
Veliki okršaj između Toyote i Volkswagena dobija na intezitetu! Što zbog želje da najkasnije 2018. bude svetski No.1 proizvođač, što zbog profita, VW je najavio promenu strategije upravljanja kompanijom.
Centralizovati samo ono što je neophodno, decentralizovati sve što jer moguće je ono na čemu će se zasnivati reorganizacija. Suštinski to znači da će u budućnosti regionalni i lokalni menadžeri dobiti veća ovlaštenja, budući da je kako kaže CEO VW Martin Winterkorn, veoma teško voditi poslove u Americi i Brazilu sedeći u Ingolštadtu. Upravo loši rezultati sa ova dva najveća tržišta su osnovnu uzrok zbog kojeg je Toyota još uvek nedohvatljiva na svetskom nivou! Primera radi, ove godine VW beleži pad prodaje na američkom tržištu za 11% u odnosu na prošlu godinu.

Inače, VW koji je vlasnik brendova od Porschea do Škode, poseduje čak 108 fabrika u svetu, koje ostvaruju godišnji prihod od 200 milijardi evra (246 milijardi dolara), dok se profit, tačnije čista zarada zaustavila na nivou od 11,7 milijardi evra u 2013. Ovo je tačno dupliran iznos u odnosu na profit koji je VW ostvario 2007. godine kada je Winterkorn preuzeo komande u Ingolstadtu.
Ako ove pokazatelje uporedimo sa našim realnim BDP* koji iznosi oko 42-45 milijardi dolara nije teško izračunati da je ekonomija Volkswagena bar pet puta moćnija od ekonomije Srbije!
*Bruto domaći proizvod (BDP) predstavlja ukupnu produkciju roba i usluga, ostvarnu u nacionalnoj ekonomiji, bez obzira na vlasništvo
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Kad bi tata VW dosao u Srbiju ona bi se preko noci preporodila!
Steta sto nece...
carobnjak
Ne može da stigne na red od Fiata.
Čekaj dok isteknu subvencije Fiatu, pa kad nestane FAS, može biti da posle dođe VW. Samo ne znam kako će da se snađu u takvoj moćnoj robotskoj tehnologiji :)
@fanfatal
ja mislim da VW odavno stoji u redu za Kragujevac, samo ga Fiat pretekao jer samo zabari umeju sa nama... :)
P.S. Barum ide odlicno, malo sam ih forsirao u krivinama po kisi, ne proklizavaju kao stare!
Hvala jos jednom na savetu i podrsci! :)))
Ko da nema mesta u Srbiji za jos jednu fabriku automobila ili dve. Kad vec kukaju na Fiat sto ne dovedu jos nekog, i da su da traze dosad bi nasli. VW moze i negde u Vojvodini da pravi fabriku, nije vencan za Kragijevac.
B.M.
Ma nije problem prostor i livade.
Nego smo istrošili "kesu" na Fiatu. Juče sam bio u Kragujevcu, i kažu ozbiljni ljudi, direktori, da smo dužni Fiatu da plaćamo sve radnike 10 godina + ko zna šta.
E još kad vi VW-u plaćali radnike, mogli bi da gladujemo.
Fiat je malo dobio koliko drzava sad daje investitorima. Ne samo da placa radnike nego i napravi fabriku. A sa ovakvom infrakstrukturom i prodajom u Srbiji Fiat bolje da je otisao na drugo mesto. Vide i oni da su se zeznuli, mogli su napraviti fabriku u Poljskoj, Turskoj il Rumuniji, pa cak i u Italiji vose bi im se isplatilo. Ili da su prosirili postojece.
Evo sad neko kad bi hteo da kupi preostale firme kao IMT, IMR, FAP, Zastavu Kamione, Zelezaru i dr. dobio bi bolje uslove nego Fiat za Zastavu. To drzav i ne krije, cak placa nekome da ih uzme.
VW je trebao da preuzme Zastavu jos 1996. godine. Nakon ukidanja sankcija SRJ. Tada je u igri bio i Reno.
U tome vreme je direktor bio poznati biznismen koji je nedavno "upucan". A zasto nije, to on najbolje zna. Kao i oni, koji su ga na to mesto postavili.
Izgleda da je Komunizam i u to vreme vladao, umesto Socijalizma.
