home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mediji u SAD pišu o novom „fijatu” sa napomenom da se proizvodi u obnovljenoj fabrici u Srbiji, ali ga ne dovode u vezu sa neuspešnim projektom Jugo Amerika.

Vest plasiraju u kontekstu opštih kretanja u automobilskoj industriji i poteza njenih glavnih aktera.

„Fijat 500 L” će, prema „Njujork tajmsu”, na američko tržište stići iduće godine. Prodavaće se pod krovom „Krajslera”, čiji je „Fijat” većinski vlasnik (58 odsto), ali u posebnoj dilerskoj mreži koja se tek stvara i koja sada prodaje samo nekoliko verzija modernog „fiće”, „fijata 500”.

Automobil iz Kragujevca ovde je ocenjen kao „fijat 500 na steroidima”, koji će se nadmetati u takozvanoj MPV kategoriji (višenamenski automobili), u segmentu tržišta koje je prema oceni „Volstrit džornala” treće po veličini u Evropi (gde je lane prodato 1,6 miliona takvih automobila), ali koje je „prenatrpano”.

„Fijat” u ovoj kategoriji već ima dva auta („multipla” i „kubo”), ali, zaključuje bloger tog visokotiražnog poslovnog dnevnika, „pravljenje 500 L sa četvora vrata u Srbiji, gde su plate samo četvrtina onih u Italiji, kao i vladine poreske olakšice i subvencije, pomaže da se smanje troškovi”.

„Ju-Es tudej” smatra da je glavni mamac „fijata 500 L” njegova veličina, jer bi mogao da se kvalifikuje kao porodični automobil „za one koji ne zakeraju zbog teskobe”.

Uprkos tome što dolazi iz Srbije, novi „fijat” niko ne dovodi u vezu sa propalim projektom „Jugo Amerika”, što je dobro, jer bi svaka asocijacija u tom pogledu bila loš marketing. „Jugo” je ovde, posle neslavnog kraja zajedničkog poduhvata kontroverznog biznismena Malkolma Briklina i „Zastave”, sinonim za loš proizvod o kome postoji impresivna kolekcija viceva i ima reputaciju „najgoreg auta u istoriji” (naslov knjige o „jugu” ovde objavljene 2010).

Povodom ženevske smotre automobila, američki mediji se bave situacijom u evropskoj automobilskoj industriji, pri čemu ih, razumljivo, najviše interesuje poslovna sreća njihovog igrača na tom terenu, „Dženeral motorsa”, čiji su evropski brendovi „opel” u Nemačkoj i „voksal” u Velikoj Britaniji.

Evropski biznis „Dži-Ema” prošle godine je uknjižio gubitak od 700 miliona evra i pojas za spasavanje sada vidi u savezu sa „Pežo-Sitroenom”, postajući, sa sedam odsto uloga, drugi po veličini pojedinačni akcionar, posle porodice Pežo čiji je udeo sa 31 sveden na 25 procenata.

To savezništvo je donekle pokvarilo planove Serđa Markionea, koji traži trećeg partnera za „Fijat”, kome takođe ne cvetaju ruže u Evropi. Profitabilnim ga održava alijansa sa „Krajslerom”, koji se na američkom tržištu gotovo fantastično oporavio: prošle godine je imao porast prodaje od čak 36 odsto.

Izvor: Politika.rs i B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Autoblog.it 



čitanja : 3018



Komentari

Ako smo mogli Yugo da prodajemo Amerima, može i ovo čudo od 500L, što je u odnosu na Yugo formula 1. A kad Fiat nađe partnera u EU i njega dovesti u Srbiju.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 11:56

B.M.
Yugo se obzirom na cenu u USA poklanjao..
500L ima ozbiljnu cenu.. To mu je minus na USA trzistu..

Autor Panchev9 09 Mar 2012, 12:56

Ali je i 500L ozbiljan auto. Yugo je propao zbog čestih reklamacija, jednostavno nije bio za dužu vožnju u SAD. Pregrevao se brzo, a onda bi delovi počeli da propadaju.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 13:37

B.M.
Ma da bre.. Yugo nije mogao ni da krene , koliko je bilo reklamacija..
Yugo prosto nije bio za USA trziste.. Drugaciji automobili su tamo potrebniji..

