home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački Porsche (čiji je većinski vlasnik nedavnom kupovinom još jednog paketa deonica u vrednosti 4.46 milijardi evra postao Volkswagen) je za prvih šest meseci širom sveta prodao 69.171 automobil, što je povećanje za 14% u odnosu na isti period prošle godine.

U prvom kvartalu je inače prodat 30.231 Porsche, a u drugom kvartalu kupce je našlo 38.940 Porschea. Samo u junu ove godine je plasirano 12.699 komada, a to je rast od 18,9 odsto u odnosu na jun 2011. godine.

Po prodaji se ističe SUV model Cayenne koji za u prvoj polovini godine prodat u 34.727 primeraka (rast 15,5%), dok je nova 911-ica našla 14.338 kuapaca (rast 27,4%).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1952



Komentari

Cayenne cini 50% ukupne prodaje porschea, je l' maserati poceo prodaju kubanga?

Autor Damko 15 Jul 2012, 11:51

Prelep u ovoj Ferari boji.

Autor Uros Cuore Sportivo 15 Jul 2012, 14:18

@Uros
Ne bih mogao da vozim crvenu 911-icu pa ne znam sta da je...
Kao svaki poznavaoc i ljubitelj automobila gledam na ferari kao ljutog konkurenta Porseu pa sama voznja crvenog Porsea ne bi bilo to to :D Mozda je neka prava boja Porsea bela,kao sto je bila prva Karera RS,bela sa crvenom trakom sa strane i belim slovima Carrera(sada vec prethodna verzija 911 model Gt3rs je takodje bila bele boje sa crvenim natpisom,to i znas) :)) pa i siva posto je takva bila prva generacija Turbo verzije jos '74 godine,prvi serijski auto sa turbom :) Siva je bila i 959 pa i Carrera Gt.Inace,san mi je barem da probam 959(ko zna da li ce mi se ispuniti :D,ali ja sam optimista) i da vozim Kareru Gt koja je vec ikona automobilizma.Bas nemam neke zahteve,sta mislis? :D Secam se kada su auto zaludjenici slikali i snimali prvu Kareru Gt sto su videli u crvenoj boji,net bio zatrpljen snimcima i cudjenjem,Karera Gt u boji ferarija? :))

Autor dusan 15 Jul 2012, 16:03

Porsche je daleko ispod Ferrarija. Porsche je konfekcija. Porsche star 20 godina imas da kupis za 2000e. Porsche je dotle dogurao da gura dizel motor koji mozes naci u pasatu u svoje top modele. Sramota je da se i dalje drze dizajna bube koja se proizvodila pre 50 godina.

Autor g 15 Jul 2012, 16:47

@dusan,
Samo da nadjes vlasnika koji je voljan da ti prepusti ljubav svog zivota u ruke. :D
Pa dobro, mozda je ta prva Carera GT bila bas provokacija Ferariju. Meni ne smeta, odlicno mu stoji. Mozda zato sto me 911 ne odusevljava toliko (vise puta smo polemisali o tome) kao tebe.
A realno kad pogledas, na ovom gore samo fali ona zuta plocica sa propetim konjicem bas na mestu ovog rezervoara iza prednjeg tocka.

Autor Uros Cuore Sportivo 15 Jul 2012, 17:06

@dusan
Pricas o nekoj ekskluzivnosti kada se spomene poredjenje Bentleya i Mercedesa kao Mercedes proizvodi jeftinije modele i ne moze sa Bentley-em... A Porse moze sa Ferrari-em iako proizvodi Boxster, Cayman, jeftinije modele Carrere i dizelase?

