home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše AP, a prenosi Beta, japanska Tojota opoziva 550.000 vozila - većinom u SAD - zbog problema koji bi mogli da otežaju upravljanje automobilima.

Opoziv se odnosi na 447.000 vozila u Severnoj Americi, kao i 38.000 u Japanu i 25.000 u Australiji i na Novom Zelandu, rekao je predstavnik za štampu Tojote Dion Korbet. 

U Evropi se opoziva oko 14.000 vozila, na Bliskom istoku 10.000 i 14.000 u Aziji, ne računajući Japan.

Nije prijavljeno da su problemi zbog kojih se vozila opozivaju do sada uzrokovali nesreće ni povrede, kazao je Korbet. 

Tojotin prodajni centar u SAD saopštio je da je problem u tome što postoji mogućnost da je spoljni prsten remenice na radilici postao neusklađen sa unutrašnjim prstenom, što može da proizvede buku ili dovede do paljenja signalnog svetla upozorenja.

Ukoliko se taj problem ne reši, kaiš pumpe servo upravljača može da spadne sa remenice, što dovodi do iznenadnog težeg zakretanja volana.

U SAD opoziv uključuje modele kamri (Camry), hajlender (Highlander), sijena (Sienna) i solara, iz 2004. i 2005, avalon iz 2004. i halender HV iz 2006.

Među 137.000 povučenih leksusa (Lexus) su modeli ES330 i RX 330 iz 2004. i
  2005. i RX400 iz 2006.

Proces opoziva automobila variraće od zemlje do zemlje.

U SAD, Tojota će imejlom obavestiti vlasnike vozila da treba da zakažu sastanak sa prodavcem radi inspekcije vozila kada se delovi za zamenu proizvedu u dovoljnim količinama.

Delovi će po potrebi biti zamenjeni besplatno, navodi Tojotin ogranak u SAD. Obaveštenja će se slati počev od januara.

U međuvremenu, ako vlasnici iz motora čuju neobičnu buku, potrebno je da odmah zakažu pregled vozila na bilo kojem Tojotinom prodajnom mestu. 

Autor : Beta / AP

Foto : Toyota



čitanja : 798



Komentari

Dokle više?

Autor Predrag 09 Nov 2011, 11:42

Većina vozila koja se opoziva (svih marki) su na Američkom tržištu? Jeste primetili to?
U čemu je fora?

Autor PITBULL™ 09 Nov 2011, 12:25

@PITBULL
Jbg ne mogu imati 30% jeftinija a bolja kola. Automobili se prave razlicitog kvaliteta za razlicita trzista, pouzdano znam za VW da to radi jer mi je rekao rodjak koji radi tamo u Njemackoj u VW al sam siguran da to svi rade i MB i BMW.

Autor Dakara 09 Nov 2011, 13:00

@Dakara
Čini mi se da su duplo jeftinija kola u Americi !
Možda baš ne okruglo duplo,ali tu su negde. Na skupljim modelima,na jeftinijim je malo manja razlika,al opet se vrti tu negde oko 40 do 50% manje.

Autor PITBULL™ 09 Nov 2011, 13:33

@PITBULL™
Pa naravno da su jeftina kada im je sve drzava omogucila - jeftina vozila, jeftino gorivo i eto americkog sna.
Jeftina su zato sto se koriste starije tehnologije, nema velikog izbora opreme (uglavnom je sve potrebno u jednom nivou opreme) i motora, kvalitet materijala je slabiji i sve to dovodi do pojeftinjenja proizvodnje - masovna proizvodnja jednog proizvoda.

Autor Orlo 09 Nov 2011, 13:41

@Orlo
Ja pričam za sve marke,ne samo za njihove.
Pogledaj cene Mercedesa npr tamo i ovde,otprilike duplo su jeftiniji !
Jako tržište...
A i moraju da im spuste cene kad oni imaju "big bang for buck". Baš će on da kupi Fiat 500 za 15 000,kad za te pare može da kupi veću limuzinu sa lepom opremicom i solidnim motorom.

Autor PITBULL™ 09 Nov 2011, 14:18

@PITBULL™
Jeste i jako trziste a i MB ima tamo fabrike i proizvode GL, M i R klasu ako se ne varam. Osim toga tu su interni standardi MB-a, tako da prilikom proizvodnje delova za americko trziste neke norme su drugacije kao i to da je njihovim kupcima omogucena manja mogucnost presonalizacije auta od one koja postoji u Evropi, pogotovu kod premium proizvodjaca.

Autor Orlo 09 Nov 2011, 15:17

Orlo
Pit
Dakara
Cena automobila u USA je kombinacija "cene" dolara i velicine trzista..

Autor Panchev9 09 Nov 2011, 18:30

Daj bre više, Tojota dojadi i Bogu u ljudima. Pa neka je zatvore više kada neće da rade kako treba i ajde zdravo, neka ostanu samo marke koje se trude i gotovo.
Je stojim pri tome da jedna marka mora da bude primer ostalima, kada bi jednu zatvorili, svi ostali bi se preispitali odmah sutradan. Sve dok se to ne desi ima da viđamo česte opozive. I to koji se broje u više desetina hiljada automobila, u Tojotinim slučajevima i p oviše stotina.

Autor MasterHaosis 09 Nov 2011, 20:46

Ja predlažem da Tojota ne otklanja kvarove javno, nego ka i svi drugi, tajno. Kad dođe na servis, oni se zgledaju, kao izvini treba nešto da otklonimo.
Baš kao Mercedes, mom drugaru, na sevisu, kao fazon, ima neko fabričko uputstvo, kad ono čudo menjali. Pa mu rekli da je mogao da leti sa puta...
Al eto, nema članka o tome.
A opet drugi im ostavio novog Merca u Sloveniji - dojadilo čoveku više. I kupio nemca BMW.

Autor Energy saver 09 Nov 2011, 21:32