
Tragom informacije o nastavku pregovora o izvozu "fijata 500L" na evroazijska tržišta
O nesrazmeri između evroazijskih tržišta, sa oko 200 miliona stanovnika, i srpskog od oko sedam miliona, te između cena "fijata 500L", koji i bez carine teško da može da bude jeftiniji od 15.000 evra, i "lade", koja košta oko 5.000 evra, najbolje svedoče cifre
Maratonski pregovori o povlašćenom izvozu modela "fijat 500L" na rusko i ostala evroazijska tržišta (Belorusija, Kazahstan, Jermenija i Kirgizija), koji su sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom počeli još u aprilu 2013, još nisu okončani.

Sudeći prema informacijama iz Ministarstva trgovine sudbina bescarinskog režima za ova model automobila biće poznata sredinom decembra. A da je ruski predsednik ispunio svoje obećanje kragujevački "veliki fića" bi se, najpre na tržištu Ruske Federacije, a potom i na tržištima bivših sovjetskih republika koje sada čine Evroazijsku ekonomsku uniju (EEU), našli još krajem 2013. U međuvremenu je rok prolongiran na 2014, potom na 2015, a zatim i na kraj maja 2016. Da ova tema nije stavljena ad acta o tome svedoče i pregovori, čini se veoma važni za realizaciju ovog poslovnog aranžmana - zbog saglasnosti Kazahstana, predsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića i kazahstanskog premijera Kazahstana Bakitdžana Abdiroviča Sagintajeva. Mediji prenose da je Sagintajev obećao Vučiću da će o izvozu "fijata 500L" na evroazijska tržišta da razgovara sa ruskim premijerom Dmitrijem Medvedevim. Vučić se u glavnom gradu Kazahstana, Astani, sreo i sa predsednikom Azerbejdžana Nursultan Nazarbajevim, sa kojim je, sat i po, razgovarao o mnogo čemu, ali ne, ako je suditi prema medijskim izveštajima, i o izvozu Fijatovih automobila. A trebao je, jer je predsednik Nazarbajev prošle godine, u Beogradu, predsedniku Srbije Tomislavu Nikoliću i Vučiću, javno obećao da će Kazahstan da dozvoli povlašćeni plasman "fijata 500L".
Lane su u ovu priču, bolje rečeno, sagu o povlašćenom statusu "velikog fiće", uz predsednika Kazahstana Nazarbajeva, uvedeni Savet Evroazijske ekonomske unije, kao i rukovodstva Jermenije i Kirgizije, a minulih dana uključeni su i Sagintajev i Medvedev. Vučić se, naravno, podrazumeva. Mnogo je aktera ove priče, koja sve više podseća na špansku sapunicu sa neočekivanim zapletima i raspletima. Ipak, sada bi se moglo reći da su 30. septembra počeli oficijelni pregovori o proširenju Sporazuma o slobodnoj trgovini, koji Srbija i Rusija imaju još od 2000. godine. Taj revidirani sporazum će, pored Rusije, obuhvatiti i ostale zemlje EEU, i gotovo izvesno će omogućiti proširenje listi proizvoda koji će moći, bez carine, da se plasiraju na tržišta jedne i druge strane, i to, najverovatnije, na duži rok. Potpredsednik Vlade Srbije Rasim LJajić, koji je direktno uključen u te pregovore, tvrdi da srpska strana traži da se u spisak domaćih proizvoda koji bi imali povlašćeni status na tržištima EEU, uvrsti sedam vrsta sireva, zatim živinsko meso, cigarete, šećer i "fijat 500L". Doduše, kaže LJajić, Rusi postavljaju pitanje da li je "fijat 500L" srpski proizvod, ali dodaje i to da da u ovoj fazi pregovora to nije najvažnija tema. On je uveren da će Rusija, ako za to postoji politička volja, omogućiti bescarinski plasman "fijata" na svom tržištu.
S druge strane, pojedini analitičari tvrde da i u ovom slučaju neće da presuđuje politička volja, već interes Rusije, naročito imajući u vidu činjenicu da Rusi insistiraju na tzv. uzajamnim kvotama, koje podrazumevaju bescarinsku prodaju onolikog broja ruskih automobila u Srbiji, koliko kragujevačka fabrika ponudi kupcima na evroazijskim tržištima. Elem, ako Rusi i njihovi evroazijski partneri prihvate da se spisak domaćih proizvoda, obuhvaćenih Sporazumom o slobodnoj trgovini proširi i automobilom "fijat 500L", onda nema dileme da će i druga strana imati svoje zahteve s tim u vezi. Izvesno je da će jedan od ključnih zahteva biti bescarinski režim za izvoz ruskih automobila, najverovatnije jeftinih "lada", možda i komercijalnih vozila "gazela next", u Srbiju. O nesrazmeri između evroazijskih tržišta, sa oko 200 miliona stanovnika, i srpskog od oko sedam miliona, te između cena "fijata 500L", koji i bez carine teško da može da bude jeftiniji od 15.000 evra, i "lade", koja košta oko 5.000 evra najbolje svedoče pomenute cifre.
