
Pred novogodišnje praznike pojavila se vest da će kolekcionarski primerak modela Lamborghini Miura iz 1971. godine da bude izložen na aukcijskoj prodaji. Možda je ovaj trenutak izabran zbog euforije kupovina poklona i želja da se time obraduju bližnji jer provozati se u ovom automobilu je nešto nesvakidašnje, a sada se eto pruža prilika da nekom vožnja u ovom Lamborghiniju postane stvarnost.

Kolekcionarski model Lamborghini Miura iz 1971. godine biće ponuđen na aukciji po početnoj ceni od 2.500.000 dolara.

Aukcija, cena... i sve drugo vezano za ovu vest dobra je prilika da se podsetimo na ovaj model koji je svoje mesto u istoriji automobilizma odavno već zauzeo.

Lamborghini Miura
Lamborghini Miura je sportski automobil koji se proizvodio između 1966. i 1973. godine. Miura je postavo novi trend sa centralno postavljenim motorom. U to vreme većina automobila imao je motor smešten napred i pogon na zadnje točkove. Ime je dobilo po poznatoj pasmini bikova za borbe Miura (vlasnika don Eduarda Miure, prijatelja Ferrucia Lamborghinia) koji su zbog svoje snage i borbenosti izazivali strahopoštovanje. Baš ono što je i Ferruccio očekivao od svog automobila. Od tada svi modeli Lamborghini nose imena poznatih borbenih bikova.
Miura je predstavljen 1966. godine na Salonu automobila u Ženevi, i već tada je javnost bila očarana odličnim dizajnom koji je potpisao Bertone i naprednom tehnologijom. Porudžbine su stizale sa svih strana.
Zašto je Miura bila hit? Prvenstveno zbog toga jer je promenila sve u šta su ljudi verovali vezano za putničke automobile. Vrhunska trkačka konfiguracija tog doba bila je upakovana u putnički automobil, koji je imao jednu od najprivlačnijih silueta na svetu. Bilo je već tada jasno da je Lamborghini nadvisio Ferrari. Ispod neverovatno atraktivne i lepe karoserije stajala je inovativna šasija i isto tako impresivan agregat. Ranih šezdesetih godina prošlog veka automoblii sa centralno postaveljnim motorom postali su uobičajena pojava na Gand Prix takmičenjima. Preuzimanje tog koncepta i njegova primena u putničkom automobilu bio je potez koji je za Lamborghini značio trenutnu slavu. Bilo je to iznuzetno inženjersko delo, jer nije bilo samo lepo nego je i funkcionisalo.
Najveći izazov predstavljala je ugradnja velikog V12 motora zapremine 3.929 cm3 i snage 350 KS u sredinu automobila, a da pritom ostane dovoljno prostora za putnike. Motor je modifikovan ugradnjom novog bloka u koji su uklopljeni kvačilo, prenos i diferencijal. Motor je postavljen centralno poprečno, neposredno iza sedišta vozača i suvozača. Motor je konstruisao legendarni inženjer Giotto Bizarini, poznat i kao tvorac Ferrarija GTO.
Upravljivost i vozne osobine, u odnosu na tadašnju konkurenciju, bili su nekoliko koraka ispred. Kada je neko seo za volan Miure, teško se od njega rastajao. Ubrzanje do 100 km/h od 5,5 sekundi kao i maksimalna brzina od 274 km/h delovali su tada 60-ih godina - nestvarno.
Zbog nagomilanih problema, pre svega finansijskih Ferruccio Lamborghini je 1972. godine prodao kontrolni paket akcija i prekinuo proizvodnju Miure mnogo pre očekivanog vremena. Bio je to šokantan kraj jednog od najpopularnijih automobila na svetu i najslavnijeg italijanskog trkačkog automobila u istoriji.
Izvor: Netauto.rs