
Prema podacima udruženja italijanskih osiguravajućih društava skoro svaki deseti italijanski vozač vozi automobil bez polise osiguranja. U Italiji je registrovano oko četrdeset miliona vozila. U severnom delu Apeninskog poluostrva čak 8,7 odsto vozila nema polisu osiguranja, dok se na jugu taj procenat penje na 12,5 odsto. Ova pojava pokazuje tendenciju rasta iz godine u godinu.
U Trstu, gradu koji važi za jedan od najbogatijih, u periodu od godinu dana policija je zabežila porast utvrđenih prekršaja bez pokrivene polise osiguranja za 60 odsto. Parking oduzetih automobila i motocikala gradske policije Trsta prepun je.
Ako neko vozi automobil koji nije osiguran policija može da ga kazni novčanom kaznom koja se kreće od 800 do 3.000 evra, a uz kaznu ide i zaplena vozila. Težina kazne nije uspela da utiče na ovu pojavu, tako da su sve brojniji vozači koji voze bez polise. U Pordenoneu gradska policija kruži po parkiralištima i posebnim uređajem putem registarske tablice kontroliše ispravnost vozila. Polise osiguranja u Italiji veoma su skupe.
Problem je što Italijani jednostavno ne mogu da plate, standard pada ali izgleda da im je najteže da se odreknu vožnje automobila. Ako se dogodi sudar s automobilom koji nema plaćeno osiguranje italijanski stručnjaci izračunali su će, ako predmet ne zastari, oštećena strana doći će do novca najbrže za dve godine. Radi se o dugom i skupom postupku, tako da ljudi najčešće odustaju.
Izvor: Netauto.rs
Tako će biti i kod nas... Osiguranja naprave oligopol i dogovore se da podignu cene, i ko im šta može! Evo pre godinu-dve su tu taktiku već isprobale, NBS odobrio bez ikakvog obrazloženja, a oni naveli nekakve glupave razloge i totalno zamenili teze.