
Podatke o kvarovima i njihovim troškovima proizvođači svih automobila kriju kao zmija noge, ali nedavno su objavljene veoma zanimljive zvanične cifre
Koliko se koji automobil kvari je mitska i nikad lako dokaziva brojka. Proizvođači svih automobila, posebno onih supersportskih i luksuznih, to ne otkrivaju. Da su prisiljeni, radije bi vam besplatno dali novo vozilo iz svoje game nego da zvanično otkriju statistike. Međutim, nedavno je Warrantywise, osiguravajuća kuća koja nudi osiguranje kvarova na automobilima, objavila najskuplje isplate šteta svojim klijentima od 2000. godine, od kada kompanija postoji. Radi se o štetama zbog kvarova koje nisu izazvali vlasnici nego spadaju pod kategoriju - “prestalo je da radi.” Na vrhu liste je Lamborghini Murcielago kod koga je ozbiljniji kvar koštao 17.516 evra. Bronzu drži još jedan ‘italijan’ i njegov motor, Maserati 4200, dok je drugo mesto rezervisano za Porsche 911. Popravak motora oba navedena automobila koštao je blizu 12.000 evra.
Zanimljivo je da se elektronika nalazi u samo jednoj stavci kod top deset najskupljih kvarova, dok menjači (bilo ručni, bilo automatski) zauzimaju čak šest mesta.
Osim top deset, Warrantywise navodi još nekoliko skupljih kvarova na luksuznim i sportskim automobilima - popravka klime na Maserati GranTurismu košta 2.201 evro, dok je cena zamene pumpe za vodu na Spider modelu istog automobila 2.660 evra. Sređivanje ECU-a na Ferrariju 360 Modena je samo nešto jeftinije – 2.335 evra, a gotovo istu cifru je potrebno izdvojiti za popravku ležaja točka na Ferrariju F355.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lamborghini