Škoda nastavila sa dobrim prodajnim rezultatima i u februaru

Februarska isporuka Škoda (78.800) porasla je za 3,6% u odnosu na isti mesec 2015. godine (76.000). Istovremeno, ovo je najbolji “februarski” prodajni rezultat u istoriji ovog češkog proizvođača automobila. Značajan rast prodaje zabeležen je i u zapadnoj Evropi i u Kini. Dva najnovija Škodina modela nastavljaju sa odličnim prodajnim rezultatima – prodaja Fabije porasla za 42,7%, a prodaja Superba za 65,7%.
“Škoda je napravila dobre prodajne rezultate na početku ove godine”, kaže Werner Eichhorn, član Uprave Škode, zadužen za prodaju i marketing. “U prva dva meseca naglašen je pozitivan zamah brenda. Na svetskom tržištu zabeležena je velika potražna za našim novim modelima – Fabia i Superb. Međutim, situacija u Rusiji i u njenim susednim zemljama i dalje je napeta, što se takođe odražava na prodaju Škode u ovom regionu.”
U zapadnoj Evropi, Škoda je u februaru ostvarila rast prodaje od 9,8% sa 32.500 isporučenih vozila kupcima (02/2015: 29.600). U Nemačkoj, ovaj proizvođač je “porastao” za 14,7% (12.100 isporučenih vozila), čime je i učvrstio svoju poziciju kao najveći uvozni brend (02/2015: 10.500). Dvocifrene procentualne poraste prodaje Škoda je zabeležila u Danskoj (+41,2%; 1.100 vozila), Finskoj (+22,6%; 1.000 vozila), Francuskoj (+14%; 1.800 vozila), Irskoj (+42,7%; 1.500 vozila), Italiji (+26,4%; 1.800 vozila), Holandiji (+52,6%; 1.200 vozila), Norveškoj (+26,4%; 700 vozila), Portugalu (+69,8%; 300 vozila), Španiji (+17,5%; 2.400 vozila) i u Švedskoj (+24,4%; 1.300 vozila).
Situacija na ruskom tržištu i dalje je napeta. Škoda je na ovom tržištu isporučila 27,4% manje vozila (4.100), u odnosu na isti mesec protekle godine (5.600).
U istočnoj Evropi, neračunajući rusko tržište, broj isporučenh Škoda povećan je za 11,8%, odnosno isporučeno je 2.500 vozila (02/2015: 2.200). Značajan rast prodaje Škode zabeležen je i u Baltičkim državama (+10,6%; 500 vozila), kao i u Bosni i Hercegovini (+26,%; 100 vozila), Rumuniji (+8,8%; 700 vozila) i u Srbiji (+7,6%; 500 vozila).
Model 02/2016 Trend (02/15 / 02/16)
Škoda Octavia 31.300 -2,1%
Škoda Fabia 14.500 +42,7%
Škoda Rapid 13.400 -17,0%
Škoda Superb 9.300 +65,7%
Škoda Yeti 7.400 +7,6%
Škoda Citigo (prodaja samo u Evropi) 2.800 +2,2%
Škoda je sa isporučenih 15.400 primeraka zabeležila rast prodaje u centralnoj Evropi za 6,3% (02/2015: 14.500). Na matičnom tržištu, ovaj proizvođač je sa 7.500 isporučenih vozila postigao značajan rast prodaje od 13,6% (02/2015: 6.600). U Sloveniji je ostvaren rast prodaje od 13,1% (500 vozila), dok je u Slovačkoj +2,4% (1.400 vozila).
Kina je i dalje glavno tržište za Škodu, gde je u februaru isporučeno 18.500 Škodinih vozila, što je ujedno i rast od 4,6% u odnosu na prodaju u istom mesecu protekle godine (17.700).
Visoku stopu rasta Škoda je zabeležila i u Izraelu (+53,5%; 1.800 vozila), Novom Zelandu (+37,8%; 100 vozila), Tajvanu (+20,5%; 200 vozila) i u Turskoj (+37,8%; 1.800 vozila).
Izvor: PR saopštenje / Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda