
Prevare otkrivene u Folksvagenovom skandalu s lažiranjem emisija izduvnih gasova samo su vrh ledenog brega jer nijedan proizvođač automobila s dizel motorima ne poštuje norme Evropske unije u ispuštanju štetnih gasova, pokazuje studija nevladine organizacije Evropska federacija za saobraćaj i okolinu.
Ova organizacija je merila emisije u 230 modela automobila s dizel motorom, a rezultati su poražavajući: četiri petine tih automobila prodatih od 2010. do 2014. godine koji u laboratorijima pokazuju da su u skladu s normom Euro 5 (180 g/1000 km), zagađuju u stvarnosti tri puta više od dozvoljene norme, prenosi agencija Hina.
Slično važi i za normu Euro 6 (80g/1000 km). Dve trećine automobila prodatih od početka prošle godine prelazi gornju dozvoljenu granicu.
Reno je najveći zagađivač i automobili tog proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5. Slede Land rover, Hjundai i Opel Vauxhall, a najmanji zagađivači prema Euro 5 su Seat, Honda, BMW, Ford i Pežo. U kategoriji norme Euro 6, najveći zagađivači su Fijat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dozvoljenog nivoa, a slede Reno-Nisan i Opel Vauxhall.
Folksvagen u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dva puta više od dozvoljenog nivoa.
Ukupno, oko 29 miliona tih "prljavih" automobila voze po evropskim putevima, a najviše ih je u Francuskoj - 5,5 miliona, zatim u Velikoj Britaniji 4,3 miliona i u Italiji 3,1 miliona.
Kako se navodi u studiji, povećani nivo ugljen dioksida u urbanim sredinama u Evropi dovodi do prerane smrti čak 72.000 ljudi godišnje.
Folkswagen je u septembru prošle godine priznao da je u 11 miliona svojih dizel motora ugradio uređaje koji su omogućili da na testovima ti automobili pokazuju manju emisiju od stvarne.
Izvor: Cdm.me
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Mada nemam dilemu da su dizeli veliki trovači i da svako preduzima napore da nadje rupu u zakonu, imam utisak da je VW osnivač ove "nevladine organizacije".
http://www.bimmertoday.de/2016/09/20/dieselgate-report-bmw-zahlt-zu-den-saubersten-marken/
da... ako ste slučajno čitali ovu "studiju" jako je zanimljivo recimo uspoređivanje jednakih motora u različitim modelima iste grupe (stranice 12-14), koji ispadaju "super čisti" u jednom modelu i "ultra prljavi u drugom.... takvi su kod Euro5 modela 85kW 1.6l HDi u C5 (super čist) i u C4 Picassu (ultra prljav)!
ili kod Euro6 motora... BlueHDI 120 je čist u DS 5, dok je u Peugeotu 5008 -prljav! iako su oba automobila praktično jednakih masa i dimenzija (što nije ni čudno, jer djele platformu i mehaniku)!
a VAG grupa, ko za sad JEDINI dokazano uhvaćeni "prevarant", ispada skoro pa "nevino čist"... hmmm.
i kako su uopšte "mjerili"... recimo, stare Euro5 modele... "poskidali" ih nasumično s ceste po sistemu "tko slučajno naleti"? i u kakvom "stanju" su bili... redovno održavani po "propisu i savjesti" ili... samo jedan loše održavan 5 godina star model može potpuno upropastit tu njihovu tobožnju "statistiku" ;)
Да, да, опет Народна Кола у стилу "држите лопова".
Јасно је и гласно речено, да је само Фолцика лажирала резултате, а испитане су и све "наводне" сумње за друге произвођаче, које су проистекле од "Народних кола".
Фолцика је сада у стању да у потпуности уништи тржиште дизел мотора да забашура свој лоповлук и нечаст.
Ništa čudno kad siluju sa nametanjem nerealnih propisa.
Iovako su deklarisani fabrički podaci netačni kad lažiraju potrošnju, samim tim je i sve ostalo veće.
Ali kad proizvodjači pristaju na tu igru, nek snose posledice.
Nego negoduju Renola fanovi, kud Renol da bude najveći zagadjivač, zajedno sa Fijatom. :)
He,he."Norme" za realne uslove eksploatacije ne postoje i nema ih potrebe "postovati" dok god ne budu donesene.Zamena teza.VW nikada nije bio optuzen za najvece zagadjenje vec za prevaru.Sto je najgore, od pocetka ovakva propagandna akcija pali.Salju se kojekakve inspekcije u druge firme, bombasticni naslovi tipa "i ovaj i onaj su lazirali", a sve se svodi da automobili zagadjuju i trose vise u realnim uslovima nego u laboratorijskim, sto je poznato od kad postoje testovi potrosnje, kocenja, brzine, zagadjenja i sl.Zivece "njemacko najbolje auto" dok god je "bozjeg stada".
uz to, da "norme" za realne uslove eksploatacije nikako ni NE MOGU postojati!
koja to "norma realne eksploatacije" može dat valjan rezultat ispusta i potrošnje za "eksploataciju" jednakog modela recimo ljeti na vojvođanskoj ravnici uz temperaturu 35 ili u švajcarskim alpama, na -20 u "pola metra snega"... NI JEDNA!
praktički je potpuno nemoguče, da dva različita vozača na istoj cesti u "realnom prometu" imaju identičnu potrošnju i ispuste, čak i kao voze potpuno identičan model! jer sve zavisi od trenutnih razmera u prometu i načina vožnje pojedinca... ;)
a verovatno se moramo složit, da moraju podaci o potrošnji i ispustima koje navodi fabrika kod novih vozila bit isti i za kupca sa "vojvođanske ravnice" i za onog u "švajcarskim alpama"...
zato je sve to bez veze... test mora bit "laboratorijki" i "sintetički" baš zbog toga, da je referenca za sve ISTA!
VW je VARAO, a svi ostali su prolazili zadane testove??
Šta tu nije jasno?
Niko ovde ne pominje realnu vožnju niti je ona sadržana u EURO 6 standardima.
Znači jednostavno i kratko
VW je VARAO na testu i kraj.
Niko drugi to nije radio, a VW uporno pokušava da napravi zamenu teza. Za ovo što rade, ostali proizvođačitreba da insistiraju na žestokom kažnjavanju VW kompanije.
Odavno je to jasno svima, ali nemaju svi da placaju "stetu" kao sto to ima najveci i najbogatiji proizvodjac automobila na svetu.
Inace, na tehnickim pregledima (nedavno sam se i licno uverio) na Zapadu se smeju ovoj marickoj komediji.
Inkriminisani VW, na primer Passat koji od 3 do 5 puta ima manju potrosnju goriva o prosecnog amerckog vozila, vise zagadjuje atmosveru i "obmanjuje javnost" laziranjem podataka o emisiji.
A ko normalan u ovako nesto moze da poveruje?
Nesto slicno su pokusali da naprave i Toyoti ali su se ugrizli za jezik kada su videli koliko ce americlih radnika zaposlenih u Toyoti ostati bez posla pa se afera "patosnica" brzo zataskala.
Hajka na VW pocela je onog momenta kada je Nemac odlucio da proizvodnju preseli u Meksiko.