
Francuska kompanija će nuditi jeftinije modele, a luksuzni DS postaće samostalni brend
Francuski Citroen bi trebao da se u predstojećem periodu polako premesti u niži segment tržišta u sklopu svoje nove 'ponovo u igri' strategije. Brend će se tako vratiti svojim korenima i postati pristupačniji kupcima slabije kupovne moći.Prvi korak novog plana je već postignut lansiranjem C4 Cactusa. Sa svojom cenom od 14.000 evra, model je znatno jeftiniji od konkurencije u segmentu, uključujući VW-ov Golf i Opelovu Astru. Ujedno je i atraktivno dizajniran i ima inovativni pristup uređenju putničke kabine, a ističe se i delovima od mekane plastike robusnog izgleda nazvane 'Airbump' koju je proizveo nemački BASF.

Upravo će pametan i jednostavan dizajn biti ključni deo strategije oporavka francuske kompanije. Alexandre Malval, Citroenov glavni dizajner, izjavio je: 'svi ostali pokušavaju ostaviti utisak agresivnosti i sportskog duha, ali taj pristup je zastareo i Citroen bi trebalo da krene svojim putem'.
Citroenov novi izvršni direktor, Carlos Tavares, zamislio je PSA grupu podeljenu na tri dela koja čine DS kao samostalni permium brend, donekle unapređeni Peugeot koji će se uhvatiti u koštac sa Volkswagenom, i Citroen kao kompanija koja nudi jeftinije modele.
Izvor: Mojauto.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen
Ovaj kaktus izgleda super. Nisam siguran da bih ga kupio, ali verujem da ce ga gledati svako ko razmislja o Mini Countryman-u ali mu je preskup.
Problem sa francuskim brendovima, konkretno Citroenom, je to sto je cenovno uvek bio pozicioniran nesto skuplje od ostalih mid-range modela. To su i mogli sebi da dozvole jer je bilo onih koji su voljni da plate malo vise za avangardan dizajn, ali su ih relativno zastarela motorizacija i losa pouzdanost kostali renomea. Onda je dosla kriza, premium vozila su spustila cene, srednja klasa kupaca se rasipa i prelazi ili na skuplja ili na jeftinija vozila, i njihov promet se mnogo smanjio.
Ako i postoji izlaz iz Citroenove situacije, onda bi to mogao biti bas silazak u nizi cenovni rang, jer ako budu probali da idu u premium, tu mislim da nemaju sanse. DS kao limitirana proizvodnja je sasvim dovoljan.
tako je čarobnjak!
ali s druge strane, njihovo najnovije vozilo u prodaji, C4 Picasso, nije ni iz daleka, ni ni u kom pogledu "jeftin" auto...
a pogotovo nije takav ni Cactus! prvo, uspoređivat ga sa Golfom, Astrom, C4 i ostalima je imbecilizam žešće vrste! jer Cactus nije auto C segmenta ni po mehaničkoj osnovi ni prema svojim dimenzijama... njegovo "C4" ime je samo jeftin marketinški trik, sa kojim su ga kao "makli" u C segment, kako bi ispunili to svoje "obećanje" o "jeftinijim i pristupačnijim" modelima... Cactus NIJE JEFTIN! jer... za tih 13.990 eura u modelu "Start" se ne dobiva ništa osim "presvlaka na sicevima i zraka u gumama"!
njegove prave cene u Francuskoj kreću od 15.5 do preko 23 hiljade eura (za Janeziju još neznam ali mislim, da će bit neke 2-3k eura niže)!... haloooo!!!! 23.000 eura!?!? za auto, napravljen na platformi C3, koji nema po dubini podesiv volan, kojem se ne daju spustit zadnja stakla, koji ima zadnju klupu u jednom komadu i nema ni obratomjer!?! čak ni kao opciju!!! ako je to nekome "jeftino", onda blago njemu...
sasvim realno, to je dobar, zanimljiv i u nekim (dobrim i slabim) pogledima "poseban" crossover B segmenta, koji sa svojom cenom ni u ćemu ne odskaće od svoje direktne konkurencije zvane Renault Catptur i Peugeot 2008, odnosno je, u određenim slučajevima, od nje i skuplji!
zato nemojte zavaravati čitatelje jeftinim PR glupostima sa nebuloznim usporedbama Cactusa sa autima C segmenta! to vam kaže žešći Citroenov fen, koji jedva ćeka idući tjedan i probnu vožnju s njim i koji ga želi imat za svoj sledeći auto!
ali... ako je Citroenovoj PR službi to nekako još "posao", bar vi nemojte "prodavat mu*a za bubrege" :)) ;)
Ne znam za obratomjer, ali za ovaj pancr na vratima - Nobelova nagrada za antistres!
U potpisu:
Vlasnik-vozila-koje-nema-bocnu-zastitu-i-svaki-dan-posle-posla-zeli-nekom-da...-zbog-nonsalancije-i-rupa-na-vratima..
Daj i to cudo da vidimo ali... Okej C4 picasso je oduvek bio najbolji, samim tim i najskuplji. Pobogu, najblizi konkurent mu je Mercedes B klase, koji pored Citroena izgleda kao da je makar 10 godina stariji. O nedostatku opcija kao sto su panoramski krov, individualna sedista, elektricna masaza i potpora za butine za sedista napred itd da ne spominjemo. Citroen je znacajno bolja ponuda.
Ali, eto primera C3. Okej, nije nesto za voziti, ali je jako lep, udoban, relativno prostran. Oni drze cene 20% vise nego Fiesta.
Ne moze.
Onda C4, jeste simpatican ali je trom auto, opet cene kao na Golfu ili vise.
C1 ima vise cene nego Sandero, pritom je sandero u svim varijantama bolje opremljen.
Ne trebaju njima nikakvi novi modeli koji su losiji, pa ce biti jeftiniji, vec realnija cenovna politika.