
Novosti objavljuju: Spisak kolike će biti cene drumarina u Srbiji posle uvećanja za deset procenata. Promena stupa na snagu krajem januara, kada Vlada da saglasnost na predlog NO "Puteva Srbije"
Iznos putarine vozači će na auto-putevima u Srbiji uskoro plaćati 10 odsto više. Za vožnju od Beograda do Niša umesto 730 dinara, moraće da izdvoje oko 800 dinara. Putovanje od prestonice do hrvatske granice, koštaće 375 umesto 340 dinara, dok će putarina od Beograda do Novog Sada biti 210 dinara.
U "Putevima Srbije" kažu da Vladi Srbije još nisu poslali zahtev sa konkretnim predlogom za korigovanje cena, jer prvo mora da ga odobri Nadzorni odbor ovog javnog preduzeća, čija bi sednica trebalo da se održi narednih dana.
Vršilac dužnosti direktora JP "Putevi Srbije", Zoran Drobnjak, kaže da je Vlada saglasna sa predlogom da se putarina poveća i da bi novi cenovnici trebalo da počnu da važe krajem januara. On očekuje da će poskupljenje doprineti da se prihod od putarine uveća za oko 1,5 milijardi dinara na godišnjem nivou.
Profesor Milan Vujanić, predsednik Nadzornog odbora "Puteva Srbije" smatra da je najavljeno poskupljenje opravdano i da je cene trebalo povećati i ranije.
- Daleko smo jeftiniji od Evrope, a naše puteve ne koriste samo naši građani već i sve više stranaca - kaže Vujanić. - Niske cene su glavni razlog što vozači kamiona sve češće izbegavaju da idu kroz Rumuniju i odlučuju se za putovanje kroz našu zemlju. Zato se prilikom određivanja cena putarine ne smemo voditi samo platežnom moći naših ljudi.
Vujanić napominje da je u zemljama Evropske unije prosečna cena putarine pet evrocenti po kilometru.
- Kada bi se ta tarifa primenila kod nas, putarina od Beograda do Niša, za 240 kilometara vožnje bi umesto 730 dinara bila oko 2.600 dinara - priča predsednik NO "Puteva Srbije". - Vožnja auto-putem se uvek isplati, jer ljudi tako štede i svoja vozila i gorivo. Novac od naplate putarine se vraća u putnu privredu i njime se finansira održavanje tih saobraćajnica.
Od 1. novembra počeo je da funkcioniše zatvoren sistem za naplatu putarine po pređenom kilometru i na deonici Stara Pazova - Sirig. Zbog toga je mnogim vozačima koji koriste ovu saobraćajnicu laknulo, jer su, na primer, putarinu od Beograda do Novog Sada do tada plaćali 240 dinara, a sada ih putovanje na istoj relaciji košta 190 dinara. Međutim, to radovanje će kratko trajati, ukoliko Vlada Srbije odobri poskupljenje od 10 odsto, jer će cena putovanja na ovoj deonici biti oko 210 dinara.
Teretnjaci
Poskupljenje će najviše osetiti vozači teretnjaka za koje bi putarina od Beograda do Niša, umesto 4.390 dinara, posle korigovanja cena trebalo da bude oko 4.830 dinara. Ukoliko idu deonicom od Šimanovaca do Šida moraće da plate 2.255 dinara, dok će iznos putarine od Beograda do Novog Sada, umesto 1.140 dinara, biti oko 1.250.
Sve više vozila
Našim auto-putevima tokom 2014. godine prošla su 37.003.692 vozila, a prošle godine je bilo dva miliona vozila više - kaže Zoran Drobnjak. - Najveće povećanje zabeleženo je kod vozila četvrte kategorije za koje je putarina i najskuplja.
U 2009. godini auto-putevima kroz Srbiju je prošlo ukupno 32.776.445 vozila, a nakon godinu dana bilo ih je 33.506.830. U 2011. registrovano je 34.051.042 automobila i kamiona, u 2012. bilo ih je 34.483.033, dok je u 2013. taj broj porastao na 36.122.202.
Izvor: Novosti.rs
Za mene sa strane, koji ovuda prodjm mozda 2x godisnje, ova cijena mi je nesto velika. Po meni licno ne bi smjela biti preko 5e s obzirom u kakvom je stanju autoput.
0.05 eura x 240 km = 2600 dinara???
Malo "gospodin" da ponovi osnove matematike...
Nadam se da ce i strancima "ravnopravno", kao i do sada, racunati putarinu i tako naplacivati ubuduce npr deonicu NS-BG 210 dinara odnosno 2,10 eura... ili BG-NI 800 dinara odnosno 8 eura...
Kukaju kako nema para a preko 30 miliona vozila svake godine, ranije su duplo naplacivali strancima.
Puno je stranaca i teretnjaka, ali ako poprave puteve ne ostane nista za dzep da se kraducka.
Ovo je skuplje nego vinjete, jer u jednom pravcu kroz Srbiju staje kao vinjeta za 7-10 dana.
Pa, "kod mene", tj. u garaži na poslu, pojavile se nedavno istovremeno dve nove fobije i jedan rapid, paketi spolja vizuelno "odgovaraju" tvojim opisima, ali su sve metalik plave, tako da "šipak" :)
@moron
Bilo bi interesantno da smo u istoj firmi a da to ne znamo... :)
Ali nije, dobili smo dva Rapida i jednu Fabiju, svi bele boje... ;)
Razmisljali smo mi o plavim, medjutim ispalo je da su bele one koje nama trebaju... iako su zbog aero zagadjenja bolje plave...
Orlo
Zašto su bolje plave zbog aero zagadjenja?
Po mom razumevanju, "najzahvalnije" za održavanje ( pa i za aero zagadjenje ) su svetlo "sive" boje.
@moron
Za sive je trebalo doplatiti a to nije ulazilo u kombinaciju... mislio sam zbog prljanja...
Pa, koliko znam, kod škodislava se malo doplaćuje i "obična" bela (i crvena) boja, a samo ona "obična plava" je gratis.
Putarina nije skupa. Pre desetak godina, putarina je za domaća vozila bila višestruko jeftinija nego za strance. Ali EU je zahtevala da se putarine izjednače. I sada je putarina plaćena u evrima značajno skuplja u odnosu za dinare.
Vinjete zaboravite. I u EU će biti vremenom ukinute, jer sistem sa njima ne može da opstane, a države ne može da subvencioniše zbog krize. Mada, u Mađarskoj su uvedene vinjete i za obične regionalne i magistralne puteve, što je sramota.