Ako 500L bude kostao koliko se prica, nema njemu selameta u Americi..

Autor Panchev9 09 Mar 2012, 14:18

amerikancima su dva najbitnije karakteristike na autu prostor i niska cena. ovaj fiat nema ni jedno ni drugo. po ceni ce opet kostati kao verovatno toyota camry ili ford fusion (usa model, ne evropski), od kojih je opet manji u svakom smislu.
pa ni mazda 5 nema uspeh u americi jer ljudi kazu da je mala, tako da ne vidim kako ce 500l imati.

Autor mile antena 09 Mar 2012, 15:13

Nemam ništa protiv „fijata 500L“ kao auto, nadam se da će se prodavati kao alva, ali se bojim da „Fijat“ već teško prolazi u Americi, a po novinama izgleda i ponegde u evropi. Takođe smatram da ne znaju šta će ni sa svojim brendovima (samo pogledajte „lanču temu“), a Kragujevačke pogone dobili su besplatno i koriste bez poreza ... Pa zar nije američka revizorska kuća procenila vrednost tih pogona na oko 30 miliona evra?!

Izuzimajući njegov tužan kraj iz dobro poznatih razloga, „Yugo America“ se ne može zvati propalim ili neuspešnim projektom. Pogrešna izjava ne postaje tačna time što se ponavlja. Ovo govorim iz perspektive čoveka koji dobro poznaje američko tržište.

Uzimimo u obzir da je „Fijat“ tokom 26 godina (1958.-83.) u Americi prodao 910.000 vozila, dok je „Zastava“ za samo 5 godina (1986.-91.) prodala 150.000. To je isti broj prodatih automobila, u proseku, po godini.

Kada je „Fijat“ pobegao iz Amerike, prodao je samo 6.184 automobila te 1983. godine. Italijani su ubeđivali „Zastavu“ da preko bare ne idu, da je previše teško tamo prodati vozilo.

Kada je „Fiat“ ponovo započeo prodaju u Americi 2011. godine. prodao je manje od 25.000 vozila. Ne samo da je to 100% ispod njegovih očekivanja (50.000), nego je 100% ispod broj vozila koja je „Zastava“ prodala u Americi u svojoj prvoj godini. Ovo dovode u pitanju i „Fijatov“ moć planiranja.

Yugo je uglavnom bio naš proizvod. To ima svoje, dobro poznate beneficije. Taj proizvod zahvaljujući našim inženjerima širom bivše zemlje, položio je najrigoroznije testove u najvećem i najzahtevnijem tržištu na svetu. Ne treba zaboraviti da su „Fijat“, „Rover“, „Reno“, „Sitroen“, „Pežo“ i „Alfa Romeo“ svi napustili Ameriku dok je „Zastava“ izgurala svoje.

„Zastavini“ radnici mogli su sebi da priušte proizvod koji su pravili. Važnost toga je pre 100 godina shvatio jedan od najvećih kapitalista, Henry Ford! Međutim, danas, ako uzmemo u obzir da je cena tog auta oko 14.000 evra, plata radnika na pogonima je 60 puta manje. To nije simbol nacionalne industrijske moći i nacionalnog ponosa (kao što je bio projekat „Yugo America“), ni ti se može poređivati sa tim projektom.

500L je „naš“ koliko je iPhone kineski.

Ali, ponavljam, nadam se da će Markijone izgurati onih 160.000 sledeće godine.

Autor CaMIRO 09 Mar 2012, 18:53

@ CaMIRO
Ako neko planira da proda 50.000 vozila, a proda 25.000 vozila, kako je 100% ispod očekivanja?
Koju si ti školu učio?

