home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: B92.net

Američki visokotiražni dnevni list, USA Today, testirao je FIAT 500L. Njihov opšti utisak je da se radi o kvalitetnom, zanimljivom i upotrebljivom automobilu, a nisu propustili da napomenu da se proizvodi u istoj fabrici u kojoj se nekada izrađivao Yugo.

"Trenutno, ovaj automobil izgleda kao ni jedan drugi na američkim putevima. Ali neće biti iznenađenje ako 500L uskoro postane uobičajeni prizor u Americi, s obzirom da ima sve što je potrebno da za FIAT prodobije nove kupce na ovom tržištu", kaže se na početku teksta o modelu 500L koji je objavljen u jednoj od najčitanijih novina u SAD.

"Smelog dizajna, FIAT 500L, koji se od 2012. nalazi u prodaji u Evropi, drugi je model italijanskog proizvođača koji stiže na tržište SAD. Iako sličnog imena i porekla kao FIAT 500, model 500L ima malo toga zajedničkog sa manjim srodnikom. Ovaj automobil je veći u svakom pogledu, ima 5 vrata, u njega može da se smesti komforno četiri, a nominalno pet, osoba i dosta stvari u prtljažniku."

"Jedina bitnija komponenta koju dva modela dele jeste 1.4 litarski MultiAir turbo-benzinski motor od 160 ks. Pre FIAT-a 500L, ovaj motor svoje mesto je našao u modelu 500 Abarth. U slučaju 500L ova jedinica je pun pogodak. Motor je odgovarajući, kako za zujanje po gradu, tako i za krstarenje po autoputu. U kombinaciji sa šestobrzinskim manuelnim menjačem, automobil je prava 'bomba' u vožnji."

Kompletan članak na sajtu B92.net

Foto: Usatoday.com



čitanja : 1910



Komentari

Samo napred, srce nam je puno! :)

Autor carobnjak 15 Jul 2013, 19:36

usa today - veoma popularni mediji za auto industriju. nesto slicno nasem kuriru (kada je rec o "testiranju" auta) :)))))))

Autor mile antena 15 Jul 2013, 19:54

@mile antena
samo smo tvoj "dopis" cekali! :)

Autor carobnjak 15 Jul 2013, 20:02

@carobnjak,
dao sam ga par puta do sada ... nema potrebe da ponavljam opet. 20,000 500l u americi godisnje je premija, sve pre toga ce biti veliko iznenadjenje, a ispod toga realnost

Autor mile antena 15 Jul 2013, 20:07

@mile antena
ne bih o ciframa, bitnije je kakav je auto!

Ne hvata te nostalgija kag ga vidis? :)

Autor carobnjak 15 Jul 2013, 20:13

@carobnjak,
auto se valjda proizvodi da se kupcima svidi, ne novinarima tokom test voznje? zar nije najbitnije za firmu kako se proizvod prodaje?
retko kad me nostalgija uhvati, najvise zato sto sam ja u srbiji i hrvatskoj mnogo cesce nego sto vi mislite. ovo leto cu da preskocim (ispucao sam godisnji na neke druge stvari pocetkom godine), ali u zadnjih par godina obicno sam znao da dolazim i par puta godisnje u evropu

Autor mile antena 15 Jul 2013, 20:19

@mile antena
gresis, novinari su vrlo jaka masinerija...

Sto se cifara tice ajde da sacekamo, bicemo pametniji! :)

Autor carobnjak 15 Jul 2013, 20:23

@carobnjak,
barem ovde u americi, obicno ono sta novinari hvale se prodaje vise nego lose. vec neko vreme imam pretplatu na motor trend, koji je najpopularniji americki auto magazin. da je verovati njima, u americi bi svi vozili dizel karavane, a ono nema ni dizela, a ni karavana. uglavnom njihov najcesci izbor su mazda i subaru za pobednika, a najvise kritikuju toyotu i ford. a kad pogledas sta ustvari ljudi kupuju - potpuno obrnuto. ford je najprodavaniji brend u americi, a toyota treca. mazda jedva opstaje, a nije ni subaru mnogo bolji

Autor mile antena 15 Jul 2013, 20:29

@mile antena
suvise si negativan za nesto sto je na samom pocetku!
Ima neki racionalan razlog za to?

Autor carobnjak 15 Jul 2013, 20:36

@ mile antena

Cudi me da te nema na Forbsovoj listi bogatasa kad se toliko detaljno razumes u americko trziste automobila. Svaki proizvodjac bi samo pozeleo jedan tako skriven talenat poput tvog. Nazalost tvoj se bas mnogo sakrio! ;)

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 20:38

@ mile antena

VW je potplatio sve moguce novinare da Golf7 proglase najboljim za ovo, najboljim za ono, da bude auto godine, dizjn godine i svasta nesto, a auto je kant aobicna, u poredjenju sa konkurencijom. I koji se auto najbolje prodaje? Pa naravno najbolja kanta 2013-te koja se zove Golf7! Marikone je tata u autoindustriji i bilo kakvo omalovazavanje njegovih odluka je vise nego za smejanje. Ne bojim se ja za zabare... Znaju oni sta rade!

