovima za fabriku u Torinu, ali je kompanija to odbila, ističući da taj program "strateški, a ne finansijski", što daje pravo firmi da ga menja sve dok ne bude kompletiran.

Nova, treća generacija "pande" pokazana u septembru na sajmu u Fankfurtu, veća je, sigurnija i štedljivija od prethodnika. Prva "panda" pojavila se na tržištu 1980. godine.

Kao i do sada, tako će se i nova "panda" proizvoditi samo u jednoj karoserijskoj verziji s petoro vrata.

Autor: Tanjug.rs

Foto: Fiat



čitanja : 924



Komentari

Svidja mi se UP! ,ali ova Pandica je objasnila svojim oblinama, prelazima i detaljima

Autor Dejan L 08 Nov 2011, 08:21