home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Britanski sud je zabranio informatičkom stručnjaku objavljivanje načnog rada koji bi otkrio tajne kodove za paljenje motora luksuznih automobila poput Porschea, Audija, Bentleya i Lamborghinija, smatrajući da bi to moglo dovesti do krađe miliona vozila

Flavio Garcia sa univerziteta u Birmingemu je naime "razbio" sigurnosni sistem tako što je otkrio jedinstveni algoritam koji automobilu omogućava da prepozna identitet ključa za paljenje motora, piše britanski list The Guardian.

Zabranom u Velikoj Britaniji je završeno tek jedno poluvreme u slučaju koji je pokrenuo Volkswagen, vlasnik te četiri automobilske marke, protiv Garcie i još dvojice holandskih stručnjaka.

Sud je odlučio da bi objavljivanje "moglo omogućiti sofisticiranim kriminalnim bandama da razbiju sigurnosne kodove i ukradu automobile".

Vozila su zaštićena sistemom Megamos Crypto, algoritmom koji dešifruje kod između ključa i motora.

Naučnici su svoj rad nameravali da objave u avgustu na simpozijumu o bezbednosti u Vašingtonu, ali im je sud to privremeno zabranio.

Volkswagen je od autora zatražio da objave prerađenu verziju studije bez kodova, ali su oni to odbili.

Garcia i njegovi kolege Baris Ege i Roel Verdut kažu da su oni "odgovorni naučnici koji rade odgovoran naučni posao" i da im je cilj poboljšati bezbednost, a ne pomoći kriminalcima da kradu luksuzne automobile.

Oni tvrde da "javnost ima pravo da zna koje su slabosti bezbednosnih sistema na koje se oslanjaju" i da u suprotnom "automobilska industrija i kriminalci to znaju, a javnost ne".

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 1085



Komentari

Hehe, teraju se Folcike ( i njeni derivati ) sve u 16. :)))
Neslavni rekord drži Tuareg, 20 sekudni. :)))

Autor Pit 28 Jul 2013, 13:10

Folcike su imale traljavu zaštitu oduvijek , tako da mi ovo nije ništa čudno...

Mercedes je tu najjači (potvrđeno od stručnjaka iz Šapca ;) )

Autor Đorđe 28 Jul 2013, 13:27

@ Djordje

Tacno. Uporedimo broj ukradenih MLova nasparam x5 i sve je receno.

Elem, ovo je toliko glupo da ja ne mogu da objasnim, i to sa VW strane.

U koliko je npr turnaround time for the signal less then a milisecond, jer onda ovaj ko ima algoritam naprosto sve sto treba da odradi je da pusti numerator ili vec koji program da pusti sve moguce kombinacije za taj broj karaktera i provai ga u roku od par minuta.

A u koliko bi neko u VW imao IOLE mozga i stavio turnaround time na makar 10 sekundi, ne bi im pomogao ni kod, jer bi trebalo preko dva dana da ga "provale".

Pritom bi jedina smetnja vlasniku bila da ako je neki auto iz iste serije bio otkljucan odmah pored u prethodnih 10 sekundi ne moze da u okviru tih 10 otkljuca vozilo, a koje su sanse za to.

A, naravno, ako je neko resio da ukrade bas taj auto, onda ga lepo stavi na sleper i nikakvi kodovi i gluposti.

Autor Fordovac 29 Jul 2013, 08:10