
Audi je nekada, krajem 80-ih godina dobio na papiru, na adresu svog patentnog odeljenja dobio ideju za nešto što su razvili i nazvali Tiptronic, i predstavili kao svoje. Jasno ko može da se sa njima bori pravnim putem. Dalje, današnje BMW-ovo rešenje ubrizgavanja vode u cilindre, je takođe krajem 80-ih i početkom 90-ih, a danas to sprovodi u delo kao i svoje. Ima još tih stvari oko, praktično, najbezobzirnije krađe tuđih ideja i predstavljanja istih kao svoje.
Tako je bivši šef Bugattija i Bentleya, Wolfgang Schreiber, podneo tužbu protiv Volkswagena i traži stotine miliona od onoga što se naziva DSG menjač. Navodno je isti autor nekoliko patenata u tim menjačima, koje Volkswagen koristi, a pomenuti gospodin ne dobija ništa. Nije li malo čudno da je imao toliko vremena da se zanima inovativnim radom, pri tome obavljajući sve što mu je posao.
Volkswagen mu je ponudio 20 miliona evra da se nagode za njegov rad kod razvoja DSG menjača.
Izvor: Automotosvijet.com
hmm... ako se ne varam, DSG i onako nije Volkswagenov, već ga je razvio Borg Warner... Wagina je samo kupila njihov proizvod (iako ga reklamira kao "svoju" tehnologiju)
Borg Warner kao dobavljač je razvio za potrebe VW-a , kao i većina stvari u auto industriji.
Zanimljivo bi bilo videti sta bi se desilo ako bi naslednici Rudolfa Diesela i Nikolausa Ottoa stupili u sudske akcije.
@Đorđe
pa da... to izgleda nekako ovak... VW kod Borg Warnera kupuje menjače i oni kažu:
-"imamo super ideju ako bi vas zanimalo"
-"uuu supper, evo vam novac za razvoj a mi imamo prava na exkluzivnu ugranju od toliko i toliko godina"
;)
Nije baš tako , proizvođači imaju odrđene ideje a specijalizovani dobavljači to razviju u finalnu verziju za proizvodnju.
Npr Common Rail ubrizgavanja je Fiatovo djelo ali ga je Bosch pripremio za proizvodnju.
A takva je stvar za masu automobilskih sistema.
Jer npr u ovom slučaju VW ne plaća patentna prava Borg Warneru , dok neki drugi proizvođač da bi koristio taj mjenjač mora da plati i prava na isti.