home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Radnici u nemačkoj autoindustriji zarađivali su dva puta više od američkih, pokazala je najnovija analiza.

Nemački radnici u proizvodnji kola su primali u proseku 67,14 dolara na sat, a prosečna plata zaposlenih u američkoj autoindustriji iznosila je 33,77 dolara po satu.

U analizi se navodi da u Nemačkoj autokompanije posluju u ambijentu u kome se "trka vodi do dna", dok se u SAD takvo nadmetanje ne ohrabruje.

To znači, kako se kaže, da je cilj nemačkog sindikata IG Metali, nasuprot Ujedinjenim sindikatima autoindustrije u SAD, da se obezbede veće zarade i zadovoljavajući uslovi rada.

Svi zaposleni radnici u autoindustriji Nemačke su članovi sindikata IG Metali. Oni mogu da štrajkuju ako to odluče, ali ne moraju to da čine zbog opšteg sistema rešavanja konflikata. Glavna razlika u odnosima između sindikata i uprava kompanije u dvema moćnim privredama jeste ta da u SAD odnosi počivaju na suparništvu, a u Nemačkoj se razvijaju na osnovu saradnje, istice se u analizi.

Zaposleni u istoj autokompaniji, u SAD imaju manje zarade, nego u Nemačkoj. Na primer, zaposleni u Folksvagenovoj američkoj fabrici Katanoga dobijaju 14,50 dolara na sat, a posle tri godine, zarada se povećava na 19,50 dolara na sat.

BMW, koji ima pogon u Spartanburgu, u Južnoj Karolini, takođe je prihvatio pravila nagrađivanja zaposlenih koja važe na lokalnom tržištu, što znači da radnici iste kompanije, u SAD imaju manje zarade nego u Nemačkoj.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs 



čitanja : 1692



Komentari

Nemacki radnik pravi kvalitetan auto,dok americki ne.

Autor milan 31 Dec 2011, 10:59

zato su i skupi automobili iz nemacke.

Autor boris 31 Dec 2011, 11:04

A u Srbiji radnik zaradi 2.5$/h, ako se ne varam:
jer je 2.5$x8h=20$ dnevno
=> 20$x5dana=100$ nedeljno
=> 100$x4nedelje=400$ mesečno.
400$=32.000din
PROSEČNO, NE RAČUNAJUĆI MENADžERE i OSTALE FOTELjOLjUBE
Može (l)i gore !?
Ne znam samo kako im se ne isplati da dođu i investiraju... šta bi oni da radimo za DŽ, da im damo 10.000€ po radniku, da im damo nekoliko hektara parcela za DŽ i da im uradimo infrastrukturu?
Eto to su bili uslovi koje je VW tražio, a možda su još hteli i da radnik njih plaća , žalosno

Autor Dejan L 31 Dec 2011, 11:42

Jos jedan od razloga zasto su americki auti jeftiniji, osim slabijeg kvaliteta, unificiranosti modela, starije tehnologije, manjeg izbora motora i nivoa opreme, iako ovde neki misle da je to samo zbog jakog trzista, zasto onda nisu jeftini u Nemackoj ili u V.Britaniji i tamo su jaka trzista...

Autor Orlo 31 Dec 2011, 12:34

@ Orlo
Odličan komentar

Autor Dejan L 31 Dec 2011, 13:04

"To znači, kako se kaže, da je cilj nemačkog sindikata IG Metali, nasuprot Ujedinjenim sindikatima autoindustrije u SAD, da se obezbede veće zarade i zadovoljavajući uslovi rada."
A sta je cilj Ujedinjenih sindikata autoindustrije SAD???

Autor loshmi 31 Dec 2011, 15:16

vw fabrika u americi (tennessee) jos uvek nije pod sindikatom - zato i zaradjuju samo $15/sat. prosecan gm radnik ima satnicu $40/sat (jer su fabrike pod sindikatom) PLUS BENEFICIJE (zdrastveno osiguranje je u americi daleko skuplje nego u evropi).
@Orlo,
usa automobili su jeftiniji od evropskih samo ako ces pretvarati evre u dolare i obrnuto. a posto vi u evropi niste placeni u dolarima nego u evrima cena im je vise-manje identicna, samo kod jednog stoji euro znak, a kod drugog $.

Autor mile antena 31 Dec 2011, 16:40