
Proizvođači automobila su u poslednih nekoliko godina učetvorostručili budžete za istraživanje i razvoj autonomne tehnologije. Ta ulaganja će se osetiti na tržištu, ne možda odmah, ali vrlo skoro.
Predviđanja govore da će se najkasnije do 2035. godišnje prodavati čak 21 milion autonomnih automobila.
Prema prognozi IHS Automotiva, Kinezi će kupovati najviše takvih vozila, čak 5,7 miliona. To i ne čudi s obzirom na snagu, odnosno, veličinu tržišta. Slede ih Amerikanci (4,5 miliona), pa kupci iz Evrope (3 miliona).
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Rinspeed
sve što smanjuje veštinu vodi u ireverzibilno zatupljivanje i povečava generalnu nesposobnost.... a za upravljanje vozilom ipak je potrebna veština...
Nije mi jasno zašto postoji potreba kod ljudi za davanjem totalno preuveličanih i nerealnih prognoza. Po prognozi Kina, Evropa i Amerika će kupovati oko 13 miliona takvih vozila, a na koga spada ostalih 8 miliona? Afriku? Po sadašnjoj globalnoj prodaji to bi značilo da svaki četvrti auto je autonomni. Trenutno svaki četvrti auto nema ni adaptivni tempomat koji odavno postoji, ali se i dalje doplaćuje i u najvišim klasama. Slično kao i prognoze za nestanak nafte u svetu, koji se po nekim ranijim prognozama već desio i prognoze za električna vozila, koja će potpuno potisnuti konvencionalna, ako zanemarimo Norvešku koja se svim silama trudi da podupre to predviđanje, ali nažalost Norveška predstvalja 0,(ne znam koliko nula)1 svetske populacije. Velika tržišta po broju stanovnika i sa obećavajućim privrednim rastom kao Indija, Tajland, Filipini, Malezija, kao i sever Afrike- Egipat, Maroko, Tunis, kao i neke zemlje Južne Amerike kao Brazil i Argentina i dalje imaju dvostruko, trostruko više cene automobila od cena u Evropi i USA, uz izuzetke u slučajevima jeftinih modela proizvedenih za ta tržišta. Tako da postavljati globalne prognoze izvedene na osnovu kretanja prodaje u zemlji od 5 miliona stanovnika je smešno, jer Norveška nije svet, pa nije ni SAD koja ima oko 300 miliona stanovnika, kao što nikom ne bi padalo na pamet da karakteriše globalnu trendove na osnovu Indonezije koja je približna SAD po broju stanovnika. Po mom mišljenju autonomna vozila će biti jako popularna u SAD, manje u Evropi, a kineski mentalitet mi nije poznat, u ostatku sveta prodavaće se kao statistička greška kao i električna vozila sada, bar za period do 2035. od koje nas deli dve generacije nekog auto modela od sada.