Autor Dejan L 09 Mar 2012, 19:04

Zastava je imala gubitke i dok je izvozila Yugo u SAD. Ne samo što je imala dosta viška zaposlenih, već je morala svake godine da prima nove radnike, tako da je imala i neraspoređenih. Pustite više Zastavu i socijalizam.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 19:10

@CaMIRO
sve što si napisao u pravu si osim ovog

Kada je „Fiat“ ponovo započeo prodaju u Americi 2011. godine. prodao je manje od 25.000 vozila. Ne samo da je to 100% ispod njegovih očekivanja (50.000), nego je 100% ispod broj vozila koja je „Zastava“ prodala u Americi u svojoj prvoj godini. Ovo dovode u pitanju i „Fijatov“ moć planiranja.

Mislio si reći 50% jer 100% bi znacilo da nisu prodali ništa, zar ne?

Autor BiH_USA 09 Mar 2012, 19:14

Ovo nema nikakve šanse da dostigne prodaju od 160.000 primeraka godišnje.

Autor Predrag 09 Mar 2012, 19:20

Dosta njîh je islo na posao samo da imaju dnevnicu iako ništa nisu radili, seljaci na bolovanje kad su radovi na selu, a i ovi što su radili su iznosili delove. Otkaz je bio skoro nemoguć. Zastava nije mogla da opstane kao takva.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 19:24

Naravno, 50% ispod očekivanja. Prvo sam napisao da su planirali 100% više da prodaju, a pošto kad pišem često prevodim misao sa engleskog, ostane mi koja greška ...

Hvala na korekciji!

Autor CaMIRO 09 Mar 2012, 19:25

Još samo da dodam da su kola u americi znatno jeftinija nego u evropi, tako da ne treba pretvarati 16.000 evra u dolarima i hvatati se za glavu.

Autor CaMIRO 09 Mar 2012, 19:28

Nije postojao ni termin tehnološki višak. Na pr.dođes na posao, i ako nema posla za tebe, u tvojoj struci, ceo dan čitaš novine i piješ kafe, a plata ide kao da radiš. Radnik je bio max. zaštićen.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 19:35

@B.M.,
to je i dan danas na zapadu normalna stvar, radnici su zasticeni ko beli medvedi zahvaljujuci sindikatima. cak i kad nema posla i kad radnik ostane kuci placen je kao da radi ceo dan.
to je i bio problem zbog cega su gm i chrysler upali u financiske probleme.

Autor mile antena 09 Mar 2012, 19:43

@B.M. - Mislim da si pomešao nesrećne godine devedesetih sa onim ranije. „Zastava“ je do kraja osamdesetih bio sistem koji je, ponavljam, uspeo da izvozi više od 700.000 vozila širom sveta. Nijedna evropska ili američka automobilska fabrika u to vreme nije bila što bi nazvali „efikasna“. Pa zamisli samo da su japanci pravili „korolu“ za 13 sati (ako se dobro sećam), dok je „Folksvagenu“ trebalo nešto iznad 22 sata za „golfa“. A sada da dodamo da bi „Dženeral Motors“ davno ugasio ili smanjio obim „Opelovih“ fabrika kada bih mogao. Pogledaj tu situaciju malo i videćeš da su radnici u nemačkoj zaštićeni kao beli medvedi. GM je zaključio da je daleko skuplje ugasiti fabriku i plaćati otpremnine nego je pustiti da radi i pravi gubitke. A „Opel“ već odavno je teški gubitaš, barem se tako priča po američkim medijama.

@Dejan L - I appreciate the correction, unnecessarily snide though it might have been. Tell you what. Put a piece like that together in a language that is not your first, and I'll happily return the favor.

Autor CaMIRO 09 Mar 2012, 19:51

@CaMIRO 09 Mar 2012, 18:53

A po vama je projekat Yugo Amerika bio uspesan ???
I ta katastrofalna reputacija koju je imao je bila bez razloga?

Autor carobnjak 09 Mar 2012, 20:51

@mile antena
Postoji li izuzetak kod amera? Kako ide prodaja Mini divizije (mrzi me da tražim)? Mini je daleko od praktičnosti i prostranosti, cene su astronomske (za tu klasu), doduše ima premijum status.