Dolazili nemci pre 4, 5 godina sa idejom da otvore fabriku za izradu night vision-a za vojsku. Time bi naravno Srbija bila bezbednija, jbg zbog te fabrike nemci ne bi dali na Srbiju, e medjutim jedan ministar je trazio deo za sebe, kako to sve a nema dela za njega. Oni se ljudi okrenu i odu. Sada su u Hrvatskoj i njihova vojska na granicnim prelazima je za dz opremljena upravo tim naocarama. Zabari su muvatori, slicni nama zato i rade to sto rade. Ovi iz VW-a verovatno ne bi pristali na ugovore i papire, a da se ne prikaze. Pa na netu ima tacno oko sudjenja sa Porseom, koliko love su oni potrosili, koliko ovi, koliko su dali. I to su milijarde u pitanju...
dusan,
Ne daju nemci ništa besplatno, a naročito ne bi dali Srbiji.
Sigurno taj ministar nije razlog zbog kojeg je izabrana Hrvatska...
No da se ne bavimo politikom, VW postaje sve veći monstrum koji će na kraju pokupovati pola auto industrije!
Već vidim kako uzimaju Alfu, Ferarri... Ne bi me čudilo da preuzmu i JAG/LR :)
pozdrav
VW se kaje, ali nece da prizna, sto nije kupio Zastavu.
Tada je Zastava pocela da ugradjuje PSA motore i da sklapa Opel i Punta.
Osetili su se suvisnim, kao treci proizvodjac u zemlji sa 7 miliona dusa.
šta vrijedi 7 miliona duša
kad je srbija u takvoj krizi da se neće oporaviti ni za 100 godina
a nijemci oni tačno znaju šta rade
Kao da ste zaboravili sta su Nemci radili u Kragujevcu u 2ww. VW nije dobrodosao u Kragujevac, sanse su imali Fiat, Pezo, Opel, i dr. Naravno najvise Fiat ali ne zbog mafije, vec zato sto smo vec radili po fiatovoj tehnologiji.
@ dusan bl
A sta je bilo sa TAS-om i fabrikom Skode u BiH?
Mislis da ce tamo biti bolje?
Srbijanac il' Bosanac, bitno da hoce da radi i za 300€, jer nema izbora. Koliko BiH i Rep Srpska imaju stanovnika?
Kolike su im plate?
@ B.M.
Srbija je kupila, nije iznajmila, vec je kupila licencu za Punto Classic 188.
Trebao je da se proizvodi u Somboru kao Zastava 10, nezavisno od toga da Fiat dodje u KG.
Zasto smo bacili pare za licencu?
Cemu ona sada sluzi?
Licencu za Punta, tj, Zastava 10, smo uzeli jer smo mislili da mozemo nesto sami da uradimo, i bolje docekamo privatizaciju. Kupljena je i nova linija, ali se pokazalo neisplativo, mala proizvodnja i prodaja.. Fiat kad je uzeo Zastavu je odmah udvostrucio proizvodnju Punta, s istim brojem radnika, ali ni taj Punto nije zadoljavao kriterijume da ide na Zapad, a kod nas je isao uz subvencije. Bez modernizacije i novog modela Zastava bi propala, bez obzira ko je kupio. Isto se odnosi i na fabriku u Somboru.
@B.M.
"...sta su Nemci radili u Kragujevcu u 2ww. VW nije dobrodosao u Kragujevac..."
Hahahahahah dobar si, nastavi da zasmejavas... :))))))
A sto bi Opel dosao, i oni su pravili kamione za 3. Rajh, a Fiat vojna vozila i letelice za Muslionija fasistu... ne budi smesan, bolje pitaj za smernice da znas sta da pises...
