home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, u Hrvatskoj je sve prisutnija praksa koju neki nazivaju "jednodnevnim registracijama" vozila, po kojoj se automobili kupljeni po nižim cenama i registrovani u toj zemlji u kratkom roku prodaju na tržištima Evropske unije za veći novac.

Prema pisanju Tportala, proizvođači utvrđuju cenu automobila za svako pojedačno tržište s obzirom na standard u konkretnoj zemlji. Kako je Hrvatska među najsiromašnijim zemljama EU, cene automobila su među najnižim, čak do 30 odsto niže nego, recimo, u Skandinaviji. Mnogi dileri su takvu situaciju iskoristili i prodaju bazirali na tome da se nov automobil, kupljen i registrovan u Hrvatskoj, odmah proda kao "polovan" poznatom kupcu u nekoj od zemalja u kojoj su cene znatno više.

Agan Begić, iz agencije Promocija Plus, navodi da automobilske trgovačke kuće deo novih vozila uvezenih i kupljenih od proizvođača registruju u Hrvatskoj, a zatim ih uglavnom roku od 90 dana prodaju poznatim kupcima u drugim zemljama EU. Ta je operacija potpuno zakonita, a prodavci zarađuju na razlici između cene za hrvatsko tržište i cenama u zemljama gde realizuju "damping" prodaju. Pored toga, pripada im i povraćaj dela i PDV-a, kaže Begić. Prema njegovim rečima, takva poslovna praksa u Hrvatskoj još nije toliko raširena da bi značajno uticala na volumen tržišta, za razliku od Slovenije, gde je, kako tvrdi, dostigla 30 odsto ukupne prodaje. Begić kaže da je veoma slična situacija i sa automobilima rent-a-car agencija, koji nakon letnje sezone odlaze na strana tržišta.

U 2014. godini, u Hrvatskoj je prodato 33.962 putničkih automobila, što je 22,1 odsto ili 6.160 automobila više nego 2013. godine. Prodaja u januaru 2015. dostigla je 2.424 novih vozila, što predstavlja rast od 16,5 posto, ili za 344 vozila više nego u istom mesecu prethodne godine.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1317



Komentari

Ocigledno je to mizeran broj vozila, cim proizvodjaci ne reaguju. Tih 10 hiljada izvezenih iz Hrvatske nasparam prodaje od 12 miliona na nivou Unije nesto i ne znace mnogo.

Autor Fordovac 15 Feb 2015, 10:41

Ne razumem zasto ga registruju pa prodaju dalje? Zar bilo ko, bilo gde u EU, ako zeli da kupi novo vozilo, a to vozilo mu je najpovoljnije u Hrvatskoj, zasto ne bi mogao da ga kupi u Hrvatskoj novog, dobije povrat pdv-a, a onda pdv plati u drzavi u kojoj ce registrovati?
I ne samo EU, zasto neko iz Srbije ili BIH, recimo, ne bi mogao da kupi novo vozilo u Hrvatskoj ili Makedoniji ili CG(ako su tamo jeftinija), dobije povrat pdv-a, a onda plati pdv drzavi registracije?

@auto

Da li imate nekih podataka o tome?

Autor Damko 15 Feb 2015, 19:49

Zato sto u Srbiji moras da platis carinu.

Verovatno da je u Hrvatskoj prodaja vozila vezana za registraciju, ili tekst nije tacan.

Autor Fordovac 15 Feb 2015, 23:06

Zato sto u Srbiji moras da platis carinu. - Za vozila proizvedena u EU je carina 0%.

Autor dzigi 16 Feb 2015, 00:54

@dzigi

To nije tacno, evo direktan prenos iz carinske uprave

3. Da li je tačno da neću platiti carinu ako auto uvozim iz EU?
Nije tačno. Naime, nije dovoljno da je automobil kupljen u Evropskoj uniji, pa čak ni da je proizveden u nekoj od zemalja EU. Naime, ključan uslov je u vezi sa poreklom delova koji se u automobil ugrađuju tokom proizvodnje. Tako prema važećim propisima o poreklu robe, dozvoljeno je da željeni automobil sadrži maksimalno 40 % delova ''bez porekla'' odnosno onih koji potiču iz zemalja van EU ( kineskih, japanskih itd.).
U zavisnosti od osnovnih karakteristika vozila visina carinske stope će iznositi od 0% do 2,5%, dok će PDV biti 20%.
-
Do tih podataka o delovima niko sveti ne moze da dodje, jer ne postoje, sem da nabrajas deo po deo, a takodje nije jasno sta se racuna pod %, da li broj komponenti, njihova masa, velicina, vrednost...

I tako dodjemo da je jedini nacin da carina bude 0 bila i ostala "veza".

A PDV je 20%, sto takodje nije definisano na koju osnovu, i ne, tvoj dokument koliko si platio vozilo ne znaci nista, opet carinik odlucuje kolika je "trenutna vrednost vozila", tako da i za to teba veza...

Autor Fordovac 16 Feb 2015, 02:43

Da, u hr se prodaja vozila računa prema registracijama I sve se veže uz to. Tako je i vw imao akciju s popustima u prosincu ali samo ako auto registriraš u novoj godini

Autor igor 16 Feb 2015, 22:06

Nisu to izmislili pametni Hrvati. Ovaj model prodaje automobila Spanci su koristili jos pocetkom devedesetih sve dok im Nemci nisu podelili packe.

Autor vojvoda 16 Feb 2015, 23:39