Autor MAX 09 Mar 2012, 20:57

@MAX,
miniju ide ok, prodaju tu do 35,000-40,000 vozila godisnje.
mini ima reputaciju kao i svi nemacki modeli. odlican za voznju, kvalitetan enterijer, ali sam (mehanicki) kvalitet celog auta je nula. kupuj dok je pod garancijom i prodavaj cim garancija istekne, osim ako volis popravke.
tako da mini je barem u pocetku bi na nekoj nuli pa je imao laksi posao dok fiat jos uvek ispasta greske iz proslosti

Autor mile antena 09 Mar 2012, 21:13

@mile antena
posto si ti jedini "tamo", da li mozes ukratko da nam objasnis sta je prava istina o Yugu u SAD? Kakve price kruze o njemu? Da li ih danas uopste ima u zivotu tamo?

Autor carobnjak 09 Mar 2012, 21:22

@carobnjak,
pa znas kako, dele se na one koji nemaju nikakvo iskustvo i na one koji imaju neko iskustvo. e ti koji nemaju nikakvo iskustvo su uglavnom oni koji ga i kritikuju, zbog prica koji su naculi, iako nikada yugo nisu ni videli uzivo. oni koji imaju neko iskustvo sa yugom uglavnom imali lepse reci o njemu. rece ti da si dobio ono sta si i platio - mali gradski auto koji je jeftin, odrzavanje jeftino, ne trosi previse, ali za $4,000 nemozes dobiti sve ono sta i na autu od $10,000.
ja licno nikad nisam video yugo uzivo u americi, a obisao sam ameriku uzduz i popreko. nekad naletim na njega na ebay, ali nema ih mnogo.

Autor mile antena 09 Mar 2012, 21:46

@carobnjak
covek jeste "tamo" ali zar ne vidis da prica kao u bunilu:) Sve sto kaze uzmi sa rezervom. Debelom. A pri tom obozava GM i ostale amerikance...

Autor toma M50d...brm, brm 09 Mar 2012, 21:52

@BiH_USA
izvini, na tebe sam zaboravio!
Isto pitanje kao za Antenu... :)

Autor carobnjak 09 Mar 2012, 21:54

U danasnjem Blicu pise da su Englezi izabrali Fiat 500L u top 10 u Zenevi!

Autor carobnjak 09 Mar 2012, 22:10

@toma,
sta velis, da krenem i ja gledati youtube i da donosim misljenja na osnovu toga?

Autor mile antena 09 Mar 2012, 22:26

@ mile antena 22:26
Skidam kapu za komentar! Njemu je YouTube ono što je nekom bukvar

Autor Dejan L 09 Mar 2012, 22:40

@carobnjak
Dobro vise sa Fiatom bre. :)) Mile, opusteno samo. Toma je takav...

Autor McLaren 09 Mar 2012, 22:43

Ja isto nikad nisam vidio YUGO u Americi, zivim ovdje od 1994 god..
Isto tako neznam sta ljudi misle o njemu, samo sam cuo nekoliko viceva na televiziji od nekih poznatih stand-up komicara. Kao na primjer:

YUGO but the car doesn't.

Svaki YUGO dolazi sa autobuskim rasporedom voznje.

Autor BiH_USA 09 Mar 2012, 22:50

@camiro, glupo je porediti zaštićenost radnika u socijalizmu i kapitalizmu. Kapitalista bira koga će primiti ili otpustiti, u socijalizmu si morao biti primljen, a otkaza skoro da nije ni bilo, i opet bi dobio firmu na sudu.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 23:04

Ili jednostavno, jel više zaštićen radnik Fiata danas u FAPu, od nekadašnjeg radnika u Zastavi? Danas više radi, veća je disciplina, a plata realno manja. Može dobiti otkaz bilo kad bez obrazloženja.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 23:12

@B.M. Ja nisam čovek koji lako pređe preko sličnosti između „Druže Tito mi ti se kunemo“ i, kako pevaju Britanci, „God save our gracious queen“. Smatram da si previše lako uzeo zdravo za gotovo da su socijalizam i kapitalizam dva različita pojma.

Napisao sam već da je lakše ostaviti radnici „Opela“ da prave gubitke, nego ih otpuštati, što ćeš lako da proveriš. A to važi za dosta fabrika po svetu.