S obzirom da Volkswagen najavljuje proizvodnju automobila veličine i cenovnog ranga naše Zastave Floride i s obzirom da Volkswagen važi za "večno" zainteresovanog kupca Zastave (prvi put još početkom devedesetih kada je drug Sloba rekao ne privatizaciji Zastave jer je mislio da može da bude i dobar vođa i dobar privrednik, a na kraju se ispostavilo u oba slučaja, na zalost svih nas, da greši. Drugi put je Volkswagen bio zainteresovan pred privatizaciju Zastave kada je 2008 godine država umesto da privatizuje Zastavu, odlučila da proda, tj. pokloni Zastavinu imovinu FIAT-u za 1 evro u zamenu za trećinu udela u novoosnovanoj zajedničkoj firmi sa FIAT-om (FIAT Automobili Srbija d.o.o.). Da podsetim, jedan od zainteresovanih za privatizaciju Zastave je tada opet Volkswagen, ali država i tadašnji vlastodršci su se odlučilu za FIAT da sa njima sklope dil, a kasnije su odlučili da staru Zastavinu fabriku sruše i otvore novu fabriku na zemljištu stare. Dakle i tada naši vlastodršci nisu imali razumevanja za investitora koji je danas prozvođač automobila broj 2 na svetu od kog je veća samo Toyota. Srećom, FIAT je preuzeo samo ono što mu je trebalo za proizvodnju dakle fabriku koju je srušio i izgradio novu, dok je onaj dio tj. oko 300 000 kvadrata zemljišta ostalo i dalje u vlasništvu Zastave i upravo ta zemlja je dovoljna za izgradnju još jedne fabrike veličine FIAT-ove, tako da sada Volkswagen ima šansu da izradi sasvim novu fabriku, sa starim imenom koje u svetu ima jačinu dovoljnu za ozbiljnu serijsku proizvodnju (nekada je Zastava proizvodila preko 200000 automobila godišnje za domaće i svetsko tržište) i novim svim (mašinama, zgradom, pa čak i novim radnicima) što bi moglo da obezbedi još novih 3000 radnika u proizvodnji automobila i još toliko u proizvodnji delova + još toliko bi došlo da proizvodi delove za neke druge brendove. FIAT je ojačao našu ekonomiju za 20 odsto, dok kada bi Volkswagen došao to bi bilo za još najmanje toliko i to bez raznih olakšica što je najbitnije u ovoj priči. Ova vlast mi se čini nekako da ima najviše sluha za investitore iz zemlje za koju smo trebali vezati našu sudbinu još početkom devedesetih da smo bili pametni, ali nismo, ali očigledno nikad nije kasno pošto Nemci važe za ozbiljne i uporne ljude, a mi smo nekim čudom bili, svih ovih godina dovoljno ludi da pomislimo da nešto ne vredi, zato niko od tajkuna nije ni pomišljao da kupi to zemljište i upravo to zemljište je sada najveći adut preko koga možemo da obezbedimo investiciju vrednu čak milijardu evra (pošto Volkswagen je spominjao da u projekat proizvodnje jeftinog automobila planira da investira milijardu evra eto naše šanse, treba samo da se nametnemo pošto sve moguće kockice tojest uslovi za tako veliki projekat su se složile). Predlažem sadašnjim vlastodršcima da se "zbliže" i sa konkretno Volkswagenom, pošto su, koliko vidim već veoma bliski sa nemačkim investitorima što može da itekako ekonomski ojača Srbiju, jer tamo gde je Švaba mnogo prisutan ekonomski tamo zime nema (Poljska koja u doba krize beleži ekonomski rast ima veliki broj nemačkih investitora, zatim Češka koja ima Volkswagen koji je vlasnik Škode još od devedesetih, a to smo mogli biti mi da smo tada znali koliko autoindustrija utiče na ekonomski napredak neke zemlje. Danas Škoda proizvodi 700000 automobila godišnje. Pametnome dosta. Znači da smo tada prodali Zastavu mi bismo danas proizvodili nekoliko puta više od našeg istorijskog maksimuma (200000 automobila godišnje iz kraja 80-ih), no ne treba kukati već treba "iskoristiti" priliku da se nametnemo Volkswagenu da ih ubedimo da tih milijardu evra investiraju ovde u Srbiji, što neće biti teško s obzirom da su i oni sami pokušali nekoliko puta da investiraju ovde. Sad je vreme da im pružimo ruku i da im se izvinemo što ih tada nismo razumeli što bi moglo za nas u ovoj krizi moglo da bude čak spasonosno s obzirom da i naši političari unazad nekoliko godina govore da Srbiji treba još jedna fabrika automobila. Državo, reaguj. Pravac Volkswagen, jer oni su možda čak i rešenje svih naših ekonomskih nestabilnosti. :)
@,,,
A gresis, u doba SFRJ nisu direktori imali svu moc, postojao je tu i radnicki savet koji nije dozvoljavao odresene ruke jednom coveku, kao u doba nakon dolaska Slobe na vlast... a zato su nam firme i propadale po zemlji, jer su nesposobni za vodjenje, a sposobni za mutljavine i prevare dosli na cela preduzeca...
@Zastava
Svaka ti je na mestu!
@Orlo, nije nimalo smesno, da si stariji znao bi i da je Nemcima posle 2ww bio zabranjen ulaz u Kragujevac. Izjednacavas Talijane s Nemcima? Niko Nemce ne mrzi sto su bili fasisti i za Hitlera, vec sto su masovno streljali kragujevcane, i to se dosta ucilo u skoli, svi smo pisali sastave na tu temu. Svake godine se taj dan obelezava u Sumaricama i ne zaboravlja se to tako lako mada bi neki zeleli.
@B.M.
