home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mnogi su se pitali kako će na evropskom tržišu proći modeli američkog Chryslera sa oznakama Fiata i Lancie, a odgovor je stigao posle prvog kvartala ove godine.

Fiat Freemont (u originalu Dodge Journey) je prošao prilično dobro budući da je u prvom tromesečju 2012. godine privukao 6.498 kupaca u Evropi, dok bi do kraja godine prodaja trebalo da iznosi oko 30.000 komada.

Zato je prodaja modela Lancia Thema (u stvari Chrysler 300) i Lancia Voyager (Chrysler Town & Country) ispod očekivanja. Lancia Thema je u prvom kvartalu u Evropi prodata u samo 480 primeraka (umesto planiranih 2.500), dok je Voyager prošao nešto bolje sa 1.342 prodata primeraka (ali najverovatnije ipak neće dostići planiranih 11.000 komada za ovu godinu).

Od pomenutih 1.342 Voyagera, 347 primeraka je prodato u Italiji a 995 u ostalim zemljama Evrope, dok je od 480 Thema 208 primeraka kupce našlo u Italiji a 272 komada u ostalom delu Evrope.

Ovde treba napomenuti i da je prodaja novih automobila u Italiji u prvom kvartalu 2012. godine pala za 21%, na 407.000 automobila, pri čemu je Lancia prodala 20.589 automobila (što je pad od 13 odsto).

Inače, od planiranih 21.000 primeraka Theme i Voyagera (11.000 Voyagera i 10.000 Thema) za ovu godinu na evropskom tržištu, Fiat je planirao da oko 13.000 proda u Italji. Koliko će na kraju zaisita i prodati, pokazaće vreme i prodajni rezultati. 

Ivan Mitić – Autoblog.rs 



čitanja : 1393



Komentari

@ Auto
I mene je zanimalo. Svaka čast za temu, razbija monotoniju!
Pravo osveženje i šta da kažem, očekivalo se! Probali i videli gde su i šta su! Ipak evropljani nisu navikli na kombije od 5m i imidž je danas u 21. veku sve, a kad si kopija nečega...

Autor Dejan L 19 Maj 2012, 01:57

Bio je očekivan ovaj rezultat za Lančine modele.

Autor goran 19 Maj 2012, 09:57

Ma Fiat može samo Fiću da pravi. Ostalo bolje da ugasi. Jadni Fiat, vratio se na Fiću i od nje pravi perspektivu.

Autor Mange 19 Maj 2012, 10:03

a šta su očekivali... još su i dobro prošli! je ovi rebadgani Chrysleri su za Lanciu samu (i za njezine mušterije) isto, ko da joj je netko pljunuo u facu i još joj se smije!
kad gledam ovakve slike, ponekad pomislim, da je Saab bolje prošao.... :(

Autor drugmirko 19 Maj 2012, 10:16

Lanchia Thema 3.0 V6 190KS = 41.000€
Audi A6 3.0 TDI 204KS = 45.570€
Trebali su da ponude neki 2.2 ili 2.5 po mnogo nižoj ceni, ali performanse bi bile bzvz

Autor Dejan L 19 Maj 2012, 10:25

@ drugmirko
U pravu si potpuno.
I za tezis se pričalo da u Lanči znaju napamet brojeve telefona svih vlasnika, a za ovu temu sam ja rekao, još odavno, da će znati napamet i broj cipela svih vlasnika.
Trebalo bi uporediti sa prodajom Krajzlera 300C sa početka prodaje, pošto mi se čini da se u toj grupi kupaca nalaze i povratnici na novi model.

Autor Ex Italo fan 19 Maj 2012, 10:48

@Dejan L
Pa bolje dodati jos te 4,5k i vozit se u najbolje premijum vozilo. Svaka cast onome ko da 41 hiljadu za Lanchu. :D

Autor McLaren 19 Maj 2012, 12:41

Kad je predstavljena nova thema, ja sam joj iskreno poželio puno uspjeha na tržištu, tim prije što FIAT nije imao auto u tom segmentu jako dugo. Šta sada reći, iznenađenje i nije. Da li bi mogla biti malo jeftinija? Najvjerovatnije da. Da li su opet kiksali sa promocijom? Jesu. Možda je taktika FIAT-a da je to ipak veliki Chrysler, pa koliko se proda lancia, dosta ih se prodalo. S druge strane, iznendaio me freemont da je (relativno) uspio. Meni lično je auto bezveze, odlični multijet motori ipak preslabi za veliku karoseriju ali izgleda da je upalilo on puno opreme i malo para. Sada treba iz iste perspektive promatrati themu i freemont: obadva su veliki ameri sa talijanskom značkom, jedan jako elegantan i lijepog izgleda, drugi bezveze i taj ružni uspije, onaj lijepi propadne... Znajući FIAT oni će sada themu povući sa tržišta. Ko prati, sjeća se da su istu glupost napravili sa thesis (slabo se prodavala, pa su je povukli na godinu dana, pa su je vratili na tržište, pa opet ništa). I što kaže Mange, izgleda da će svi modeli FIAT-a biti 500!

Autor Milan 19 Maj 2012, 18:52

ne treba punopametovati ,FIAT ništ anije izgubio ,jer j euložio samo u značku auta:)))svakako nisu imali originalne modele a ni para da ih razviju,sve to skupa je jako skupo...Zato je FIAT i kupio Crysler,jer ima veliki broj platformi,tako da će uzeti od Jeep dosta toga...mislim da mi ne bi trebali biti savetnici nikome, ovde mislim da FIAT kod Lancie pokušava da vidi šta bi to kupci od Lancie želeli,pa bi eventulano takav model i napravili originalnog.
Mislim da se FIAT sa Alfom i lanciom traži na tržištu a to uopšte nije lako i skupo je na kraju krajeva..Ovde samo trebaju sniziti cijenu kod ova dva modela ( Thema i Voyager) i staviti im dizel motor i išlo bi to ,stvar je u cijeni ,a uspjeh Freemonta je u njegovoj praktičnosti i dizelu ,porodici treba takav auto ..On uopšte nij eružan samo ga treba normalno gledati sa strane potreba a ne šminkeraja

Autor Ilija 19 Maj 2012, 20:45

Uvijek se sjetim izreke legendarnog Lia Ajakoke koji je rekao za kupce automobila da "vraga oni znaju šta im treba", a to se odnosilo na tvrdnju da kupci kupuju automobile koji su im potrebni. Treba analizirati zašto freemont dobro prolazi (američki niti suv niti MPV, dugačak 4,9 m, sa relativno malim dizelom, mrtav konj u vožnji koji je jako osjetljiv na bočni vjetar, a pogotovo naginjanje, sa odličnom opremom i cijenom, te vrlo dobrom završnom obradom - nisam ga ja vozio, ali sam se vozio i dobro pregledao). S druge strane thema sa ultramodernim 3.0 CRD u dvije razine snage(iliti multijet - izvorno razvijenim za FIAT/GM, tada biturbo 2,9 litraš sa recirkulacijom ispušnih plinova), stvarno atraktivnog dizajna ne prolazi. Mislim da je uvođenje voyagera bila greška, evropsko tržište za velike luksuzne MPV je veoma malo. I thema i voyager imaju diesel motore (thema 3.0 CRD V&, a voyager 2,8 CRD sa četiri cilindra, oba VM)

Autor Milan 19 Maj 2012, 22:04