Takođe, ako ćeš mi reći da su radnici „Zastave“ uveliko bili nesposobni, tu moram da kažem da ni po čemu nije tačno. Rezultati do kraja osamdesetih govore svoje, pogotovo kada se poređuju uspesi „Zastave“ u Americi sa mnogo većim, zapadnim fabrikama. Evropa je smatrala Prvoslava Rakovića za jednog od najboljih direktora (do sredinom sedamdesetih) u autoindustriji. To što banana država nije znala ili već mogla da nastavi proizvodnju automobila nikako nije i ne može da bude komentar na sistemu koji je građen mnogo pre budalaštine koja nas je 1991. godine snašlo.

U Srbiji danas vlada divlji kapitalizam, znam da nije isti kao taj idealni koji ti propagiraš, ali da li zaista možeš da kažeš da su na važnim poslovnim mestima u ovoj zemlji danas stručniji ljudi nego što su bili za vreme Jugoslavije?

Posedujem jednog od poslednjih filmova „Zastavine“ fabrike, u stvari napravio sam ga sam. Pre toga tokom jednog projekta sam prošao kroz par „GM“-ovih u Americi. Iznenadio bi se koliko sličnosti ima. Daleko od toga da ovi naši nisu imali strukturu, da nisu znali šta rade, da nisu radili po 9001 standardima. To što su rat i bombardovanje uveli po neki fušeraj, tačno je, ali toga ima i u fabrikama koja nisu bombardovani i koja prodavaju kola za mnogo više para. Nadgledao sam se radnika jedne poznate američke automobilske firme koji su u sred belog dana izašli iz fabrike, napili se preko puta i vratili se na rad. A ako misliš da su svi „Fijatovi“ radnici u Italiji prošli testove koje su, na ponižavajući način, izmišljeni za Kragujevac - pa ... što se kaže, I have some oceanfront property in Arizona to sell you.

Samo prati štrajkove sa kojim se „Fijat“ suočavao od sedamdesetih pa na dalje, štrajkove koje su doveli do neuspešnog „Robogate“ projekta ranim osamdesetim godinam, kada su sve robotizovali i reklamirali „Ritma“ (Stradu) kao takvog. Kupiću auto zato što je pravljen robotima? Zaista? Dan danas se to prezentuje u MBA biznis školama po americi kao jedan od najglupljih marketinških poteza ikada.

Inače suštinsko pitanje ovde je zbog čega postoji firma? „Opel“ kao gubitaš je deo velikog sistema (GM) koji ga podržava. Treba objasniti kako se to razlikuje od „Zastave“ (koja nije gubila ni blizu tolike pare, a dosta godina je bila na dobitku) i bivše Jugoslavije.

Ne možeš samo da kažeš, „glupo je poređenje, to je kapitalizam i socijalizam“, i tako ostaviti stvari. To su nadimke. Crno i belo. Good and evil. Pa život ni u ličnom, ni poslovnom, ni opštem, ni suštinskom smislu, nije takav.

@carobnjak Ako se uzme rat i tragičan kraj „Yugo Amerike“, onda naravno nije se dobro završilo. Ali ako se uzme u obzir koliko je taj nacionalni poduhvat doprineo kvalitetu vozila, standardu „Zastavinih“ radnika i kooperanata, kao i da je utecalo da GM uvozi japanskog „suzuki swift“-a i brendira ga „ševrolet sprint“, da Ford uvozi „mazdu 121“ iz Koreje i brendira ga „ford festiva“, da „Hjundai“ uđe na američko tržište ... ako se uzme u obzir broj prodatih vozila na najzahtvenijem tržištu na svetu, ako se uzme u obzir koliko je evropskih fabrika uključujući „Fijat“ odustalo od tog tržišta dok je „Zastava“ napredovala ... pa zaključite sami.

Ovde da ponovim - a potvrdiće nadam se mile antena i BiH USA - da je amerikancima dan danas strah od komunizma. Nije bitno da Jugoslavija nije bio deo istočnog blok-a, da je slobodna bila da trguje i sa istokom i zapadom, niti da ona nije bila osnovana na tradicionalnim komunizmom.

