
*
Država i grad tvrde da nisu odgovorni za smanjenje proizvodnje i otpuštanje
radnika u kragujevačkoj fabrici automobila italijanskog proizvođača
*Sindikati nezadovoljni minimalnim iznosom otpremnina
* Kragujevcu je do sada Fijat plaćao 40 miliona dinara mesečno poreza na plate
Kragujevac - Suočen sa smanjenom tražnjom za modelom 500L koji se proizvodi u Srbiji, Fijat je odlučio da ukine treću smenu i otpusti čak 900 od ukupno 3.200 radnika koliko ih radi u Kragujevcu, saznaje dnevni list Danas.
Prema informacijama koje smo dobili, uprava Fijata je o ovome već obavestila sindikat, koji se ne slaže sa ponuđenom visinom otpremnina, pošto italijanski proizvođač nije voljan da radnicima da izdašniju pomoć za odlazak iz firme, od minimalnog iznosa određenog Zakonom o radu. Većina zaposlenih u kragujevačkoj fabrici su mladi radnici sa malo godina staža, što znači da bi i njihove otpremnine bile nevelike.
Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić rekao je da je ukidanje jedne proizvodne smene u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija bilo očekivano, "imajući u vidu da nema dovoljno potražnje za modelom koji se proizvodi u toj fabrici". Istakao je, pritom, da će to pogoditi kako radnike i njihove porodice tako i budžet grada, budući da će porez na zarade koje grad prihoduje od zaposlenih u FCA Srbija biti manji za 10 do 15 miliona dinara mesečno. Taj prihod je, prema Nikolićevim rečima, do sada iznosio oko 40 miliona dinara mesečno.
- To je najgora vest za mene u poslednjih godinu i po dana koliko sam na mestu gradonačelnika. Tako nešto smo i očekivali jer već dve godine se govori o tome i zaposleni u Fijatu najbolje znaju koliko pauza su pravili u poslovanju, kada je isključivana po jedna smena, kada su po nekoliko dana bili u nekoj vrsti prinudnog odmora jer nije bilo dovoljno posla, zato što nije bilo dovoljno prodaje - rekao je Nikolić nakon jučerašnjeg sastanka sa ministarkom za državnu upravu i lokalnu samoupravu Kori Udovički.
Nikolić je napomenuo da je cilj gradske uprave da u Kragujevac u narednom periodu dođe "puno malih investitora, koji bi obezbedili da, zbog promene načina poslovanja jednog investitora, veliki broj ljudi ne ostane bez posla".
Ministarka Kori Udovički je rekla da se o situaciji u Fijatu još nije raspravljalo u Vladi Srbije, te da se time za sada bavi Ministarstvo privrede. Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović je dodala da "ne postoje nikakvi problemi sa naše strane i da je država poštovala sve dogovore i rokove".
Fijat Krajsler Srbija iz Kragujevca saopštila je u utorak da će prebaciti proizvodnju iz tri u dve smene, a da se u saradnji sa sindikatima radi i na smanjenju radne snage kroz dobrovoljne odlaske zaposlenih.
Preuzeto sa: Danas.rs
Foto: arhiva / FCA Srbija
Pa krajnje je vreme za restajling ili čak novi model... Pa ne može se večno praviti i prodavati isto, kao nekad Zastava...
Doveli su najgoru evropsku fabriku automobila u Srbiju. Ako postoji neka losija da se nisam setio neka me neko podseti ali tesko.
Možda će Fijat da zaposli novih 900 ljudi, da uzme opet subvencije 10 000e po radniku, pa onda opet ozkazi...
Dobar ugovor je Fijat sklopio sa korumpiranim političarima, po sebe naravno.
Nema nigde kao u ovoj banana državi, zato su i došli ovde.
@RS
Dacija.
Potreban je novi model, 500L se dobro prodavao, ali sada je na zalasku. Pritom nije vozilo u segmentima koji se najbolje prodaju. Kamo srece da se Tipo ili 500x proizvode kod u Srbiji.
B.M. gde si? Ljudi zeljno iscekuju informacije. Verovatno je u pitanju 900 teskih neradnika, koji su vise vremena proveli na odmorima i bolovanjima, nego u firmi.
Sad, neka Fijat vrati drzavi pare za te radnike. 900 x 10000EUR, 9 milki, mogu lepi deciji vrtici da se naprave za te pare.
Prva smena "ode" ove godine, druga smena naredne i treća smena taman kada ističe ugovor. Sudbina FCAS-a je zapečaćena još pre 2-3 godine kada je potražnja počela da pada i kada su višegodišnji apeli za novim modelom ostali neuslišeni. Očigledno je da FIAT nema nameru da uvede novi model. Država što se tiče FCAS-a ne može ništa da učini, ali zato može po pitanju Zastave koja je ostala u državnom vlasništvu. Vreme je da se ide na (konačnu) privatizaciju Zastava Automobila pa da dobijemo nekog novog investitora pošto očigledno, u međuvremenu, FIAT polako pakuje svoje kofere.