home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Legendarni britanski dizajner Gordon Marej (nije u rodu sa Endijem Marejom) smatra da Evropljani moraju da uče od Japanaca. Čovek koji je kreirao „meklaren F1“ kaže da je vreme da se uspostavi nova klasa malih gradskih automobila kako bi se rešilo pitanje saobraćajnih gužvi, parkiranja i, naravno, emisije štetnih gasova.

U Japanu su već posle Drugog svetskog rata postali popularni takozvani kei-automobili, koji su dizajnirani da budu u skladu sa propisima o registraciji i osiguranju koje je propisala država. Proizvođači su imali dovoljno prostora da se prilagode zakonu koji je, recimo, 1949. godine automobile ograničio na dužinu do 2,8 metara i širinu do jednog metra, sa motorom zapremine do 150 kubika i maksimalne nosivosti 350 kilograma. Propisi su se sa godinam menjali, tako da sada „kei-automobili“ ne mogu da budu duži od 3,4 metara, a snaga motora (do 660 kubika) ne sme da prelazi 64 KS. Vlasnici „kei-automobila“ plaćaju nižu registraciju, mogu besplatno da se parkiraju i, što je možda važnije, njihova vozila manje zagađuju čovekovu okolinu.

Marej je rekao da se stanovnici većih gradova osećaju nelagodno jer njihovi automobili donose više problema nego pogodnosti. On predlaže da novi mali gradski automobili moraju da budu ekološki „čisti“, sa dva ili tri sedišta u kabini, malim prtljažnikom i dizajnom koji će poboljšati bezbednost pešaka i biciklista. Drugim rečima, u sudaru evropskom „kei-automobila“ i čoveka, ovaj drugi ne bi trebalo da završi sa ozbiljnijim povredama. Naravno, takvi automobili bi imali nižu cenu registracije i parkiranja.

Gordon Marej ima već spreman odgovor - model „T.25“ koji je sam osmislio i dizajnirao. Prvi prototip koristi motor zapremine 0,66 litara a Marej je nedavno razvio i električnu verziju „T.25“. Automobil je dugačak 2,4 metara, širok je 1,3 metara i težak 575 kilograma. Dva automobila mogu da stanu na jedno parking mesto koje sada zauzima klasičan kompaktni model. Međutim, Marej je usporio sa razvojem automobila zbog problema da evropskim standardima. Ali, pošto je Velika Britanija napustila Evorpsku uniju, Marej se nada da će njegova država usvojiti novi zakon koji će mu omogućiti da serijsku verziju „T.25“ predstavi najkasnije 2019. godine.

Izvor: Mojauto.rs



čitanja : 990



Komentari