
Jedan od najvećih svetskih proizvođača automobilskih delova i tehnologija, američki Delphi uspeo je do sada nemoguće.
Dizel motori su oduvek bili efektivniji od benzinskih, međutim prednosti koje imaju kod niske potrošnje anuliraju troškovima potrebnih tehnologija za smanjenje emisije štetnih gasova.
Delphi je uspeo da razvije benzinski motor sa unutrašnjim sagorevanjem štedljiviji i ekološki prihvatljiviji od modernih dizelaša, piše Tportal.hr
Pa kako je onda Delphiju pošlo za rukom da ubije dve muve jednim udarcem?
Jednostavno, Amerikanci su upotrebili dizel tehnologiju sagorevanja smese umesto benzinske. Slično rešenje Mercedes je već najavio tehnologijom DiesOtto. U osnovi, današnji benzinci smesu vazduha i benzina pale svećicama, dok dizelaši koriste kompresiju.
Srazmera kompresije kod benzinaca iznosi otprilike 9:1 dok
je ona kod dizelaša od 14:1 do čak 25:1.
Izvor: Smedia.rs
Foto: Delphi
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi! :)
Benzin power!
Koncept Mercedes F700 je to predstavio pre više od 2 godine!
Čemu onda ova vest iz Amerike?
Isti onaj Delphi koji je nepravio najgori i najnepouzdaniji sistem ubrizgavanja na svetu za Reno i Ford dizele.
Pitajte vlasnike ovih automobila šta misle o njima.
@Dejan L
Mercedes se ne racuna jer se ocekuje da oni prvi nesto izbace vijest je ko ce prvi stici iskopirati dato. Taj motor koji su napravili u F700 je bio 1.8 a izvlacio je 240KS i imao 400Nm stim da je trosio 6 litara. Sta ce biti kasnije kad malo usavrse kad ovi prvi imaju ovakve karakteristike.
@Dejan L
DiessOto je kao koncept u Mercedesu predstavljen jos pre 5-6 godiana. Trebalo je pre 2-3 godine da se pojavi. Najavljen je bio motor od 1.8 litara sa 200-tinak konja. Medjutim, nisu umeli da to finisiraju, i odustali.
Ovo nije nista novo, pre nekoliko godina je to odradio i GM sa HCCI motorima (Bizel motori kako su ih tada prozvali) ali i VW i MB ali sve je bilo na testiranjima tako da da... :)
Već izmišljeno i primenjeno!
Mazda cx5 skyactiv benzinac 2.0 ima kompresiju od 14:1, kao i dizelaš od 2.2 L
sad ću malo da serem, jer nisam iz pravog "faha" a iskreno rećeno, nit me je to kod auta ikad i zanimalo... znaći, znam samo što bi svatko normalan mogao znat, ako zna zbrojit dva sa dva...
koliko ja pamtim/razumem motore, u benzineru se sabija mješavina goriva i vazduha i kompresirana smesa se pali iskrom svećice... kompresija je zato negdje oko 9:1, jer se smjesa kod viših pritiskapreviše ugrije pa dolazi do nekontroliranog paljenja van idealnog tajminga i pozicije klipa...
dizelski motor sabija samo vazduh i mora ga sabit što više i to iz dva razloga:
- prvi je, viša što je kompresija, efektivniji je motor, veći je okretni itd...
- drugi razlog je jednostavno taj, da mora sabijeni zrak imat višu temperaturu od temperature paljenja dizela...
zato dizeli imaju kompresiju 20+:1.
kad "udružiš" ove dvije tehnologije, oćito i u grubom, "šutneš" u dva problema:
- prvi je potreba po variabilnoj kompresiji, što još NIKOME na kugli zemaljskoj nije uspelo rešit na zadovoljavajući način!
- a drugi je, kontrola paljenja smjese benzina i vazduha kod "dizelskih" kompresija, što je "za*ebano" ali rešivo...
sad... ono što bi mene zanimalo je, kako je to američkom Delphiju "uspelo do sada nemoguće", jer iz onog "Jednostavno, amerikanci su..." ne dobivam ni jedne korisne informacije... hvala. :)
toliko od jednog "štromara visokog napona" :))
jos davno bmw je uradio benzinski motor..ja ga i danas vozim koji ima kompresiju 11.a pre 20..i kusur godina..
Дуго нисам чуо овако лепу вест из света аутомобилизма. Било би добро када би овај проекат заживeо и кренуо у масовну употребу. Онда би коначно могли да се смешимо крају дизелских агрегата.
Бензинци су у свему, далеко, напреднији од дизела, једино их потрошња зеза. Када би то усавршили, одвратни дизелаши би сигурно отишли у вечиту пемзју.