
Volkswagen ne samo što je najavio veliki zaokret ka električnim vozilima, već sada kaže da je moguće da neće vraćati dizele u SAD. Nemački gigant doduše nije u potpunosti zatvorio vrata u tom smislu, ali nakon godinu dana negativne reklame zbog dizel skandala, VW-ov imidž bi mogao sa „Clean Diesela“ da se preseli na „Voltswagen“.
Portparolka Volkwagena, Džini Džiniven je izjavila za Rojters da nije donesena konačna odluka da li će VW prodavati dizele u SAD ili ne. Ona nije u potpunosti isključila moguće prisustvo „naftaša“, ali je rekla da „ne očekuje da će se dizel vratiti u SAD u istom obimu i značaju“, kao i da se kompanija okreće više ka električnoj tehnologiji i hibridima.
Za sada, VW i njegove srodne marke ne mogu da prodaju dizele na teritoriji SAD, a prodaja je stopirana od prošle jeseni. Pre izbijanja skandala, oko 25 odsto prodaje VW-a se odnosilo na dizel modele.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Ne razumem kakvi to likovi pored onako jeftinog benzina u SAD uopšte i voze dizelaše...neki mazohisti?
Zašto bi bio mazohist neko ko vozi dizela , kad dizel već odavno nije sinonim samo za malu potrošnju , a nije baš da ameri ne gledaju na potrošnju , bez obzira na jeftinije gorivo nego u Evropi.
Evo kolege mile ima tri auta a nijedan nije grgljavi "vi eit" bez obzira što se isti daju uzeti za šaku dolara.
@Đorđe,
a iz kog jos razoga bi neko uzeo dizel (posebno u drzavi gde je benzin jeftin)? amerikanci paze na potrosnju, naravno ne koliko evropa, ali i dalje paze. ali oni kupuju hibride.
a kolega mile vozi mali auto iz razloga sto zbog posla ne izlazi iz auta pa bi mi bilo zao da neki noviji/bolji auto vozim tamo gde ce svaki dan biti izgreban.
a to se da su v8 toliko pristupacni nije bas istina. bili su nekada, ali vec duze vreme to nije istina (osim ako ne zelis da vozis auto star ko biblija). najjeftiniji novi v8 sa 4 vrata je dodge charger r/t od $34,000. najjeftiniji auto generalno sa v8 je dodge challenger r/t od $32,000.
Da živim u Americi čisto sumnjam da bih vozio Golf dizel. Tamo je gorivo toliko jeftino da treba biti potpuni "neentuzijasta" pa voziti bilo šta što nije V8. Osećao bih se kao idiot tamo sa Golfom među Mustanzima, Challengerima i sličnim automobilima kojih je, verujte mi, Amerika prepuna više nego Srbija Punta i Dačija.
Mile , nisam ništa loše mislio što ne voziš nekakav V8 , nego samo u smislu da nije u USA gorivo domalo džabe i da im puca ona stvar za potrošnju.
A što se ovog prvog tiče , i dalje stoji da je dizel prestao biti samo šparna čađara , jer sve i jedan moderni dizel omogućava opušteniju vožnju u svakodnevnom saobraćaju (ogroman moment i snaga raspoređeni u najčešćem ražimu korištenja vozila 1500-3000rpm)od ekvivalentnog non turbo benzinaca , a turbo benzincu i ne vidim svrhu , kad mu je sva dizelska tehnologija preseljana samo opet uz višu potrošnju.
Npr. ako si imao prilike provozati BMW 530d/i 231KS dizel naspram 258 benzinskih konja i premda na papiru je benzin brži , u normalnoj vožnji je puno anemičniji od dizela od preticanja , pa preko ostalog...
@Đorđe,
sve je to lepo kad bi dizel kostao koliko i benzinac. dok recimo ovde ako izaberem v6 dizel (240 ks) u ramu 1500 on je $5,000 skuplji nego v6 benzinac (305 ks) i $3,200 skuplji nego v8 benzinac (390 ks). tako je i kod auta - jetta dizel 2.0 je za $6,000 skuplja nego 1.8 turbo benzinac. sto je mnogo - mnogo je.
I u Evropi je dizel uvijek skuplji ali nije baš toliko drastična razlika.
Što jes' , jes' , puno je.