
John Krafcik, vođa Googleovog projekta za proizvodnju automobila bez vozača izjavio je da će im "trebati puno pomoći" kako bi takvo vozilo doveli na tržište i da traže tradicionalnog proizvođača vozila kao partnera.
Priznao je da će Google morati da ispuni velike rupe u znanju kod pravljenja takvih vozila.
Za sada u realizaciji projekta ima dosta problema. Google je pogodila i statistika prema kojoj vozila bez vozača češće doživljavaju sudare od onih koje voze ljudi.
Googleova vozila doživela su 8,7 nesreća na svaki pređeni milion milja, u poređenju s američkim podacima o prosečno 1,9 nesreća na svakih milion milja. Podatke je objavio Virginia Tech. Ipak, autori izveštaja, koji je naručio Google, rekli su da je to poređenje "jabuka i krušaka".
Zvanični podaci ne uzimaju u obzir činjenicu da se veliki broj nesreća koje uzrokuju ljudi ne prijavljuju i da je sedamdeset sudara autonomnih vozila mali. Uzmu li se te dve stvari u obzir, broj nesreća Googleovih vozila je samo 25 posto veći od onih s vozačima.
Sve su češće i snažnije veze između tehnoloških firmi i proizvođača automobila. Tako je Ford objavio da je pojačao testiranje samo-vozeće tehnologije.
Još se ne zna da li će Google raditi s više proizvođača vozila na nekoliko modela, ili će raditi samo s jednom kompanijom na jednom modelu, rekao je Krafcik.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Google