„Jugo“ je sam po sebi VREĐAO američki san, koji kaže da si uspešan kada si izvadio dva hipoteka na kuću, imaš garažu sa tri automobila po osam ili već šest cilindara i resurse zemlje tebi pripadaju toliko koliko ih možeš platiti. „Jugo“ već na prvom, drugom pa i trećem pogledu se suprotstavljao tim vrednostima (ne ulazim u to da li su dobri ili ne). Znate li da je čuveni republikansi komentator, kada je hteo da napravi spot o američkom sanu, izradio parodiju o, upravu, „Juga“? U toj parodiji, mladi bračni par koji štiti okolinu (environmentalists), kupi „Juga“ da bi trošili samo onoliko koliko im je zaista potrebno ... i poginu kada ih udari terenac. A ti terenci su se pojavili u Americi početkom devedesetih, kada sediš u „Jugu“ na semaforu pored njih vidiš samo vrh točka, a postali su više od 50% ukupnog broja prodatih vozila u Americi.

Dodajem da Amerikanci nisu voleli ni „Pežoe“, ni „Sitroene“, ni „Alfe“, pa ni „Fijate“ („Fijat“ se dugo nije vraćao jer ga u Americi prati očajna reputacija). Nisu voleli ni „Folksvagene“. VW je početkom devedestih prodavao jedva 40.000 vozila u Americi godišnje, razmišljao o tome da se povuče. Govorili su da su ta vozila nepouzdana, dok su u Evropi važili za nešto potpuno suprotno?! Tu ima i, recimo, problem da je Amerikanac retko gleda ulje, a nije navikao na vozila koja vole malo da troše (kao i svaki VW u to vreme, a i „Alfe“ dan danas, pa i „mazda rx-8“), nije navikao na tome da kada mu se pojavi lampica, sve je već gotovo (kod „bjuik“-a, samo nastaviš do sledeće pumpe ...)

Sve ovo, pa i još ponešto, se mora uzimati u obzir kada pričamo u „reputaciji“ projekta „Jugo Amerika“.

Inače potpisujem sve što je mile antena napisao, sa time što sam u deceniju u Americi primećivao po dva, tri „jugića“ godišnje, kao i da je „New York Times“ 2002. godine napravio članak o firmi u Teksasu koja je razvila dobar biznes prodavajući delove za njega. Nećeš u Americi videti ni „Ševrolet Sprint“-a više.

Ma da još uvek se vrte one „festive“, to su japanci dobro odradili ... neverovatno izdržljiv auto.

Malo sam oduljio ... ko je našao vremena da pročita, zahvaljujem.

Autor CaMIRO 10 Mar 2012, 04:30

Yugo je u SAD odveo investitor sumnjive reputacije, koji je hteo na brzinu da zaradi pare, i uložio u to . Kako je bilo sve više reklamacija i pad prodaje, prodao je firmu i povuko se iz posla. Novi vlasnik je takođe propao.To je suština, ostalo naše želje.

Autor B.M. 10 Mar 2012, 11:14

@CaMIRO
naravno da sam procitao, odmah prepoznam ono sto vredi citati! :)

Ali, nisu mi jasne neke stvari:
-zasto pominjete ta mala japanska vozila, tj. kakve oni veze imaju sa Yugom?

Otprilike istovremeno kad se Yugo pojavio u SAD, pojavio se i Hyundai Pony/Excel, koji je potukao Yugo po prodaji samo tako, vec posle godinu dana! A to je bilo mnogo pre sankcija i rata koje vi optuzujete da su krivi za "uspeh" nasih vozila.
Mislim da je to bilo negde 1986/87. Ja sam i tada pratio automobilizam, naravno ne kao danas (nije bilo interneta, bila su svega 2 autocasopisa, a na tv -nista!).
Odlicno se secam kada je izasao tekst o tome kako je Hyundai Pony krivac za "uspesnu" prodaju Yuga u SAD!
Zbog cega - zakljucite sami...

-Rekli ste ranije da "Izuzimajući njegov tužan kraj iz dobro poznatih razloga, „Yugo America“ se ne može zvati propalim ili neuspešnim projektom. Pogrešna izjava ne postaje tačna time što se ponavlja."

