
U Kelnu, u Nemačkoj, počela proizvodnja najnovijeg i najmanjeg Fordovog EcoBoost benzinskog motora sa 125 KS. Novi motor sa visokim nivoom efikasnosti je namenjen Ford Focusu.
Osim u Focusu, novi motor snage 125KS će se ugrađivati i u ostale Fordove proizvode, uključujući C-MAX i novi B-MAX. Novi 1.0 litarski EcoBoost motor se pridružuje globalnom nizu naprednih, benzinskih turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem koji su konstruisani tako da pruže veću snagu iz manjeg kapaciteta – uz smanjenu potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (manje od 120 g/km) i bez uticaja na performanse.
Fordov predsednik i glavni izvršni direktor, Alan Mulally obeležio je početak serijske proizvodnje najnovijeg EcoBoost benzinskog motora u savremenoj fabrici u Kelnu, gde je od 1962. godine proizvedeno 26 miliona motora.
Izvor : Vidiauto.com
125 KS je previše za tako malu zapreminu. Iako podržavam razvoj benzinskih turbo motora, ovo već spada u iživljavanje...
To je pravi put. Manji motor smanjuje tezinu. Manja tezina daje bolje performanse. I tako u krug... Verujem da ce Fokus sa ovim motorom izgubiti 100 kg. Bravo Ford.
Ništa nije previše ako su materijali projektovani da izdrže napore i temperature.
Primer su dizeli
iz 2000 ccm, se izvlači od 136 Peugeot do 187KS - by BMW
125ks po litri je odlično. To čak nadmašuje Vagenove TSI motore, mada su oni možda namerno underpowered i snaga će im rasti kako prolaze godine, kao što je i do sada bila praksa. Ono što je posebno fascinantno je oseg u kom isporučuje tu snagu, tu daleko prevazilazi 1.2TSI, svog direktnog konkurenta, i sa overbust funkcijom od 200Nm, tu bi mu pozavideo i atmosferski dvolitraš. Bravo Ford!