
Kako prenosi RTS, ako se usvoje promene Zakona o bezbednosti saobraćaja, od sredine leta procedura tehničkih pregleda biće pooštrena. Nova predložena cena je oko 2.500 dinara i neće moći da se plaća u okviru polise obaveznog osiguranja. Stručnjaci najavljuju i fotografisanje vozila prilikom tehničkog pregleda, koje se već nekoliko godina primenjuje u okolnim zemljama.
Prema podacima Auto-moto saveza Srbije, svake godine na besplatnom ali dobrovoljnom tehničkom pregledu u okviru nedelje bezbednosti otkrije se oko 25 odsto neispravnih vozila. Pojedine agencije zajedno sa registracijom urade tehnički pregled samo uz dokumenta, a da vozilo i ne ode na tehnički pregled.
"Moramo uticati na svest građana da shvate da bar jednom godišnje dođu na tehnički pregled i da je to u njihovom interesu. A ne da idemo po raznim agencijama i mnogi od njih i ne vide tehnički pregled", smatra Spasoje Manojlović iz tehničkog pregleda "Desetka plus".
Prema procenama stručnjaka, kada bi se strože primenio zakon, više od 30 odsto vozila bilo bi isključeno iz saobraćaja odmah, i to bez prava za povratak u saobraćaj. Uzrok ovome je loše organizovan tehnički pregled i nepostojanje bilo kakve zakonske vremenske odrednice u kojoj bi vlasnici starijih automobila mogli imati vremena da se prilagode tehničkim standardima koji su prepisani iz pravilnika Evropske unije.
Zato se do donošenja neke ozbiljnije strategije neće ni primenjivati pravilnik o tehničkim pregledima u celosti.
"Trebalo bi da primenimo neka od iskustava zemalja u regionu. Na primer, Hrvatska je dala prelazni period od pet godina da se reguliše status starih vozila. Nije merena količina izduvnih gasova... Ona je merena, ali nije uzimana kao osnov za ocenu da li nešto može da se registruje ili ne. Tek kada su se stekli uslovi zakon je počeo da se primenjuje", kaže Branimir Pejović iz MUP-a.
Još jedan veliki problem je što vozači pokušavaju na nekoliko tehničkih pregleda da registruju tehnički neispravno vozilo i to im i pođe za rukom ako imaju protekciju. Fotografisanje ili video-zapis koji su propisani novim izmenama zakona to rešavaju.
"U tom smislu bih podržao video-nadzor, tako da se vozilo slika. Ne mora stalno, neka se snima svaka dva minuta, neka se samo zabeleži da je bilo, ko ga je pregledao i šta je pronašao, tako bi kasnije neko morao i da odgovara", smatra Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.
Procena je stručnjaka da zbog nelegalnih aktivnosti oko tehničkog pregleda država godišnje gubi oko milijardu dinara. Na pregled se sada ne plaća PDV, jer se vodi kao besplatna usluga, a kontrolu niko nije sproveo već godinama.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva / Novosti.rs
Svi znamo da bi kontrola tehničke ispravnosti morala biti znatno stroža, ali s druge strane stanje u državi se ne može promeniti preko noći.
Raskorak između želja i mogućnosti je nažalost veliki...
Dakle za sada batalite te izduvne gasove, ili barem olabavite normu, a uvedite video kontrolu i apsolutno 0% toleranicije na neispravnost kočionog i upravljačkog sistema - oni život znače i samom vozaču i ostalim učesnicima u saobraćaju.
Apsolutno se slažem sa svim gore navedenim, i pre toga pomenutim, primenjenim,... Samo mislim da sve više stajanje na muku i onako napaćenom narodu nije dobro. Pa ljudi moji ko ne bi voleo da vozi ispravan auto, a to nam daje noviji, mlađi auto. Lepo je što nam namećete evropske standarde, ali omogućite nam sredstva za normalan život, i sve ćemo voziti mlađi i ispravan auto. Samo nam namećete nove dažbine. Povećanje osiguranja, poreza, porez na luksuz zato sto je auto mlad, itd... Stvarno ne znam dokle više po sirotinji. Nemojte nam dozvoliti ništa, a uzimajte dok god bude mogli.
A inače, ideja je odlčna, da vozimo ispravne aute, samo nam omogućite da dođemo do tog stepena
ali da li ja ko rafdnik i sa platom od 23000 hiljade mogu sebi priustiti kola od 3000 evra da jte mi odgovor a trazite evropski sistem dajte mi platu 1500 eura pa nece biri problema ja se slazem da treba odneti kola na teh. i to ste u pravu samo mi jos nismo u evropskoj uniji vi ste izgleda zaboravili
Da su Rusija i Kina isle ovim putem, nikad ne bi postale razvijene zemlje.
Naravno da treba da vozila budu bezbedna, ali se ne mogu uvoditi propisi koji zemlju ekonomski blokiraju.
Ovo je kao kada bi US sve kamionete zabranile jer nisu bezbedni po pesake.
prvo..ali PRVO obezbedite puteve kao u okolnim zemljama pa onda uvodite zakone. skoro sam umalo ostao bez tocka...eeeeejjj rupa na sred puta sigurno 30cm. i sutra da odem na tehnicki bilo bi...pa tvoj auto nije tehnicki ispravan zbog spone ili lufta u volanu tocku itd. JAD I BEDA OD DRZAVE
ovde je izgleda samo u interesu drzave da poveca cenu tehnickog,a ne bezbednost toliko.da se udari po dzepu....a putevi zalosni,standard najnizi u evropi.kao i za atest za plin,poskupljenje osiguranja,jos i ovo...da li se pitate ODAKLE?
ja trzim put gde vozim koli iz 86 godine,a sad odgovorno tvdim da je tehniki ispravan,ja sam automehanicar po struci sato me spasava veoma,sta bi ste vi rekli na 14 saobrcajki i to sve u zadnjem delu mog vozila,to nije pohvala,ja se zalim vama kao skolovanim i strucnim lisima,za plate i standarde necu ni da pricam,to ostavljam masti na volju.
опет бесконачна демагогија, само да би се отеле паре народу ... све потребне услове имате, што их не спроводите ... па због корупције, због пар хиљада динара у џепу ... не може никаква агенција за регистрацију да региструје ауто без техничког прегледа ако неко из овлашћене структуре не потпише да је ауто прошао технички успешно, не, они не фалсификују ваше печате и потписе, ваши људи печатирају и потписују ... а ви ћете то да решите са новим трошковима по глави власника возила ...