Autor hh 15 Jul 2012, 17:08

@hh
@g
Nisu 20 godina stari,vec 30 i kostaju toliko :) Sve su to neki olupani i losi primerci,pogledajte na nemackim sajtovima koliko kostaju 911-ice stare 30 godina,ali lepo ocuvane i malo jace verzije ;)
Porse proizvodi Boxter koji je u klasi sa onim Meckinim roudsterom npr,ali Boxteru cena krece od 50-55.000,a Mecki 33,34.000...Najjaca verzija Caymana je skuplja od najjace verzije te mecke za 20.000...Jesu to 'jeftini' modeli,ali od npr premijuma skuplji mnogo,pa jos stavis neke takve automobile drugih proizvodjaca i zavrti ti se u glavi koliko je Porse skuplji.
Lako je Ferariju da radi,kinta ide od Fiata,sve rade zajedno...Porse je morao da ubaci dizele,morao je da ima jeftinije modele kako bi preziveo sam,evo sada je Vw presao na 51% i valjda ce vise finansirati...Mogli ste i da cujete da su glavni razlozi a to su naveli iz Porse tako jeftinijih modela da bi prodali sto vise i da se izvuku,takodje su im i trebale pare za razvoj svega ostalog.Sada je npr cena 458 oko 190.000,spyder je oko 210(malopre sam pogled'o),a Turbo verzija prethodne 911 je kostala 180,kabrio 185...Porse je u takvoj situaciji da je poceo naglo finansijski da propada da je morao da ubacuje slabije modele,to valjda mozete razumeti.Bolje sto je to uradio neko da ih kupe indijci ili kinezi.
@g
Dizajn bube?ccc...Taj dizajn i izgled 911 je konstruisan jos '63 da bude brz auto,zamisli koja je to perfekcija kada to i dalje traje?Za to se treba oduseviti,ne pljuvati ;)))

Autor dusan 15 Jul 2012, 19:13

@dusan
izvini ali uz duzno postovanje, Porsche i Ferrari nikada nisu bili konkurenti! :)

Autor carobnjak 15 Jul 2012, 20:07

@carobnjak
Reci zasto to mislis?
Izgleda se ti i glavni covek Ferari brenda ne slazete :)

Autor dusan 15 Jul 2012, 22:01

Da se razumemo, Porše je ubedljivo najpopularniji sportski auto, svih vremena.

Ceo svet ih obožava oni što ga ne vole nazivaju ga VW, što je glupost (ali još bolje da imaju nekoga jakog iza sebe).
Pa većina bogataša u svetu preferira Porše u odnosu na ostale. Jednostavno ima to ime i prepoznatljivost...

Pa i na ovom gumball-u 3000 mogli ste videti da je bilo ubedljivo najviše Poršea...

Autor Raziel 15 Jul 2012, 22:25

@Raziel,
Slazem se. Najbolji allround sportista ikada, ali isto tako i dostupniji nego Ferari.
Opet, uz svu tu slavu, ja im ne prastam sto nisu slobodniji u dizajnu. Ako jedan Porse moze da zasniva dizajn svih svojih modela na glavnom tj. 911, ne vidim zasto bi isto zamerali MINIju ili FIAT-u sa modelom 500.

Ipak, da imam para nikad ne bih skoknuo do Shtutgarta nego malo juznije u Maranelo. Ferari je ipak nesto posebno...

Autor Uros Cuore Sportivo 15 Jul 2012, 23:08

@Raziel
Gumball...Vikend staze kada ljudi dodju na neki krug,svugde je uvek najvise Porsea.
I to na Gumball-u nemas Kareru S,Kareru,vec Turbo,Turbo S,Gt3rs verzije itd,sve verzije skuplje od 160.000e.Ali znas kako,pravi ljubitelji Ferarija,ne Lamboa i Ferarija,nego Ferarija,postuju Porse,cene,ne pljuju ga...Dok oni ljubitelji i Ferarija i Lamboa,zakleti 'talijani' stalno pljuju po Porseu,delom sto ih dere,delom sto je nemac...Npr,Lambo nikaaaada nije mogao da parira Porseu,NIKADA,a ovde ces cuti razne price,kako je Lambo uspesniji(iako je na trkama cest kao i Lada) i jos drugih prica...Evo sada se kunu u Aventadora u njegovo ubrzanje,a 911 Turbo S iz 2008 sa 170ks manje ga bije do 100...
Moraju neki jos da uce,Porse je institucija koja je navikla da razvija sama sve ali je pogodila finansija zato su izbacili neke jeftinije modele(na oko jeftine za takav brend,za tu klasu inace jako skupi),da bi se izvukli...Sada ih je preuzeo Vw i nadam se da se mnogo toga nece pitati vec da ce uleteti kintu i samo nadgledati.Lepo si rekao da vecina bogatasa preferira Porse,kazu da u Los Andjelesu uspesnost moras da pokazes Porseom :) 2008.godine je 911 u Njujorku dobila priznanje poput najekskluzivniji automobil u istoriji...

