home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što su podatke o prodaji za 2015. godinu već objavili Mercedes i Audi, to je danas učinio i BMW.

Podsećanja radi, Mercedes-Benz je saopštio da je tokom 2015. godine širom sveta prodao rekordnih 1.871.511 vozila (što je za 13,4 odsto više nego 2014.), dok je Audi plasirao 1.803.250 automobila (rast od 3,6 odsto).

Što se BMW-a tiče, oni su tokom 12 meseci prošle godine širom sveta prodali 1.905.234 svojih vozila, što je za 5,2 odsto više nego 2014. godine.

Zajedno sa brendovima Mini i Rolls-Royce, ukupna prodaja BMW Groupe je 2015. iznosila 2.247.485 vozila ili za 6,1 odsto više nego u 2014.

Mini je inače plasirao 338.466 vozila (+ 12,0 %), a Rolls-Royce 3.785 automobila (minus od 6,8 %). Bez obzira na pomenuti pad, ovo je ipak drugi najbolji prodajni rezultat u 112-godišnjoj istoriji Rolls-Roycea.

Što se prodaje po modelima tiče, BMW navodi nekoliko primera. Tako je Serija 2 prodata u 157.144 primerka, Serija 4 je našla 152.390 kupaca, BMW X5 168.143, BMW X6 46.305, BMW X4 55.050 kupaca...

Treba pomenuti da je "i" porodica modela tokom 2015. prodata u 29.513 komada (rast od 65,9 %), od čega 24.057 komada otpada na model BMW i3.

BMW Groupa je najviše vozila prodala u Kini (463.736 vozila), pa u SAD-u (404.537), Nemačkoj (288.279), Velikoj Britaniji (230.652)...

Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 947



Komentari

Razlika od audija do bmw-a 100.000 "komada", vrlo neizvesno ce biti naredne godine.

Autor Damko 11 Jan 2016, 23:51

И опет БМВ ошурио продајом. Неко овде рече да ће бити другачије, али ето, жеље су једно, реалност је нешто сасвим друго. ;)

Autor Цвеле 12 Jan 2016, 15:00

Cvele
Bolje receno Merc osurio, jer je prodao skoro 230 000 vise nego prosle god a BMW oko 110 000.
13,4 rast spram 5.2 kod bmw-a.
Razlika sa 160 000 pala na 33, a GLC tek krenuo, krece W213 i treba tek da stigne GLC kupe, X4 prodato 55 000 kom.
I modela skoro 30 hiljada.
Merc imao 90 hiljada manje od Audija 14-e a sad 70 hiljada vise.
C klasa u 444 hiljade kom.

Autor P1 12 Jan 2016, 15:26

Pit
kako god uhvatis, BMW ispred. Sto se tice automobila razlika je i veca, jer je kod Merc brojki uracunato i oko 35-40 hiljada komercijalnih vozila, tkz. V klasa.
To koliki su procenti Merca za ovu godinu, vise govori o tome koliko su prosle godine bili losi.
Sta kazes, merc nema GLC kupe, ciji je pandan kod BMW-a prodat u 55.000 komda. A sta kazes na CLA koji se prodaje u 150.000 komada, a BMW pandan stize ove godine. Ili GLA koji je bio potpuno nov model za razliku od X1 koji se ove godine zbog smene modela prodavao 30% manje. Ne znam koliki bese podatak za C klasu, ali serija 3 se prodala u 444.383 primerka. O brojkama za X6, GLE kupe moze samo da masta. Proizvdodnja serije 7 jos nije dostigla ni pola kapaciteta, a vec se mesecno prodaje 2.5 puta vise nego nekoliko meseci pre izlaska novog modela. Serija 5, 100.000 komada vise od E klase (a prakticno su iste starosti - OK. E klasa je 3 godine svezija, ako racunamo da su kod fejslifta predstavili fakticki nov model).
U nizim segmentima, (a, b, cla, gla) mercedes je prodao skoro 200.000 hiljada vise od BMW-a (1,2,x1), a opet ima 35.000 komada vise (70.000 vise ako iz jednacine izbacimo V klasu, koja ne moze ni po jednom jedinom parametru da bude klasican putnicki automobil) to znaci da je BMW prodao 270.000 komada vise u klasama skupljim od kompakta (a,b,cla, gla). Pa ti vidi. A jos dugo se nece ponoviti da merc ima potpuno nove modele (gla, C) a kod BMW-a da se ti modeli (x1, 3) smenjuju, i pri tom da su u pitanju velikotirazni i gotovo najprodavaniji modeli.

Autor toma 12 Jan 2016, 15:45

toma
X6 se prodaje skoro 4 puta slabije od X5.
Mislim da ce GLE coupe ici u preko 50 000kom, kad X6 ide toliko.
A AMG skoro 70 hiljada kom.
Jos jedna misaona imenica za BMW, pored S klase.
Inace, BMW ima prednost u Kini, gde Merc zaostaje 200 000kom za Audijem, za BMW-om ne znam koliko, prosle godine je bilo oko 100 000 kom, mislim.
Polako hvata prikljucak tu, kad se tu iole izjednaci, jasno je.
A 7-ca sta uradi ove godine, to joj je, posle stize A8 koji ce joj otezati posao, a o preko 200 000 kom za 2 godine moze samo da masta.
GLC ce ici ko alva, W213 takodje, samo sto nece biti puna godina prodaje 2016-e.

Autor P1 12 Jan 2016, 16:16

pit
pa E klasa mora da se proda 60% vise nego do sada da bi dosla na nivo serije 5. Problem E klase i GLC-a je sto nece biti dugo na trzistu u borbi sa starim modelima serije 5 i X3. Nova petica stize u prodaju krajem ove godine, X3 sredinom sledece.
Pa i potpuno nova C klasa nije uspela da pobedi seriju 3. Mada sam ja ocekivoa, citajuci bajkovita pres saopstenja o 30-50% povecanoj prodaji. Zaboravio sam da je prosle godine bilo 485 vs 325 hiljada komada. I to je zapravo to, mala S klasa se poboljsala za 40%, serija 3 zbog smene generacije opala za 10% i tu su negde, u komad....
U Kini mislim da je ove godine prodato oko 50 hiljada vise BMW-a nego mercedesa. Kao sto i sam shvatas, partnerstvo sa Renoom i izbacivanje gomile jeftinijih modela (a, cla, cla sb, gla) je omogucilo Mercedesu da uhvati prikljucak. Da se ne ponavljam o odnosu tih jeftinijih i skupljih modela kod BMW-a i merca. Vec sam to napisao u proslom postu. Dakle, svo to povecanje prodaje E klase i GLC-a, nece doneti ni blizu povecanje prodaje kao recimo povecanje prodaje novog X1 ili serije 1(ili 2) sedan. A tu je i:
http://f48.bimmerpost.com/goodiesforyou/x/x2/f47/spyshots/BMW%20X2%20002.jpg

I ne zaboravi da je mercedesov segment u zadnja 2 kvartala opao za 30%!

Autor toma 12 Jan 2016, 17:14