
Bosch je počeo serijsku proizvodnju novog sistema ESP® plus. Uz zaštitu od proklizavanja ovoj verziji 9. generacije dodat je i niz bezbednosnih i pomoćnih funkcija.
Visok nivo kontrole sistema ESP® plus proizvođačima automobila nudi, na
primer, mogućnost realizacije prilagodljive kontrole brzine i rastojanja uz
pomoć funkcije Stop&Go. Bosch na taj način podržava sve rasrostranjeniju
ugradnju takvih pomoćnih funkcija u vozila kompaktne i srednje klase.
Kod novog sistema kontrole kočenja 9. generacije Bosch je posebnu pažnju
posvetio njegovoj prilagodljivosti. Uz pomoć modularne konfiguracije hardvera i
softvera na osnovu konstrukcije mogu jednostavno da se realizuju različite
varijante. Na taj način proizvođačima automobila može da se ponudi sistem koji
tačno odgovara željenim funkcijama automobila.
Već i osnovna verzija 9. generacije nudi potpunu zaštitu od proklizavanja i
mogućnost integracije senzora za različita merenje u elektronske komponente
koje mogu da se dodaju upravljačkoj jedinici. Novi Bosch sistem ESP® plus može
precizno da reguliše pritisak kočnica i pri najslabijem kočenju, što je posebno
važno kod funkcija koje obezbuđuju udobnost, kao što je automatska kontrola
rastojnja (ACC). Deveta generacija upotpunjena je sistemom ESP® premium koji
omogućuje najnaprednije sisteme za obezbeđivanje udobnosti. Ta verzija sadrži u
šest klipova koji vrlo brzo i ravnomerno stvaraju pritisak - i to gotovo bez
ikakvih vibracija i zvukova.
Pri prvoj serijskoj primeni nove varijante sistema ESP® proizvođači automobila
i Bosch razvili su efikasnu regulaciju brzine i rastojanja koja uključuje
funkciju Stop&Go. U tu svrhu Bosch uz sistem ESP® plus isporučuje i
radarski senzor LRR3. U gustom saobraćaju ova funkcija samostalno koči do
zaustavljanja i nakon kratkog stajanja automatski ponovno započinje vožnju. Ako
vozilo stoji duže vreme, dovoljan je kratak pritisak na papučicu za gas da bi
se ponovno aktivirala sledeća funkcija po redu.
Izvor: Netauto.rs