
Francuski proizvođač vozila PSA Peugeot Citroen je saopštio da je prošlu godinu zaključio sa osetno manjim gubitkom nego u 2013., naglasivši da su snažni rezultati u Kini i oporavak u Evropi pomogli obnovu finansijskih temelja kompanije.
U prošloj godini kompanija je poslovala sa neto gubitkom od 555 miliona evra, u odnosu na 2,2 milijarde evra koliko je iznosio u prethodnoj godini.
Posebno se izdvaja pozitivan rezultat ključnog automobilskog odeljenja koji je u 2014. ponovo poslovao u plusu, ostvarivši operativnu dobit od 63 miliona evra. Godinu ranije zaključio je sa operativnim gubitkom od milijardu evra.
"Naši rezultati za 2014. pokazuju da je u toku proces obnove finansijskih temelja grupe", rekao je izvršni direktor Carlos Tavares.
"Prebacili smo zacrtane planove u sklopu obnove", dodaje Tavares.
Francuska kompanija u velikoj meri se oslanja na prodaju i proizvodnju u Evropi, a šestogodišnji period pada tržišta prebrodili su izdavanjem tri milijarde evra vrednih deonica kojim su francuska država i kineski partner Dongfeng u 2014. preuzeli 14-postotni vlasnički udeo.
Potražnja u Evropi se postupno oporavlja i grupa je prošle godine povećala prodaju na evropskom tržištu za 8,1 posto, a snažan rezultat ostvarili su i u Kini, gde im je prodaja skočila 31,6 posto.
Za tekuću godinu najavljuju povećanje potražnje u Evropi za jedan posto, kao i za oko sedam posto u Kini. Latinska Amerika i Rusija bi međutim trebalo da zabeleže oštar pad potražnje, za 10 odnosno oko 30 posto.
U Peugeotu najavljuju da će do 2017. ostvariti kumulativni operativni novčani tok od 4,2 milijarde evra, što je dvostruko više nego što su zacrtali za 2018. godinu.
Novi šef Tavares je obećao da će prepoloviti broj modela, smanjiti kapacitete, podići cene i smanjiti troškove plata i komponenti kako bi povećao operativnu marginu na dva posto u 2018. i pet posto do 2023. godine.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen
a meni nikako nije jasno zašto ovaj, sad već par godina star C4 L , na sliki gore, ne prodaju i u europi... pa zar nisu primetili kolike su prodajne cifre Oktavije? proda ih se "troduplo" više nego klasičnog C4 a ovo, je "velićinom i stilom" baš to ..."oktavija"...
a uz to, pogotovo naspram prijašnjoj Oktaviji, sa kojom je "generacijski savremenik" izgleda puno bolje i zanimljivije... i to iz vani i iz nutra...