
Kako pišu Vrele Gume, francuske vlasti ispituju neke modele iz Forda, Mercedes-Benza i Renaulta, jer navodno emituju viši nivo azotnih oksida nego što to dozvoljava zakonska regulativa, javlja „Automotive News“.
Nakon VW skandala, Francuzi proveravaju više modela vozila. Mercedes S350 je navodno tokom testova pokazao neujednačene podatke, a nivo azotnih oksida koje emituje Ford C-Max je bio pet puta veći od dozvoljenog. Renaultovi modeli Captur i Espace, kao i neimenovani SUV su takođe pokazali rezultate iznad dozvoljenog.
Tokom istrage su testiranja uključila proveru emisije u saobraćaju, što nije deo regularne EU procedure, a neki proizvođači smatraju da to nije fer. „Nezvanično testiranje u saobraćaju se obavlja pod varirajućim uslovima i može za posledicu da ima značajno različite rezultate“, rekao je portparol Forda za Evropu.
Renaultovi zvaničnici su se susreli sa predstavnicima vlasti 18. januara, da bi objasnili o čemu se radi. Kompanija je kasnije podnela plan za povlačenje 15.800 Captura pogonjenih dizel motorima, i pounudila dobrovoljno unapređenje softvera na oko 700.000 vozila. Predstavnici Forda i Mercedesa takođe treba da obave razgovor sa francuskim vlastima.
Ovo je za posledicu imalo da je vrednost akcija Renaulta na berzi pala, odmah nakon što je u tri objekta kompanije upala policija. Vlasnici deonica se boje da bi mogao da se desi Volkswagen scenario, ali razlika u ova dva slučaja je velika, jer ni na jednom Renaultovom vozilu nije otkriven poništavajući uređaj.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes