
Preuzeto sa: 24sata.rs
Otvaranje divljih prolaza probijanjem zaštitne ograde na auto-putevima u Srbiji, da bi došli do svojih kafana, kuća, pa čak i njiva, vožnja u suprotnom smeru ili polukružna okretanja nasred auto-puta, sve su to neverovatni i veoma opasni potezi srpskih vozača koji žele da izbegnu plaćanje putarina.
Samo u 2011. godini bila su čak 37.943 vozača koja su pobegla sa naplatne rampe i ako podelimo sa brojem dana u godini dođemo do više od 100 vozača na dan.
- Oni jednostavno daju gas na naplatnoj stanici i pobegnu. Za sve njih račun kad-tad dođe na naplatu jer JP “Putevi Srbije” od pre četiri godine imaju uspostavljen video-nadzor preko kojeg identifikuje vozače. Osim fotografija, postoje i video-snimci i mi ih na osnovu tih dokaza sve utužujemo - kaže za “24 sata” Milenko Ćaković, direktor naplate putarine “Puteva Srbije” .
Omiljena mesta vozača za vožnju u suprotnom smeru ili okretanje preko pune linije su na autoputu Beograd-Subotica, dok na potezu Beograd-Niš ima divljih izlaza.
- Mi imamo poseban tim koji jednom mesečno izlazi na teren, popisuje izlaze i zatim ih zagrađujemo. To po pravilu ne traje dugo, pošto se vrlo brzo pojave oni koji ih opet sruše, i tako ukrug, igranka bez prestanka - objašnjava Ćaković.
Sistemom kontrole preko odseka analitike i odseka video-nadzora omogućeno je registrovanje svih vozača koji su koristili autoput, a da pritom nisu platili putarinu.
- Ako plate dug nakon opomene koja im se pošalje, protiv njih se ne vodi sudski postupak. Protiv vozača koji su koristili divlje izlaze i onih koji su manipulisali karticama skraćivanjem relacija, podnose se prijave preko Odeljenja za suzbijanje privrednog kriminalita MUP-a - kažu u “Putevima Srbije”, koji na godišnjam nivou zbog takvog ponašanja vozača gube blizu dva miliona evra.
Registrovanjem vozača koji izbegavaju plaćanje putarine zaobilaženjem naplatnih stanica, čineći pritom ozbiljne saobraćajne prekršaje, na osnovu prikupljenih dokaza podnose se zahtevi nadležnim policijskim upravama radi podnošenja prijava.
- Neverovatne stvari rade vozači. Dešava se da kamioni prelaze po čitave kilometre preko nadvožnjaka u suprotnom smeru, rizikujući ne samo svoj život, već pre svega život drugih. To je zaista neshvatljivo - kaže naš sagovornik.
Samo od maja do oktobra ove godine “Putevi Srbije” podneli su 125 prijava koje se odnose na otvaranje divljih prolaza na auto-putu, okretanje preko pune linije na auto-putu i vožnju u kontrasmeru na koridoru 10.
Vožnja u suprotnom smeru
Isključenje za Sremsku Mitrovicu
Uključenje iz Maradika
Naplatna stanica Beška
Polukružna okretanja preko pune linije
Naplatna stanica Sirig
Naplatna stanica Vrbas
Naplatna stanica Zmajevo
Divlji izlazi
Duž celog autoputa Beograd-Niš
Autor: B. Anđelić
Više fotografija na sajtu 24sata.rs
Obzirom na cene putarina , čudi me da stranih kamiona uopšte i ima na našim putevima..
kako bi ovom gore vozacu Metašić tranport oduzeo vozacku na naj manje 10 godina a vlasniku firme ogromna novcana kazna .
I ovo malo kamiona sto prolazi Srbijom bice smanjeno zavrsetkom mosta izmedju Bugarske i Rumunije.
Prosho voz! Da ne kazem kamiJon...
"... zbog takvog ponašanja vozača gube blizu dva miliona evra."
Pa lepo drastične kazne, pa da se em nadoknade ta dva miliona, em da više nikome ne padne na pamet tako nešto.
@dzigi,
Naravno, a kud ce vise nego od ovog klipa za dokaz? Plus sto svaki kamion ima GPS lokator, odnosno bar gazda koji drzi do posla tako proverava radnike gde su. Iz kafanskih prica sam saznao da su tako par vozaca u Batajnici dobili otkaze jer su se svrckali van poslovnih ruta kamionom...
Tačno znam gde su oba ova mesta na Novosadskom auto-putu, s tim što sam često tu viđao patrolu saobraćajne policije ali očigledno da to nije "pod stražom" non-stop.
Hipotetičko ali životno pitanje je:
Sutra kada se desi saobraćajni udes sa vrlo mogućim (očekivanim zbog brzina na auto-putu) smrtnim posledicama na jednom od ova dva prikazana mesta, šta može biti argument koji će ići u prilog odbrane recimo vozača ovog ili nekog sličnog kamiona.
Da zbog šoferske bahatosti i "šake dukata" neko nevin ode prerano i zavije čitave porodice u crno?
Za ovo treba oduzimati trajno vozila i suspendovati vozače tkz. "profesionalce" na 10+ godina da se hvataju volana pa i onog na biciklu.
Na snimcima se vide tablice!
Nadležni (Generale Simiću) ako niste već reagovali, šta se čeka?!!
Na stranu sada opravdanost cene putarina za teretnjake, i o tome se može naširoko ali ...
Meni je zanimljiv ovaj podatak. Oni JEDNOM MESECNO obidju duzinu autoputa??? MOLIM? Za cenu putarine apsolutno imaju OBAVEZU da svaki dan prekontrolisu trasu, ako ne i vise puta dnevno.
Fordovac,
dok je "PZP Beograd" bio "živ" i na delovima puta gde je imao nadležnost, u (obilazak) "patrolu" se išlo najmanje dva puta dnevno, ujutru i uveče.
U slučaju neke saobraćajke, i zimi za potrebe "zimske službe" nekoliko puta dnevno.
Za danas ne znam, ali je očigledno bitno drugačije kako kaže Caković.
(gore je greška autora, direktor naplate je sa (C), a ne (Ć)aković)
Imamo mi puno većih problema od ovakvih i sličnih prekršaja, pa zbog njih niko nije zaglavio u mardelju, pa što bi ovo bio izuzetak. Kada izađete na put, otvorite oči i pamet u glavu, jer se ovde odavno dozvola dobija za par prasića i na lepe oči. Da ne govorim o bahatim vozačima koji svakodnevno prave ozbiljne gluposti u saobraćaju i nikada nisu ostali bez dozvole, a kamoli platili neku ozbiljniju kaznu. Ajd uzdravlje!