
Kako prenosi Mojauto, novi izvršni direktor Folksvagena Matijas Miler je ove nedelje na nezahvalnom zadatku suočavanja sa američkom javnošću na Salonu u Detroitu nakon Dizelgejt skandala, a novi šef je ovim povodom dao nove informacije o investicijama neophodnim za saniranje štete.
"Spremili smo 6.7 milijardi evra za popravke svih pogođenih automobila na globalnom nivou. Pretpostavljamo da će ovo biti dovoljno", rekao je Miler u intervjuu za Rojters u Detroitu.
Miler je američkoj agenciji za zaštitu životne sredine (EPA) predstavio novi katalizator koji bi trebalo da se ugradi u oko 430.000 ugroženih automobila na američkom tržištu.
Direktor EPA odeljenja za transport i kvalitet vazduha Kristofer Grundler je ipak pozvao na oprez: "S obzirom na okolnosti i istoriju, nećemo ništa da odobravamo pre temeljnih testova i dokaza da nova sprava rešava problem".
Folksvagen je krajem prošle godine priznao da su ugrađivali softver koji lažira podatke o emisiji štetnih gasova u čak 11 miliona vozila širom sveta, od kojih je 8.5 miliona u Evropi. Osim troškova za popravke svih vozila, Folksvagen će morati da plati i veliki broj kazni, a po poslednjim procenama skandal bi mogao da ukupno košta 46 milijardi dolara.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Odbačen Volkswagenov predlog za popravku dizel motora
Kako pišu Vrele Gume, Volkswagenovi zvaničnici su ponovo izrazili žaljenje zbog dizel skandala ali američke vlasti zahtevaju više od toga. Kalifornijski odbor za vazdušne resurse i Agencija za zaštitu životne sredine (CARB i EPA) su izdali saopštenje u vezi sa spornim 2,0-litarskim motorom, u kojem se kaže da je predloženi plan u vezi sa povlačenjem vozila nedorečen, kao i da sadrži mnoge „rupe“.
„Volkswagen je odlučio da vara na testovima za emisiju štetnih gasova a zatim je pokušao da to zataška“, rekla je predsednica CARB-a, Meri D. Nikols. „Oni su nastavili i složili priču, a kada su uhvaćeni, pokušali su sve da negiraju. Rezultat se očitava u hiljadama tona azotnih oksida koji ugrožavaju zdravlje stanovnika Kalifornije. Oni to moraju da isprave.“
Ove oštre reči su poslednje u ne baš prijatnoj razmeni između kompanije i ekoloških organizacija. Tokom NAIAS-a u Detroitu u ponedeljak, šef Volkswagena, Matijas Miler, rekao je da kompanija nije lagala u vezi sa instalacijom sofvera koji je detektovao kada su automobili podvrgavani testiranju, i menjao parametre. Miler je rekao da je kontroverza u vezi sa takozvanim „poništavajućim“ uređajem počela sa „nerazumevanjem“ federalnih vlasti.
Kalifornija je podvukla 13 posebnih kršenja pravila, a Odbor za vazdušne resurse kaže da je njihova istraga u toku. Zvaničnici su rekli u utorak da planu Volkswagena nedostaju potrebne informacije da bi mogla da se izvrši tehnička procena, kao i da se nije jasno odgovorilo na pitanja vezana za peformanse, emisiju i bezbednost.
Odbacivanje Volkswagenovog plana se odnosi samo na vozila sa 2,0-litarskim motorom, ne i 3.0 TDI. Volkswagen treba da podnese plan o povlačenju vozila sa trolitarskim dizel motorima 2. februara. Sveukupno, gotovo 600.000 vozila je pogođeno ovim problemom u SAD. Odbacivanje Volkswenovog plana je došlo od CARB-a, a zvaničnici EPA-e, koji istovremeno vode istragu, složili su se s tom odlukom.
„EPA se slaže sa CARB-om da Volkswagen nije podneo validan plan vezan za usklađivanje vozila sa ekološkom regulativom i redukovanje zagađenja“, izjavio je portparol agencije. „EPA je to prethodno saopštila kompaniji.“
Odbacivanje Volkswagenovog plana nije iznenadilo industrijske analitičare.
„Volkswagen je radio na dodatnoj potencijalnoj popravci u koju je uključen i katalizator“, rekla je Rebeka Lindland, viši analitičar u Kelley Blue Booku. „Ovi detalji nisu razrađeni... Ovo nije velika prepreka. Ukoliko im predstave novi plan i taj bude takođe odbačen, tek onda treba da budemo zabrinuti. Međutim, to odlaže odgovore i rešenja koja su vlasnicima automobila potrebna, i koja oni zaslužuju.“
Izvor: Vrelegume.rs