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 20:42

@carobnjak,
kazi mi, jesam li bio u pravu sta sam pricao za fiat 500 na americkom trzistu? jesam li lepo, i pre nego sto se poceo prodavati, rekao da nema sanse da se prodaje u 50,000 godisnje i da ce biti premija ako se proda i u pola toga? ti budi optimista, ja cu biti realan.

@Sinbad,
sam podatak da fiat danas zavisi od chryslerovog profita najbolje govori kakva je firma u pitanju. firma koja ima toliko zastareo vozni park i na kraju zavisi od samo jednog modela - 500, koji takodje pokazuje godine jer je u 5. godini proizvodnje.
a sto se tice golfa - svaka cast volkswagenu kada je uspeo da proda 30 miliona kanti. kamo srece da je svaka auto kompanija sposobna da uradi tako nesto. kanta kazes? a ko je toliko dobar u toj klasi kad je golf tolika kanta? focus? astra?

Autor mile antena 15 Jul 2013, 20:55

Američka konstatacija da je to "ista fabrika" u kojoj se proizvodio Jugo je smešna jer je to ista fabrika samo po lokaciji. A o njihovom tradicionalnom omalovažavanju Juga nema potrebe da pišem ponovo. Samo nek' pogledaju koliko je njihova industrija "iznedrila" promašaja koji su daleko katastrofalniji od Juga. Jugo je bar bio solidan u svoje vreme, sredinom 80-tih.

Autor MV 15 Jul 2013, 21:09

Prve godine se i ne planira velika prodaja 500L, maksimum se ocekuje 2015e. Znaci i 20.000 ove godine je uspeh.

Autor B.M. 15 Jul 2013, 21:10

@ mile antena

Otkud ti znas od cijeg profita Fijat zivi? To su poslovne tajne koje znaju najvise tri coveka u Fijatu. Brate stvarno pricas neke stvari napamet.
Golf jeste kanta i to svi znaju. Ne mogu da ti kazem koji je auto bolji od Golfa, jer nisam strucnjak, ali bih ja licno u svakom slucaju pre nego Golfa, za iste ili manje para pazario C4, djulijetu, Aurisa, 308, Civic, BMW serije 1, A klasu, Fokusa, Insigniju, Megana...

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 21:28

@ mile antena
A kad je to i gde VW prodao 30 miliona golfova 7 ??? Da ti nisi malo polupao loncice?

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 21:30

Mislim da je misljenje od Mile veoma realno. Treba napomenuti jednu vaznu stvar, a to je da Amerikanci najvise cijene Njemacke proizvode kada je u pitanju Evropa. Za Njemacki proizvod je drugo ime kvalitet, jaka tehnicka podrska i odgovorni ljudi. Pa evo ja imam par poznanika, kazu tamo ako prodajes bateriju na kojoj pise Made in Germany, nema sanse da ostane na policama u trgovini.

Sto se tice Italijana, oni su veliki dizajneri, ali kada dodje do kvalitete i podrske tu zakazu redovno (pa cak i kad se radi o veoma uspjesnim brendovima poput Ferrarija).

Kako ce proci 500L u SAD-u. Iskljucivo pouzdanoscu i jakom tehnickom podrskom. Ako to izostane, neuspeh je siguran.

Autor nsx 15 Jul 2013, 21:31

Mislim u SAD 20.000.
Inace, kad bi prodaja u SAD isla iznad svih ocekivanja, postojale bi velike sanse da se 500L za SAD trziste pocne proizvoditi u Meksiku na pp..
Paradoksalno, al ne odgovara nam ni odlicna prodaja u Americi..50.000 dovoljno.

Autor B.M. 15 Jul 2013, 21:31

@ Sinbad

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/06/14/volkswagen-proizveo-30-milioniti-golf

Autor auto 15 Jul 2013, 21:51

@Sinbad,
znaci do sada golf je fer igrom ostvario prodajne rezultate, ali su onda poceli da potplacuju medije da bi ostali u vrhu? a sto drugi ne potplate medije? i ford je prosle godine imao profit od skoro $9 milijardi - sto nisu potplatili medije da dodele silne nagrade focusu, da on i on visoku prodaju? a to sto bi ti kupio proizvod "a" pre proizvoda "b" ne znaci da je proizvod "a" bolji od "b".
smesni ste sa tim pricama kako je golf najprodavaniji u klasi samo zbog marketinga.
a kako znam od cijih profita fijat zivi? mozda zato sto fiat svaka 3 meseca javno kaze kako je prosao na kom trzistu i koji profit/gubitke je imao? ako kaze da je najveci profit ostvaren u recimo severnoj americi - nije ga sigurno ostvario sa 25,000 prodatih 500 vec chryslerovom prodajom.