Autor dusan 15 Jul 2012, 23:49

Порше конкурише Ферарију као што паштета конкурише бифтеку.
Што каже душан, Порше прави Бокстер, Кајман итд. А знам да воли да се враћа у историју па да га подсетим да је правио тракторе.
Права конкуренција су Ферари и Ламбо. А наравно да ће главоња из Ферарија да изјави да им је конкуренција неко други а не Ламбо. То је потпуно очекивано, најбоље да ће да призна. Овако покушава да спусти Ламбо. Али Ламбо га шије, макар кад је у питању класа Мурсија и Авентадора. Ферари нема достојног ривала.
Док је Ферари сад бољи у класи испод, иако 458 не може да се похвали неким дизајном, као што је Ф430 нпр скулптура на точковима.

Autor ПИТБУЛ 16 Jul 2012, 00:01

@Uros
Ali opet one Porsee slicne cene kao Ferari imas vise na raznim smotrama skupih automobila...Posto kazes za dizajn,zamisli promene izgled 911-ici...
P.S
Bio sam u Maranelo :)
U Stutgart i muzej Porsea sledece godine :)

Autor dusan 16 Jul 2012, 00:17

@dusan,
Nedostatak hrabrosti mozda? Ferari je uz tolike godine stalno donosio novine. Mada Ferari ima jednu Pininfarinu uz sebe a Porse jednu fotku prvog modela iz pedesetih godina pa udri :D

Autor Uros Cuore Sportivo 16 Jul 2012, 00:38

@Pitbull
Lambo je proizvodio traktore takodje,ali je porse tada vec pravio automobile :)
Kada je Ferdinand Porse napravio prvi auto Lambo nije ni planiran.Ferariju nije cilj samo street car vec i staza,kroz celu istoriju,e zato je Ferariju NAJVECI protivnik Porse ;) Udaraju jedni na druge tokom cele istorije,zato ce uvek i biti najljuci konkurenti.
@Uros
Mogao je Porse da uradi nesto drugi,ali zasto ako jedno ide dobro :D
Imaju i drukcijih modela,ali su sve to radili u ogranicenim serijama da bi mogli sa tim nekim da ucestvuju na trkama(uvek im je prioritet bio dokazivanje na stazama).Evo npr ovo.

https://www.youtube.com/watch?v=ESO5oJWJ9Ys
Porse je oduvek davao a i dalje daje kupcima ono sto zele...
Ko danas ubacuje kao standard i jedini menjac Manuelni u ss automobilima?Pa najultimativnijoj verziji stave manuelni,nabiju zestoku snagu i zadnja vuca,to je samo za fanatike,to ne nudi niko drugi vec samo Porse,zato je i cenjen,voljen i obozavan.Taj Porse nema muziku,klimu i ne znam ti ni ja sta pa opet kosta kao Lamboovo savrsenstvo prepuno opreme Aventador.
@PITBULL
Da on tako prica,a misli drukcije Ferari bi kroz istoriju izbacivao modele posle Lamboa,tj da pokaze on sta moze,a ne posle Porsea :)
A,ne Lambo izbaci Countach-a Ferari,a ni Porse se ne obaziru,e onda Porse 10 tak godina kasnije izbaci 959,a odmah zatim Ferari konkurenta F40 ;) Porse kada izbaci neki utlimativni,skupi model to odmah postane ikona automobilizma :) Karera Gt nije proslo 6 godina kako je prestala da se proizvodi a vec joj stavljaju pored imena,Ikona automobilizma :)
Hehehehehe
Molim admine da mi odobre komentar posto mi nisu odobrili neke iako nikad ne vredjam :)))
Ako zelis da budes uspesan i primecen kupis Lambo,ako zelis da vec vide da si uspesan vozis Porse :) Pa vidis u LA ako zelis da znaju da si uspesan bez 911 u garazi nista :)

Autor dusan 16 Jul 2012, 01:51

Koliko Porsche ima jeftinijih modela?
A koliko košta Ferrari?
Projekat DINO , kao odgovor na jeftinije Porše-e nije uspeo jer onda smisao brenda Ferrari gubi na ekskluzivnosti

Autor Dejan L 16 Jul 2012, 08:23