home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, jedan od uobičajenih rizika sa kojim se suočavamo pri nabavci polovnog vozila jeste mogućnost da je automobil prešao mnogo više kilometara nego što piše na instrument tabli. Vraćanje, odnosno lažiranje kilometraže na automobilima nije naš izum, iako je ova aktivnost u Srbiji veoma rasprostranjena.

Verovali ili ne, u Evropskoj uniji postoje firme koje legalno nude uslugu vraćanja kilometraže na vozilima. Kako bi sprečio moguće zloupotrebe, Evropski parlament najavio je da će do 2018. ovu delatnost potpuno staviti van zakona. Do sada se smatralo da je "korekcija" kilometraže ilegalna ako prethodni vlasnik prilikom prodaje vozila o tome ne obavesti kupca.

Britanski stručnjaci koji se bave proverom istorije vozila tvrde da kod kod 5% ispitanih automobila u toj zemlji postoji neslaganje između očitane i stvarne kilometraže, ističući da je to već ozbiljan problem. Oni pozdravaljaju odluku Evropskog parlamenta o zabrani rada firmama koje vraćaju kilometražu i smatraju da će ona uticati na smanjenje takvih slučajeva.

"Uvek smo smatrali da to što je korekcija kilometraže legalna predstavlja rupu u zakonu i da ugrožava trgovinu polovnim automobilima", kaže Neil Hodson direktor kompanije HPI koja se između ostalog bavi i utvrđivanjem prave kilometraže na vozilima. "Instrumenti i alati za podešavanje broja pređenih kilometara na automobilima lako su dostupni na internetu, pa su kupci polovnih vozila izloženi na milost i nemilost beskrupuloznim trgovcima", smatra Hodson.

On kaže da su zbog toga u opasnosti i oni pošteni prodavci polovnjaka jer se može dogoditi da automobil koji prodaju ima vraćenu kilometražu, a da oni to i ne znaju. Na taj način ne samo da rizikuju gubitak poslovne reputacije, već i tužbu i eventualne kazne. "Novi zakon neće u potpunosti rešiti problem vraćanja kilometraže, ali će bar pomoći da se sa tržišta uklone firme koje su do sada legalno pomagale nepoštenim trgovcima polovnih vozila da varaju kupce i na tome dodatno zarađuju", smatra Neil Hodson.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva 



čitanja : 2096



Komentari

Au brale, skine dva miliona i eto ga kod nas. :D

Autor MB 22 Feb 2015, 13:25

a ki nov :)

Autor rasa 22 Feb 2015, 14:31

i posle neka neko kaze da Merc ima kod nas kao oko 300 hijada
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-280-elegance-klimaautomatic-hamburg/204635182.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=37&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=54&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=150000&noec=1

Autor 1886 22 Feb 2015, 17:55

Je li zna neko kako na e60 da proverim kilometrazu? :)

Autor NemanjaBB 22 Feb 2015, 19:41

1886,
Milionče na nemačkim putevima kao 300000 na ovdašnjim putevima. :)

A ja baš pre neki dan pričam kako se isplati kupiti ove Merc krstarice 10ak godina stare i pokrenuti neki biznis, povoljna cena a "kao nove sa 150-ak h km"...
:-)
Poz

Autor Raziel 22 Feb 2015, 19:55

Autor NemanjaBB 22 Feb 2015, 19:41

Standardne provjere, kao i za svaki auto.

Autor IlijaGrahovac 22 Feb 2015, 21:30

Nbb
Tesko ces to uspeti osim ako je amaterski uradjeno. imas likove koji za 200e vracaju km profi ( svuda gde treba ).
bmw cuva u kljucu, bravi, kompjuteru menjaca i senzoru ABS-a ako se ne varam, na 4-5 mesta bmw cuva ).
Ako je svuda vraceno, ne mozes proveriti. Drugi nacin u ovl.serv, ako ga je neko odrzavao nakon isteka garancije pa ocitas serv na 200k a na tabli 120k. : )

Autor MB 22 Feb 2015, 21:54

@Raziel
to si potpuno u pravu i slazem se sa tvojom konstatacijom,jer sam imao priliku da se malo bolje vidim i da se vozim u Mercedesu sa pravih 200 i nesto hiljada,pa ja to ne mogu recima opisem koliko je to zapravo jos ne razradjen auto,ali ozbiljno pocev od rada motora,pa do zatvaranja vrata pa do dihtovanja istih znaci jednom recju ne zamislivo stanja a pritom da je Merc star vise od 16god i pravih 200 i nesto hiljada.pozz

Autor 1886 22 Feb 2015, 23:35

Vracanje kilometraze niti je srpski "proizvod", niti je srpski izum. U Evropi se masovno radi odavno, bar deceniju pre nego sto je stigao u Srbiju. Vecina softvera poticu iz zapadnoevropskih drzava.

Autor vojvoda 24 Feb 2015, 01:02