home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kompanija Toyota slavi 50. godišnjicu svog najprodavanijeg modela i ujedno najprodavanijeg automobila na svetu, besmrtne Corolle.

Corolla je prvi put predstavljena u Japanu 1966. godine, a do sada je prodato više od 44 miliona automobila širom sveta. Dizajnirana je tako da bude "narodni automobil", a imala je prostranu unutrašnjost s odvojenim prednjim sedištima, menjač na podu i prostrano zadnje sedište. Prvom modelu su bile potrebne samo tri godine da postane najprodavaniji automobil u Japanu, a njegov uspeh se kasnije proširio i na ostale zemlje širom sveta.

Samo dve godine nakon početka prodaje, godišnja proizvodnja Corolle je udvostručena na 1,1 milion automobila, a automobil se proizvodio u novoj fabrici u Takaoki. Izvoz u Severnu Ameriku je počeo 1968. godine, a granica od milion prodatih automobila pređena je 1970. godine.

Danas je aktuelna 11. generacija Corolle, a model ima status najprodavanijeg na svetu od 1997. godine, kada je ukupna prodaja prešla granicu od 22,65 miliona automobila. Trenutno, Toyota prodaje dve različite verzije Corolle za severnoameričko i evropsko tržište, koje imaju pogon na prednje točkove, a nudi se kao sedan.

Nova generacija Corolle nema ništa zajedničko s prvim modelom, šira je i veća, a koristi i mehanički potpuno drugačiju platformu. Volkswagenov model Beetle, popularna Buba, drugi je naprodavaniji model u istoriji i prvi je automobil koji je dostigao brojku od 20 miliona prodatih primeraka. Ovaj automobil je bio gotovo nepromenjen u periodu od 65 godina. Neki kažu da su promene toliko male da je moguće postaviti karoseriju iz 1936. godine na šasiju iz 2003. godine i obrnuto.

Toyota je ranije ove godine predstavila Corrolu 50th Anniversary Edition za američko tržište, koja je bazirana na modelu Corolla SE za 2017. godinu.

Izvor: Klix.ba

Foto: Toyota



čitanja : 825



Komentari

Menjas auto, ne menjas ime 100 godina, i on postane najprodavaniji na svetu. Kakveveze imaju korole iz 66 i ove danasnje osim imena. Tako je mogao bilo koji proizvodjac da nadene ime nekom modelu i da ga koristi 60 godina za nove modele.

Autor Sinbad 21 Sep 2016, 12:38

razlika je samo sto neki modeli imaju toliko visoku reputaciju da mogu da opstanu 100 godina sa istim imenom i dalje budu uspesni. dok drugi moraju da menjaju ime svako malo da bi zavarali kupca da je rec o zaista novom modelu koji nije povezan sa problematicnim prethodnikom

Autor mile antena 21 Sep 2016, 14:06

50 godina unazad, hmmm, pa ajde da saberemo 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, pa samo 206 je prodat u 6.500.000 primeraka.
Kadett 1, 2, 3, 4, Astra F, G, H, J, K
VW buba , ,Scirocco, Corado, Jetta, Vento, Bora, Golf 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, sve je ovo C klasa VW, ko što je korola u raznim oblicima pravljena i isto pripada C klasi.
Zar bi se ova klasa (C klasa) zvala Golf

Autor LAcity 21 Sep 2016, 15:29

ta klasa se zove golf samo u evropi.
kao sto rekoh gore, neki auti imaju toliko jako ime i reputaciju da mogu bez problema da koriste to ime na duzi period. a drugi moraju da menjaju imena da bi ubedili publiku da je svaki sledeci auto ustvari "novi" iako je 90% slican prethodniku

Autor mile antena 21 Sep 2016, 17:40

LAcity
Tipicno razmisljanje za ovo balkansko podrucje. Mile antena je to malo lepse uoblicio.

Autor bk 21 Sep 2016, 20:55

Čestitam.

Autor Panchev9 21 Sep 2016, 23:09