Slazem se ali vrlo dobro znate da je tadasnji socijalisticki rezim u SFRJ primenio upravo tu taktiku pa su domacu javnost ubedili da je Yugo "uspeo" u SAD, plasiranjem te teze i beskrajnim ponavljanjem!

Taj br. prodatih primeraka koji ste naveli je zanemarljiv na najvecem trzistu na svetu (tada)!

I druga stvar, zasto stalno naglasavate povlacenje Fiata iz SAD? Svi znamo sta su bili razlozi a i sami ste rekli da se vecina evropskih marki povukla a neke nikada nisu ni bile...

Uostalom, ono sto mi nikada nece biti jasno (posebno kod Predragovih stavova, pa i vasih) kako mozete potcenjivati Fiat a dizati Zastavu u nebesa kad su njeni modeli u stvari Fiatovi modeli stari 20-30 godina???

Autor carobnjak 10 Mar 2012, 11:18

Projekat Yugo Amerika pratio sam u celini, svaka vest je bila u fabričkom listu. Sve je bilo bajno, dok nije izašlo da Malkolm zbog problema prodaje firmu u SAD. Muk i neverica. Al opet su nas uveravali da je to normalno, dok izvoz nije prekinut. Nije tada bilo krize ni sukoba.

Autor B.M. 10 Mar 2012, 12:14

@carobnjak
Možda će ti pomoći ako ti kažem da je za mene poslednji pravi Fiat, i njihov poslednji dobar automobil model Tipo. Sve posle njega su budalaštine, svaka naredna veće od one prethodne, sa pojedninim svetlim primerima (Fiat 500). Šta misliš, zašto su samo njega ponudili u SAD? Odgovoriću ti odmah - jedini njihov model koji liči na automobil, a ostalo su sve sklepane šklopocije.
Nekvalitet sam im tolerisao do 2008. a od tada su za mene najgora automobilska kompanija na svetu u rangu sa Chevroletom, ali svakako iznad Lade. Ima tu još konkurenata, ali svi su bar za stepenik iznad ;)

Znači Zastavini modeli su rađeni na osnovu Fiata iz dobrih vremena. Cenim ih zato što su naši, jednostavni, jeftini, upotrebljivi i prilično pozdani ukoliko se propisno održavaju. Sve ostalo su bajke.

Odoh.
PozZ!

@CaMIRO
Uspeo sam sam da sredim instalaciju na Floridi zahvaljujući šemama koje mi je poslao Savčić :)

Nadam se da ću uskoro potpuno da je završim ;) Upravo krećem kod majstora da joj vratim još neke delove :)

Čujemo se i vidimo!
Pozz!

Autor Predrag 10 Mar 2012, 12:19

Pažljivo sam pročitao i mogu samo da kažem da je B.M. u pravu za sve što je rekao i da se može samo dopuniti Miletom Antenom.
Ništa nije pogrešio i nije istina da je u Zastavi bilo sjajno osamdesetih. Zakon o udruženom radu je obavezivao firme na stalna zapošljavanja nepotrebnog kadra koji je i ostao uglavnom nesposoban zarobljen u svom infantilizmu i bajkama devedesetih a i sada se vuce po onome što je ostalo od Zastave nesposobno da shvati sta se desilo i nesposobno da se promeni previše matoro a previše mlado za penziju.
Cela Zastava osim mučenih entuzijasta koji su uvek bili u strašnoj manjini bila je i ostala samo ljuštura i pokušaj industrije.
Hvaa bogu sa tim je završeno. To velio groblje srpskih talenata je konačno postalo ono što i treba a to je industrija za proizvodnju kakvih-takvih automobila koji će se dobro ili loše prodavati.

Autor Q&Q 11 Mar 2012, 19:05

Radio sam u Zastavi od 85e, i profit je najviše odlazio na plate ili pomoć, a malo ulagano u proizvodnju, pa smo sve više gubili tehnološku trku. Opadao je kvalitet, pa su nas drugi prevazišli. Na starim mašinama nije moglo bolje.

Autor B.M. 11 Mar 2012, 20:06