Autor mile antena 15 Jul 2013, 22:09

@nsx,
500l nece nikada biti neki veliki prodavac u americi,sretni su ako prodaju godisnje 45K komada i to samo na pocetku dok je jos interesantan. 500l je mali za americko trziste, izgleda neozbiljno, prilicno poskup ako ga usporedis recimo sa fokusom ili escape. manje vise to ce biti cool auto za cool narod a to obicno znaci mala prodaja na zalost fiat-serbia.

Autor BiH_USA 15 Jul 2013, 22:25

@mile
Golf uglavnom ne vole ljubitelji italijanske auto industrije, i uvek ce govoriti kako marketingom postize to sto postize.Ne znam odakle tolika mrznja, ali sta je tu je.Brojke govore umesto Golfa...

Autor dusan 15 Jul 2013, 23:06

@ Auto

Ja sam govorio o Golfu 7, a ne o svim golfovima ikad napravljenim.

@ Mile antena

Golf 2 i Golf 4, nemaju osim imena nista drugo zajednicko, cak ni motore. Pa ih je glupo uopste stavljati u isti kos. Poreditii ta dva golfa je isto kao kad poredite na primer pezo 404, 406 i 408. Moglo bi i za ove aute reci da su napravljeni u na milione primeraka, samo da im Francuzi nisu menjali ime!
Jos jedan mangupski nacin da se dodje do brenda sa najvise prodatih auta. To je prva uradila Toyota sa Corollom. Sve je to marketing za buduce kupce koji sudeci po vama itekako funkcionise. :)

Sve izjave velikih korporacija shvati kao spinovanje konkurencije. inace Fijat najvise automobila prodaje u juznoj Americi. To im je najvece trziste!

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 23:14

@ Dusan

Nije mrznja. Cak posedujem VW u kuci. Nego je cinjenica da kad sednete u jedan golf7, i u na primer Auris, razlika je kao bog i sesirdzija. Golf je tipican primer uspesnog ispiranja mozga potencijalnim kupcima, bombardovanjem reklamama. Sve je manje klasicnih reklama a sve vise kojekakvih izbora MISS evrope medju autima kao na primer Auto godine u Srbiji, u Evropi, i sl. sto je najobicnija reklama a nema veze sa autom koji je izabran. To je opstepoznata stvar. A vi se i dalje primajte na fer izbore automobila godine!

Autor Sinbad 15 Jul 2013, 23:20

@Sinbad,
razlika je ta sto je golf uvek imao pozitivino ime i reputaciju iza sebe, pa volkswagen i narednih 40 godina moze da koristi to ime sa uspehom. sa druge strane, ako uzmemo recimo ford za primer - ford je morao da ugasi escorta i da predstavlja potpuno novi model i ime (focus) da bi kupci zaista pomislili da je rec o zaista novom autu i da bi ga opet kupili. auti koji imaju ime i repuraciju iza sebe (kao recimo golf) ne moraju da menjaju ime sa svakim novim modelom. sa druge strane, oni losi auti ili auti koji vremenom padnu u zaborav jer se ne menjaju na vreme (escort, kadett) moraju da dobiju promenu imena da bi kupac zaboravio na ruznu proslost i da bi pomislio da je rec o zaista novom modelu. to je nesto sto chrysler radi vec dobrih 40-ak godina da bi opstao u biznisu. pogledaj samo da od kasnih 1970ih godina da je chrysler imao cak 5 razlicitih kompakta (omni, aries, neon, caliber, dart). mislis da bi se to desilo da je ijedan od njih imao uspesnu reputaciju medju kupcima? zar mislis da bi i ford ugasio escorta i predstavio focusa (kao o opel sa kadett - astra) da je escort i dalje imao visoku reputaciju? naravno da nebi.

Autor mile antena 16 Jul 2013, 00:06

Tema nije Golf vec predstavljanje 500L u SAD.
Kao sto rekoh ni previse dobra prodaja u Americi nije dobra po nas, jer bi se 500L poceo praviti u Meksiku.

Autor B.M. 16 Jul 2013, 00:10

@B.M.

Tema na kraju uvek ispadne Golf. Dok je tako, on će vladati. On je, jednostavno, u glavama ljudi :)

Autor Max 16 Jul 2013, 00:48

@B.M.

Ja samo kazem da se mi srbi vecito pravimo pametni. Da smo bili tako pametni kao sto se ovde predstavljamo, imali bismo nasih auta u SAD bar koliko Kia i Hyndai i VW zajedno. Zato treba da se pokrijemo usima i pustimo italijane da rade. U krajnjoj liniji njima je dovoljno trziste i italijanska dijaspore u USA. 2010 ih je bilo 17 i po miliona u Americi.

Autor Sinbad 16 Jul 2013, 16:08

Suvise brzo zaboravljamo. Pre nekoliko godina kad je prodavana Zastava bilo je; dajte je bilo kome samo da nam nije na grbaci. A sad nam sve smeta, model, cena, komponente..Tek smo poceli s obnovom autoindustrije, trebace jos min. 3-5 god. da se razvije kako treba. Jos modela, komponentasa, a moguce jos jedna fabrika.
A za Golf me...

Autor B.M. 16 Jul 2013, 18:27