home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi FIAT model 500L koji se proizvodi u Srbiji može se od ovog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima. Cena za to tržište 15.500 evra, a za Srbiju još nije formirana.

Fabrika Fijat automobili Srbija (FAS) je najavila da će do kraja godine zaposliti u Kragujevcu još najmanje 800 radnika.

Generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara izjavio je za Tanjug da je u toj fabrici sada zaposleno oko 1.700 radnika i da svakog meseca prosečno bude primljeno oko 200 novih radnika pa bi FAS do kraja 2012. trebalo da ima najmanje 2.500 radnika.

Generalni direktor Ferara je kazao da je to predviđeno i ugovorom i napomenuo da će i najveći kooperanti, koji prave svoje pogone u okviru FAS i u pogonu "Grošnica", zaposliti dodatnih oko 1.000 radnika. Ferara očekuje da će i ostali kooperanti u Srbiji zbog proizvodnje FIAT 500L, takođe, otvoriti nova radna mesta.

FIAT je najavio da će se 500L tokom 2013. prodavati u više od 100 zemalja širom sveta, uključujući i Sjedinjene Američke Države.

U Železnicama Srbije je ranije rečeno Tanjugu da bi transport novog modela 500L do Luke Bar trebalo da počne u avgustu, a prevoz vozom tih automobila od Kragujevca do Subotice i dalje ka Nemačkoj u septembru.

Serijska proizvodnja novog FIAT modela 500L u Kragujevcu je počela 4. jula i Ferara je tim povodom najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine.

Na italijanskom tržištu će se 500L, kako je rekao Ferara, prodavati po ceni od 15.500 evra, a za Srbiju se u FAS još formira cena.

Ferara je naveo da će prozivodnja FIAT 500L sledeće godine zavisiti od tržišta, da FAS planira da proizvode od 120.000 do 180.000 automobila, a ukoliko budu odgovarajući tržišni uslovi, do 200.000 automobila.

"Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ukoliko bude veće zainteresovanosti, na primer, ukoliko državne institucije, kompanije... budu želele da u svom voznom parku imaju taj automobil", istakao je Ferara.

Generalni direktor je kazao da je FIAT u FAS do sada uložio oko milijardu i 50 miliona evra, od čega više od 350 miliona u rekonstrukciju fabrike, a ostalo u opremu.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: Fiat



čitanja : 3006



Komentari

Od 12 hiljada ali samo za odredjene srecnike... :)

Autor carobnjak 14 Jul 2012, 12:17

Koliko god da košta na našem tržištu, prodaja će mu biti slaba. Mada, uvek ima "specijalno nadarenih" ljudi :))
Jedan kolega (dipl. mas. ing.) je zaposlen u FAS-u. Radi po 12 sati dnevno, a plata mu je za četvrtinu manja od prosečne plate u Srbiji. Sa takvim pristupom treba da budu zadovoljni činjenicom da radnici ne šrafe točkove na krov. Zbog toga su svi inženjeri morali na ulicu, jer niko ne bi pristao da radi za duplo manje pare.

Ostali smo bez proizvođača automobila, bez brojnih kooperantskih fabrika, a ogroman broj ljudi je izgubio posao. Pre neki dan sam čuo da je DMB kupila kozmetička kuća da u njemu pravi kreme za ruke. Tragedija i sramota!

Autor Predrag 14 Jul 2012, 12:57

Kakve bre državne insitucije, ovo je fensy car, nije za službeni auto! Pogotovu ne za tolike pare.

Autor dzigi 14 Jul 2012, 13:23

Ovi stvarno nisu normalni sa cenom OD 15.500 evra za osnovni model. Upravo gledam reklamu u cosku za Golf 6 u Flesh paketu 1.6 tdi za 15.990 evra. Ispada da je VW jos jeftin onda...

Autor joex 14 Jul 2012, 13:25

@Predrag
FIAT mi je simpatičan na određeni način, mada ih ne cjenim u principu (zato što nisu dobri auti, a mogli bi da budu), imao sam ih nekoliko, sada imam jednog preko tri godine, otac mi je čitav život vozio talijane... Ali ovaj aranžman sa Zastavom... Nemam posebnih informacija o svemu tome da bih kompletirao čitavu sliku, ali mi to sve skupa tako jako "smrdi"!

Autor Milan 14 Jul 2012, 13:54

joex: taj Golf od 15.990e - ne postoji. To je cena samo za lizing, koji te na kraju izađe preko 20.000e. Za keš je takođe skuplji par hiljada.

Autor dzigi 14 Jul 2012, 14:14

Cenu auta i rada na kraju određuje trziste. Mogu ga ceniti i 20.000, ali ako ne ide prodaja cena će pasti. Neko može ceniti svoj rad 1000eura, ali ako nema posla radiće i za 300.

Autor B. M. 14 Jul 2012, 14:33

Kada ovo vozilo kod nas ne bi bilo skuplje od jednog iX20 ( koji je manje od 15.000 sa motorom 1.6 od 125 ks i srednjim paketom opreme ), pa i "pomozi Bože". Ali, on će ( bojim se ) da bude realno skuplji i prodavaće se u Srbiji "dobro" kao jedan fiat bravo ( a njih će uskoro da bude "poplava", ali samo kao polovnjaka, kao što je bilo i sa modelom stilo ). Želim sve dobro ljudima u KG i majci Srbiji ( koja je "debelo investirala", samo je pitanje u čiji džep ), ali mislim da produkcija ovog vozila neće ni blizu dostići planirane razmere, niti će on u Srbiji biti češća pojava od jednog fiata 500 ...

Autor Moron 14 Jul 2012, 15:26

Ti poredis i20 sa 500L? E svasta. Ni i20 vise nema cenu koju je imao za prvi model. A 500L je tehnoloski dve generacije ispred i20. 500L je jedan od tehnoloski najmodernijih automobila danasnjice u svetu. Od izrade, bezbednosti, motora... Multijet i Multiair su dva trenutno najbolja motora na svetu u svojim klasama, o kojima Hunadi moze samo da sanja. I onda ti 500L poredis sa i20, a 500L je veci auto i od i30! Pobogu.

Autor sinbad 14 Jul 2012, 17:04

@ sinbad Pročitajte bolje prethodni komentar. Nije u pitanju Hyundai i20, već ix20, dva različita modela.

http://www.hyundai.rs/Hyundai-Auto-Beograd/205/ix20.shtml

Autor auto 14 Jul 2012, 17:29

Jeste. U pravu ste. Izvinjavam se.

Autor sinbad 14 Jul 2012, 19:17