
Kako prenosi Tanjug, Ministarstvo privrede Srbije je saopštilo da ga poslovodstvo kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija nije ni na koji način obavestilo o ukidanju jedne smene.
"Saznanja o razgovoru čelnika kompanije i sindikata dobijene su samo putem medija i Ministarstvo privrede čeka zvaničan dopis poslovodstva u kojem bi se detaljno obrazložilo s kojim se eventualnim problemom kragujevačka fabrika susreće", piše u saopštenju.
Dodaje se da će Ministarstvo privrede učiniti sve u okviru svojih nadležnosti i zakona, da bi se eventualni problemi otklonili i fabrika nastavila da radi punim kapacitetom.
Kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija saopštila je juče predstavnicima sindikata fabrike u Kragujevcu da je jedna od tri smene radnika "višak" zbog smanjene tražnje vozila i predočila da će posle odmora u avgustu, fabrika raditi u dve smene.
"To je najgora vest za mene u poslednjih godinu i po dana koliko sam na mestu gradonačelnika. Tako nešto smo i očekivali jer već dve godine se govori o tome i zaposleni u Fijatu nabolje znaju koliko pauza su pravili u poslovanju", rekao je Radomir Nikolić gradonačelnik Kragujevca.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: Autoblog.rs
I nije u obavezi da to čini pošto većinski je privatna firma. Država je dala puno para, a faktički nije čvrsto obavezala FIAT da mora da ispuni obećano (300000 automobila, dva modela, iplata dividende). Na kraju ništa od toga, još i dugovi, a kraj važenja ugovora je sve bliži. Jako traljavo sklopljen ugovor što se iz dana u dan sve više vidi.
U nadi da se reši problem Zastave, isti je sklapanjem krajnje nepovoljnog ugovora samo još više iskomplikovan.
Sa ovakvom domaćom automobilskom industrijom niko nije na dobitku, osim FIAT-a koji svaku banku kjiži na svoju matičnu firmu i koju sitnu crkavicu ostavi ovde. Bitno je da 50 miliona evra svake godine stiže na račun FCAS-a od strane države pa makar nemali i zaduživali se da bi pomogli sirotom FIAT-u. :D
Nama je sada bolje da lagano podižemo i Zastavu da bi smo što bezbolnije preživeli sve izvesniji odlazak (prvo rad pola godine, sad i rad u dve smene, očigledno je šta je sledeće sa FCAS-om) FIAT-a iz Srbije. Država je vlasnik trećine FCAS-a. Bilo bi dobro kada bi taj više godina najavljivani novi model iz Kragujevca bio npr. neki novi Yugo za šire domaće i strane narodne mase, a kasnije i neka nova Florida za domaće i strane taksiste. Uz FIAT 500L, to bi u perspektivi bilo još 200000 (2 modela po 100 hiljada automobila). Država treba da razmišlja i o Zastavi. Bilo da i sama pokrene taj brend ili da nađe investitora pošto bojim se da uskoro neće više ništa biti od FCAS-a.
Izgleda da je stvar ozbiljna, i da se privodi kraju. Pljačka Srbije od strane Fijata, biliži se kraju....
Čak je i B.M nestao, bez traga i glasa.
Nema B.M. da nam nacrta ovde kako je Fiat Srbija u pravu.
Realno, bez drugog modela jos, nekog jeftinijeg, ovo nije imalo buducnost.
Mozda je ovo uvertira, pricica za javnost kako bi drzava dala, a narod odobrio, jos par stotina miliona, da Fiat napravi novi model koji ce se praviti kod nas... tako izgleda rade oni, neka drzava da novac oni naprave od tih para novi model i tamo se i sklapa...
Ipak su "eksperti" iz tadasnje Vlade trebali da ostave Punta da se pravi, tu ne bi manjkalo kupaca barem na prostorima Ex Yu a ljudi bi mogli da obnove stari vozni park...