home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, oštećenja na putu zlokobnog naziva - "udarne rupe", jedan su od problema na koje se vozači u Srbiji najčešće žale. Dok se ne pronađe način da se spreči stvaranje rupa ili da se one barem brže saniraju, Ford smatra da je rešenje problema u samom automobilu.

Američki proizvođač konstruisao je sistem oslanjanja koji detektuje udubljenje na putu ispred vozila i u deliću sekunde prilagođava ogibljenje kako bi se kontakt točka sa udarnom rupom minimizovao, sprečila oštećenja na automobilu i neprijatnosti koje osećaju putnici pri udaru.

Sistem funkcioniše pomoću 12 senzora koji registruju rupu pre nego što točak naiđe na nju. Senzori šalju signal upravljačkoj jedinici na svake 2 milisekunde. Kada kompjuter dobije informaciju o oštećenju na putu, šalje komandu amortizeru koji sprečava da točak u potpunosti upadne u rupu.

Pogledajte demonstraciju Fordovog sistema za "preskakanje" udarnih rupa:

Prvi serijski model koji će već od leta 2016. standardno biti opremljen ovom tehnologijom je restilizovani Ford Fusion (američki Mondeo) V6 Sport. Proizvođač objašnjava da je sistem prošao rigorozna testiranja na fabričkom poligonu sa najraznovrsnijim mogućim oštećenjima i neravninama na putu.

Naime, Fordovi stručnjaci konstruisali su ovaj poligon po ugledu na stvarne putne deonice koje postoje u različitim delovima sveta.

Izvor: B92.net



čitanja : 1599



Komentari

pa.... prema jačini deformacije gume crvenog i plavog auta i prema tome, da je plavi, koji nema sistem, sa svojim točkom "prignječio" samo malo i to samo jednu ping pong lopticu, možemo zaključit, da sistem nema neki pretjerani učinak.... ali svejedno, lajkam ideju!

Autor drugmirko 23 Feb 2016, 07:03

Verovatno ovaj sistem ima neko ogranicenje u brzini do koje moze ovo da odradi... mada ovo sigurno nece pomoci onima koji ne prilagode brzinu uslovima puta ili se ne drze uopste ogranicenja a kukaju kako im automobili imaju slabo oslanjanje i kako ono strada cesto...

Autor Orlo 23 Feb 2016, 10:17

Što se brže vozi, automobil (točak) će bolje "preleteti" rupu.

Zar ovo nije deja vu? Zar Mercedes nema isti ili sličan sistem za osmatranje rupa na putu?

Autor meganed 23 Feb 2016, 10:52

Dobra fora, mada sigurno će biti skupo kao opcija kao i za održavanje.

meganed

Nije ista funkcija, sasvim druga je namena i cilj.
Tamo je zapravo obratno, ovde se ukrućuje amortizer, a tamo "olabavi".
Cilj MBC-a je da auto uvek ostane što je moguće više ravan, kao žiroskop, da ti unutra ne osećaš ništa, iako voziš po putu koji nije "pista".
Ovde je cilj da točak ne upadne u rupu.
E sad, ok je ovo na snimku, ali šta ako je rupa veća odnosno šira površinski a plića.
Točak će upasti, amortizer će se ukrutiti i doći će do "udarca".
Nisu sve rupe ovakvi krater, problem će biti pomiriti razne vrste rupa.

Autor P1 23 Feb 2016, 11:43

Za nase puteve nam trebaju leteci automobili.

Autor NemanjaBB 23 Feb 2016, 13:16