home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Muškarci imaju više sklonosti ka rizičnom ponašanju i više samopouzdanja za volanom od žena, otkriveno je analizom rezultata najnovije Goodyear-ove ankete o sigurnosti u drumskom saobraćaju u regiji Evropa, Srednji istok i Afrika (EMEA).*

Prema Goodyear-ovim istraživanjima iz prethodnih godina koja su obuhvatala mlade vozače i instruktore vožnje, mlađi muškarci su više naklonjeni brzoj vožnji nego devojke (70% prema 62%). Izgleda da su instruktori vožnje toga svesni, jer većina njih u EU (52%) smatra da u zapadnoj kulturi brza vožnja predstavlja znak muškosti.**

U Austriji, Finskoj, Danskoj i Rusiji su očevi mladih vozača skoro jedanput više kažnjavani za prekoračenje brzine nego majke. Prosek u EU je 24 posto muškaraca prema 18 posto žena.***

U Evropi se razlike među polovima u vozačkim navikama i veštinama pokazuju i na drugim područjima. U tom smislu, čak 20 odsto žena priznaje da zimi ne koristi zimske gume, dok takvih muškaraca ima samo 14 odsto. Žene se takođe brže razljute na druge vozače nego muškarci (34% žena prema 20% muškaraca). U pogledu održavanja pneumatika, među polovima postoje ogromne razlike – 20 odsto žena uopšte nije sigurno da bi znalo da zameni pneumatik, dok je kod muškaraca taj procenat samo 2 odsto. To bi delimično moglo da se objasni fizičkim sposobnostima, ali muškarci su samopouzdaniji i pri vožnji u lošim vremenskim uslovima (24% prema 13%).

Goodyearovo istraživanje se bazira na široko koncipiranoj anketi kojom je obuhvaćeno 6.805 roditelja mladih vozača (starih od 16 do 25 godina) u 19 država. Cilj istraživanja je bio da se bolje shvati odnos roditelja prema sigurnosti u saobraćaju. Konstatacije iz istraživanja motivisale su Goodyear da objavi novo izdanje svoje Bele knjige “Pre svega sigurna vožnja –  Povećajmo sigurnost mladih vozača na putu“.

*U on/line anketi učestvovalo je 6.805 roditelja iz 19 zemalja sveta (EU, Rusija, Turska i Južna Afrika). Istraživanje je za potrebe kompanije Goodyear EMEA radila agencija za istraživanje tržišta Reputation Inc,

**Goodyear je u protekle tri godine sproveo tri ispitivanja o sigurnosti u drumskom saobraćaju – među mladim vozačima (2012.), instruktorima vožnje (2013.) i roditeljima mladih vozača (2014.). Jedan od ciljeva svih navedenih ispitivanja bio je ukazati na potrebu veće saradnje između roditelja, mladih vozača i instruktora vožnje kako bi se deca osposobila za sigurnu i odgovornu vožnju.

***Austrija (40% prema 23%), Finska (32% prema 13%), Danska (30% prema 15%) i Rusija (30% prema 16%)

PR saopštenje - Goodyear Dunlop Sava Tires d.o.o.

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1728



Komentari