
Plan Evropske komisije za saobraćaj bez poginulih već živi u Evropi, a uskoro bi trebao da zaživi i u Hrvatskoj. Početkom marta brzina će se u centru Milana ograničiti na 30 km/h. Među prvima se na taj potez odlučio Edinburg, glavni grad Škotske, gde se u čak 80 odsto ulica ne sme voziti brže od 30 km/h, uključujući celo središte grada.
Istim smerom krenuli su i u Parizu gde se brzina u delovima grada ovoga leta takođe planira da ograniči na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova širom Španije.
Ne, nije reč o zabuni. Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Evropske komisije, koja planira da prepolovi broj stradalih na putevima do 2020, ali i da potpuno iskoreni pogibije na putevima do 2050. godine. A to je, ne treba previše objašnjavati, veoma ambiciozan plan.
Gde se tu u priču uklapa ograničenje brzine od 30 km/h kakvo ćemo, čini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, piše Jutarnji list?
Posledni izveštaji, naime, govore da je "Vizija nula" (Vision Zero), odnosno plan saobraćaja bez poginulih, još uvek kilometrima daleko od stvarnosti. Ipak, pritom pokazuju i da ga je najlakše sprovesti upravo u urbanim područjima. Pretpostavljate - ograničenjem brzine na samo 30 km/h.
Hoće li to svima biti po volji? Sumnjamo. Neki će, sigurni smo, čak primetiti da se vozače vraća u davna vremena kad je zakon propisivao da ispred svakog auta mora da hoda čovek i najavljuje dolazak opasnog čudovišta na četiri točka.
Međutim, brojke su nemilosrdne. Istraživanja pokazuju da svake godine u gradovima EU strada čak 11.000 ljudi, a 50 posto njih čine pešaci i biciklisti, označeni kao posebno ranjive grupe. Statističari su otkrili da je u poslednjoj deceniji broj stradalih pešaka smanjen samo 39 odsto, dok je smrtno stradalih među vozačima automobila čak 49 posto manje. Sve to daje vetar u leđa pobornicima dramatičnog ograničenja brzine u gradovima jer druge taktike za spas pešaka i biciklista nema.
Izvor: Kurir.rs
Uh, eto EU "sreće".
Predlažem da smanje na 15kmh, 30 je divljanje ipak.
Sigurnije je 10, ili možda 5kmh.
Ne daj nam bože samo da vidi ovo onaj naš ludi profesor, eto 30 i u Srbiji...
Da li to znaci da je "čak 11.000 ljudi" stradalo zbog brzina kretanja vozila do 40km/h ?
OVI NISU NORMALNI.
Pa sa ovakvim propisima ti bez ikakve guzve sa jednog na drugi kraj grada treba sat i po, i nazad jos toliko, pogotvo ako racunamo sve semafore na koje ces da stanes kad vozis 30.
Predlažem da se već jednom ograniči i brzina pešaka na 3 km/h. Mnogi se kreću kao muva bez glave, pri čemu lupaju svoje glave o znakove, a naleću i na automobile.
Posle svega, postavlja se pitane čemu jači auto od 50 ks ??
Izgleda se autofilozofija izgubila u vremenu i prostoru.
Pit
Sad kad to vide nasi cuveni "strucnjaci" za saobracaj, odmah ce biti uvedeno i kod nas, jer na taj nacin mogu kazne za prekoracenje brzine da se pisu i biciklistima, a mozda i ponekom sprinteru, ukoliko potrci za busom. Eto nacina da se puni budzet, sve prema dogovoru sa MMF!
Pored ovoga, brzinu "malog" Fergusona i motokutivatora obavezno elektronski ograniciti na 15 km/h, kako poljoprivrednici ne bi divljali po putevima, a ostalim gradjanima zabraniti da koriste automobile, osim za potrebe vlasti!
не тако паушално, али, унутар круга двојке, онда по улицама у којима не постоји хоризонтална сигнализација (мале улице по Неимару, Црвеном Крсту, Чубури, Дорћолу (на пример))... наравно, само би луд човек могао да ограничи Јужни Булевар, Рузвелтову или Краља Александра на 30 кмч
@Optimus
haha, da zaboravio sam na to koliko brzo ide bicikl. Svi biciklisti da uspore.
@Stole
Tamo je vec sada ograniceno uslovima saobracaja, a da li vozis 30 ili 40 svakako ne mozes da vidis nekog ko izleti izmedju parkiranih vozila.
Sto se tice Beograda, za razliku od Novog Sada, glavni problem je sto su saobracaj uredili amateri koji koriste usluge drzavnih vozaca. I sem kruznog toka na Tranzitu u Sava Mali, ni jedna druga izmena nije poboljsala funkcionisanje saobracaja.
Da ne bi bilo guzvi, potrebno je da ima sto manje vozila u saobracaju, sto je tesko izvodljivo kada da bi dosao do konacne destianciej treba da ostanes u saobracaju dodatnih 20 minuta, jer su zabranjena skretanja i slicne gluposti.
@Fordovac
велика је разлика између 30 и 40 кмч ако на 25 метара испред себе угледаш дете које истрчава ... пробај да кочиш са 30 и 40, па ако ти је исто, онда код мајстора ... ja возим ауто који са возачем (са мном) има око 1700 кила, и јутрос сам на киши тестирао ... драматична разлика у дужини зауставног пута, поента је минимизирати потенцијалну несрећу
што се тиче саобраћаја у Београду, његов главни проблем су возачи, па тек онда објективни услови у саобраћају ... док год се при најмањем застоју формирају колоне које ће брже боље да заобилазе постојеће колоне кроз жуту траку, док год се користи трака за скретање како би се претекла колона која чека пролаз на правцу, а онда на силу убацује у ту исту колону, дотле никакво стручно решење неће решити БГ саобраћај
једном речју, немамо возачку културу и због тога свакодневно трпимо...