
I dok se gotovo svi proizvođači automobila u glas žale o tome kako ih je globalna ekonomska kriza potpuno porazila brojke govore malo drugačije. Proizvodnja i dalje ide dosadašnjim tokom a evo koliko zarađuju vodeći ljudi najvećih auto-kompanija.
Među prvom sedmoricom nalazi se japanski izvšni direktor, prvi čovek Toyota kompanije. Gospodin Akio Toyoda može da se pohvali godišnjom platom od 2.216.000 dolara.
Ali ovo je samo četvrtina iznosa koji za godinu dana u svoj džep stavi Daniel Akerson, prvi čovek američke kompanije GM. Njegova plata za godinu dana rada iznosi tačno 9.068.000 dolara.
Na mestu broj pet našao se glavni čovek u kompaniji BMW. Gospodin Norbert Rithofer ima godišnju platu od 9.336.000 dolara i prvi je od čak tri šefa koji upravljaju nemačkim kompanijama a koji su u prvih pet po svojoj godišnjoj plati.
Nemačku dominaciju nastavlja Ditrih Zeče. Čovek koji stoji iza kompanije koja je možda i najpoznatija u svetu, a u pitanju je naravno Mercedes, za godinu dana svog truda dobija kompenzaciju od 11.148.000 dolara.
Mesto broj tri pripalo je Džonu Plantu. Iako gospodin Plant ne radi za kompaniju koja direktno proizvodi gotove automobila on je prvi čovek kompanije koja se bavi proizvodnjom auto-delova. Zato je njegova godišnja plata 17.820.000 dolara.
Na drugom mestu nema mnogo iznenađenja. Nemački Volkswagen pod svojom kapom ima nekolicinu kompanija koje nikako nisu mali igrači, pa zato prvi čovek svih operacija Martin Vinterkorn godišnje zarađuje 19.920.000 dolara.
Prvi po zaradi, i to značajno većoj od svog prvog pratioca, je Alan Mulali prvi čovek američke kompanije Ford. Kompanija koja po brojkama možda nije među prvima ipak može sebi da priušti da plaća godišnje Mulaliju 23.204.000 dolara.
Izvor: Autoportal.rs
To je mnogo, mnogo vise novca.
Od placenog smestajaj, palcenih svih troskova, benefita kupovine i prodaje vozila, dodatnih beneficja, pristupa fondovima, uticaja kod potpisivanja ugovora(pa samim tim i eventualni profitima drugih kompanija), vrednosti u trgvoni deonica i blagovremenim obavestenjima za kretanje berze...
Negde 50-100 je prava cifra.
Plata im je od 0,2 USD (toyota) do 20 USD po proizvedenom automobilu...
Toliko se nasi tajkuni ugradjuju na kg secera i parizera, pa do stansvega ostalog.
"Nemačku dominaciju nastavlja Ditrih Zeče. Čovek koji stoji iza kompanije koja je možda i najpoznatija u svetu, a u pitanju je naravno Mercedes,"
Ma jok bre, nije, evo pitajte neke ovde. : )))