
Kako prenosi Tanjug, nemački proizvođač vozila Folksvagen zabeležio je pad operativnog profita u drugom tromesečju. Pad je usledio usled nestabilnosti na tržištu zemalja u razvoju i slabih rezultata u Sjedinjenim Američkim Državama, ali je potvrdio svoje godišnje ciljeve.
Operativni profit najvećeg evropskog proizvođača automobila u posmatranom kvartalu dostigao je iznos od 3,33 milijarde evra i 3,1 odsto je manji na godišnjem nivou, ali u skladu sa očekivanjima analitičara, preneo je Rojters.
U saopštenju se precizira da su nepovoljni devizni kursevi doveli do pada prihoda u istom periodu za 2,2 odsto, na 51 milijardu evra.
Slabost valuta na ključnim tržištima zemalja u razvoju dovela je do rasta cena i pada potražnje, objašnjava kompanija, dodajući da je na prodajni rezultat na ovim tržištima uticala i nestabilnost kamatnih stopa, kao i intenzivna konkurencija.
Grupacija je ipak zadržala svoju prognozu koju je objavila u februaru o rastu operativne marže za celu tekuću godinu na 6,5 odsto, posle 5,9 odsto u 2013. godini.
Ova kompanija, koja poseduje 12 brendova, takođe je potvrdila da će svoj cilj godišnje prodaje 10 miliona vozila, koji je utvrdila pre sedam godina, svakako dostići već ove godine, što znači, četiri godine unapred.
Prodaja Folksvagena od početka 2014. zabeležila je pad u dvocifrenim proporcijama u Brazilu, Rusiji i Indiji, zemljama koje su, računajući još i Kinu, u prošloj godini učestvovale sa oko 50 odsto u ukupnoj, rekordnoj prodaji od 9,73 miliona vozila.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Neka malo promene svoju dosadnu filozofiju: potpuno novi model-ima nove farove i branike i masku hladnjaka. Redizajnirani modeli dobiju samo prve dve stavke. Ljudi su se smorili. Kupili bi nov VW, npr. Pasat, ali on se izgledom jedva razlikuje od onog koji se proizvodio pre 10 godina. Coveku bi i kavijar dosadio da ga jede svaki dan. Dzaba im kupovina Italdizajna i De Silve, kad ne iskoriscavaju njihove mogucnosti.