
Fiat Chrysler je sedmi najveći proizvođač automobila na svetu. Prvi čovek kompanije ima svoju viziju budućnosti.
U vremenu kada je Tesla jedan od popularnijih brendova, a giganti kao što su Mercedes, Audi i BMW obećavaju električne automobile do kraja decenije, prvi čovek FCA nije ubeđen da je elektrifikacija način za ići napred. Kao jedan od razloga navodi da tehnološke kompanije diktiraju tempo proizvodnje automobila, s obzirom na to da su one dobavljači materijala za baterije. I, tu bi se čak i Elon Musk složio sa njim, jer upravo sa dobavljačima muči muku, pa će i Model 3 kasniti iako je stiglo preko 300 hiljada narudžbina.
Upitan - zar nije ponešen Muskovim uspehom, jer je stvorio ikonu baš kao što je iPhone, Markione kaže: Dobrodošli u svet ikona. Ja ne pravim telefone, već automobile. Zašto ne pravim iPhone od automobila - jer ako izgledaju i mirišu kao Tesla, onda ne znam kako da napravim računicu. Ne postoji ništa što Tesla radi, da mi ne možemo isto. Mi pravimo automobile, prodajemo ih i dalje plaćamo račune. Ali, nisam siguran da možete pokriti sve troškove, kamoli imati profit, kroz elektrifikaciju. Odgovor leži negde drugde. Pitanje je da li radimo dovoljno da istražimo to "negde drugde".
Markioneov skepticizam dovodi do jedinog logičnog rešenja, a to je vodonik. Jedino je to pogon o kojim ozbiljnije razmišljaju svi u auto-moto industriji. Ali, kritičari su već dali svoju reč i poručili da vodonik trenutno nije isplativ, zbog troškova njegovog dobijanja, transporta i skladištenja. O čemu je tačno prvi čovek sedmog najvećeg proizvođača na svetu mislio, ostaje nepoznanica. Ko zna, možda FCA razvija neku revoluciju, a to bi tek bilo dobro za videti.
Izvor: Cdm.me
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
"Ne postoji ništa što Tesla radi, da mi ne možemo isto"
Time je sve receno. Iz ovoga sledi da ako padnu troskovi proizvodnje i Fiat ce preci na proizvodnju elektromobila.
Al nafte ima za jos barem 30 godina i sto bi zurili.
@ B.M.
Žure, jer već debelo ubiraju profit. Šta misliš da BMW i Merc počinju da prave električne automobile zato što je to stvar prestiža? Ne, nego što je tehnologija već tu da se to isplati prodavati i što na tome već sad može da se zaradi.
Čitajući šta Markione priča, očigledno da mu je trn u oku to što je Musk napravio profitabilnu firmu i zaradio lovu sa Modelom S (za ostalo ćemo da vidimo), dok je on morao da se ujedinjuje sa posrnulim američkim divom ne bi li mu brend opstao.
Problem je to sto i on sam nema pojma sta prica a prica nesto samo da bi pricao. Tehnologiju koju ima Tesla Fiat nece imati jos pedeset godina. Pa oni neznaju ni obican auto da naprave vec par decenija unazad.