Mani ti istoriju i streljanje djaka u Sumaricama, to nema nikakve veze sa cinjenicom sto VW nije dosao u Srbiju, vise je nemogucnost dogovora sa Mladjanom, superekonomistom milenijuma... zato su se Zabari lepo dogovorili, oni su slicni nama, uvek spremni za te neke "posebne" i zatamnjene ugovore na stetu jednog partnera... evo i sada se obelodanjuje prica o Juznom toku kako su znali da je to prevara veka i kako kada su potpisivali znali da je poguban po nas, ali su u medijima pricali tada kako je to sansa veka za Srbiju... obelodanice jednom i taj zatamnjeni deo za FAS...
Ruku na srce, Orlo je ubedljivo najbolji poznavalac istorije na blogu, zasnovanom vecinom na licno dozivljenom iskustvu...:)
@carobnjak
Kako ne, naravno, istinu i samo istinu... :)
Pa pazi prepoznaju se strucnjaci tako medjusobno... ipak je moj fah vise istorija i kultura, malo i umetnost mozda, ali tebi ravnog nema ovde u svim oblastima, ali ne, ne budi skroman pa da to poreknes, stojim iza recenog, vise puta si pokazao to... :)
A kakav je tvoj stav prema dolasku VW u KG ciji je prakticno tvorac, i tvorac najpoznatijeg vozila, Hilter, najveci antisemista i fasista?
Nismo mi zreli za Nemce.
Ček, da nas "oderu" Italijani. Nismo mi za bolje.
Nego, ima li VW menze i vrtiće pri fabrikama :))
@Orlo
nemas nikakvih realnih osnova za to sto si napisao u vezi mene, ako me tako dozivljavas to moze biti samo kompleks.
Kao drugo, nikada ne komentarisem ono sto me ne zanima ili u sta se ne razumeme, no tu si ti tatamata (vidi teme o istoriji)... :)
No, mene nesto drugo mnogo vise zanima, a to je: kako jedna tako inteligentna i obavestena velicina ne moze da skonta moje komentare?!?
@carobnjak
Mislis na one ceste koje imaju samo za cilj da provociraju, i ne zasluzuju uopste odgovor?
I ti se u nesto ne razumes... ma hajde to jos nisam video, pokrivas sve oblasti... ;) :)
Sve velike investitore itekako zanima kako ce biti primljeni od lokalnog stanovnistva. Gleda se i tradicija, a Fiat je dugo prisutan u Zastavi.
@Orlo
Ne zasluzuju odgovor?
E pa to je vec suvise nisko!
A kako to da si se ti upecao u 100% slucajeva?
B.M.
kad bi bar malo slušao "ritam" naroda, znao bi da je u Srbiji najveća želja ljudi VW, još od Bube, a Golf 2 je naj auto u istroiji Srbije, pa i Balkana.
Fiat u Srbiji nije ni do članaka VW-u. Čak narod ne voli Fiat. A radnici posebno. Jer da je bilo dobro u Fiatu, išlo bi se na rad u Italiju a ne u Nemačku...
Ako je Fiat koštao Srbiju, 1,5 milijardi €, trebalo je dovesti VW pa taman da je i dupla cena.
Međutim, Nemci bi došli i džabe, ali ne bi političari imali ništa od njih. Zato je bio Fiat bolja opcija, "pola pije pola šarcu daje"
Dista, pitanje je dal bi VW napravio menzu, i vrtić takođe.
@carobnjak
Nije nisko, sto bi te pogadjalo ono sto i ti sam posle potvrdjujes... cak si i sam napisao jednom da je vecina tvojih komentara provokacija... valjda ti je to duhovna hrana, ne znam... :v
Primam se, jer ponekad pomislim da moze da prodje i bez toga, da to nije glavni razlog, ali pogresim... sta ces ljudski je gresiti... :)
Mesas babe i zabe, to sto u Kragujevcu ne vole Nemce nema veze s automobilima. Ako toliko godina sve skole u Kragujevcu staju 21 oktobra, i idu na Veliki skolski cas, to nesto znaci. A mogu da prave i Enterprise svejedno. Da smo ispunili nase obaveze prema Fiatu pa nesto da i kazemo, ovako pokrimo se usima i cekajmo, novi model i novi ugovor.
@Orlo
nije mi duhovna hrana nego se bavim psihologijom! :)
Svejedno, ne vidim razlog da toliko budes okupiran mojim komentarima, bez obzira na njihov cilj ili smisao...
B.M.
Koliko znam, i Italijani su bili koalicioni partner Nemcima u pohodu na Srbiju 1941 godine.
Nemoguće da nisi primetio koliko su nemci u srpskom narodu suoeriorni u prizvodni i industriji. A po kavlitetu, da ne pričam. A tek o poštenju???
Pa oni ne bi tražili autoput, nego bi ga sami napravili! Sve jedno oni su glavni investitor putne mreže u Srbiji. Ajde neka malo i Italijani zasuču rulave. Samo su vrtić napravili...