
Kako prenosi Srna, japanska „Tojota“ je saopštila da opoziva 2,87 miliona automobila širom sveta zbog mogućnosti da bi mehanizam pojasa na zadnjem sedištu mogao da pukne prilikom sudara i izazove povrede.
Opoziv se odnosi na model „RAV4“ proizveden od jula 2005. do avgusta 2014. godine, kao i između oktobra 2005. i januara 2016. godine. Akcijom je obuhvaćen i model „vangard“.
„Tojota“ je saopštila da, u slučaju sudara, postoji mogućnost da pojas ne bi pravilno zadržao putnika i da bi njegov mehanizam mogao da nanese povrede.
Kompanija je objavila da je primila dva izveštaja o nesrećama u kojima je pojas puknuo, uključujući sudar sa fatalnim ishodom u Kanadi i povredu vozača u SAD. Nije potvrđeno da je kvar na pojasu uzrokovao pogibiju.
Opozvano je 1,3 miliona automobila u Severnoj Americi, 625.000 u Evropi, 434.000 u Kini, 177.000 u Japanu i 307.000 u ostalim regionima.
Izvor: Srna
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota
"Bravo" TojoDa !
Ovo je "dobro" (poučno), povreda vozača zbog neispravnog pojasa pozadi.
Ljudi "napred" često ne razmišljaju o posledicama "nevezanosti" onih "pozadi".
@moron
Malo ko o tome razmislja. Nisu svesni cinjenice da nevezan putnik na zadnjem sedistu, pri sudaru sa cvrstom (nepomicnom) preprekom pri brzini od 60 kmh, u vecini slucajeva ubija vezanog vozaca na prednjem sedistu (ispred njega).
Damko
Kao suvozač, doživeo sam jednom da je jedan Švedjanin sa SAB-om odbio da krene dok se onaj pozadi nije "vezao". I lepo je objasnio dva razloga:
- prvi, jer ne želi na robiju zbog smrti ili povrede onoga pozadi, a do čega ne bi došlo da je taj vezan;
- drugi, jer ne želi da ga onaj pozadi ubije zato što nije vezan.