O posledicama koje bi jedan takav poslovni aranžman sa Rusima mogao da ima po domaći automobilski sektor, koji čine firme i dilerske kuće za prodaju drugih inostranih vozila, teško je u ovom trenutku s preciznošću govoriti. Izvesno je, međutim, da je "fijat 500L" u Rusiji, a naročito u evroazijskim zemljama, nepoznat, a za većinu stanovništva i preskup automobil. Imajući sve to u vidu ne bi bilo veliko iznenađenje ukoliko bi troškovi marketinga, logistike i transporta do tih dalekih tržišta, "pojeli" prihod od prodaje Fijatovih automobila. Nije teško pretpostaviti da bi jeftine, a solidno dizajnirane i Renoovim pozicijama opremljene "lade", mnogo bolje prošle na srpskom tržištu. Treba podsetiti da izvoz "fijata 500L" u Rusiju i Evroaziju, o čemu se, inače, menadžmenti Grupacije Fijat-Krajsler i kragujevačke fabrike ne izjašnjavaju, nije ugovorna obaveza Srbije prema Fijatu, koji je na srpsko tržište došao kako bi proizvodio automobile za evropsko i severnoameričko tržište. Izgradnja auto-puta do Koridora 10 i Obilaznice oko Kragujevca, kao i modernizacija pruge Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, kojom se železničke kompozicije uključuju na prugu Beograd-Bar, jesu obaveze koje Vlada Srbije nije ispunila u predviđenom roku.
Oprečne procene
Pojedini domaći stručnjaci tvrde da bi izvoz 5.000 do 10.000 "fijata 500L" predstavljao tek desetak odsto od sadašnje proizvodnje kompanije Fijat-Krajsler automobili, što nije zanemarljivo, ali nije ni rešenja za kragujevačku fabriku. Ima, međutim i onih koji naglašavaju da bi, ukoliko obezbedi bescarinski plasman "fijata 500L" na evroazijska tržišta, Srbija ispunila sve obaveze prema italijanskom partneru, te da bi, u tom slučaju, Fijat morao dodatno da investira, kako bi FCA Srbija "konačno postala prava fabrika". Ako se zna da je italijanski partner, u izgradnju i opremanje pogona u Kragujevcu (Preseraj, Karoserija, Lakirnica i Montaža, Energana i drugi prateći sadržaji), investirano oko 1,3 milijarde evra, onda je nesporno da je to jedna od najsavremenijih, i "pravih", fabrika automobila u svetu. Ma šta "stručnjaci" o tome mislili.
Izvor: Danas.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Čisto sumnjam i ako dozvole bice to 5000 automobila i kraj. Bas ce giganti iz autoindustrije koji su ulozili milijarde u svoje fabrike u Rusiji gledati blagonaklono na dolazak Fiata bez carine koji nije ulozio nista. A nije baš da se ne pitaju, ako nista drugo mogu pretiti smanjivanjem investicija.
Bilo bi dobro da se ovo realizuje, jer mene interesuje ta LADA za 5.000 EUR a ne ovde da nas deru razni dileri uvozniah utomobila, pa se još i žale daim je mala zarada.
Reprezentativan primer rusko-srpskog prijateljstva i bratstva ...
Tačnije, bio bi reprezentativan primer - da je 500L srpski bar koliko je „iFon“ kineski.
Prodaja FIAT-a 500L je propala na osnovu mnoštvo pokazatelja tako da više ni čudo neće moći da spasi FCAS. Jedino novi model, ali od toga nema ništa čim FIAT već godinama se ne oglašava po tom pitanju.
B.M.
Nešto pametno i ti da napišeš.
Samo što si zaboravio, zašto bi Rusija ukinula sankcije Italijanskom Fiatu ?
Italija je uvela sankcije Rusiji i bila je pre neki dan vest da su zbog toga pukli 7 milijardi eura i 200 000 radnih mesta.
Da sam na mestu Putina, zabranio bi uvoz Fiata u Italiju, da im pomognem sa sankcijama.
A ne da kukaju i mole da se prodaje Fiat tamo bez carine .
Pa nisu oni pali s Marsa.
Znaju oni koliko je 500L srpski, ko što CaMIRO objasni.
Jedino što kaže Srba, da se recipročno uradi za Ladu, pa da to ima nekog smisla.
A Fiat sklapan u Srbiji ili Brazilu, svejedno, da se plati carina, to je država.
Zašto bi Srbija bila kukavičje jaje bulumente iz EU Rusiji.
NJET ! :)))
@carobnjak
Kakve ova priča ima veze sa prijateljstvom ili bratstvom Rusa i Srba?! FCA nije srpski.
I možda da se kod nas sastavlja 500X to bi moglo da ima prođu na ruskom tržištu, 500L nikako.
@Pera
Ima veze, jer nama ovo znaci, bez obzira sto se on (500L) ovde samo srafi, a neko ko ti je prijatelj i brat, on bi to ucinio... sto da ne, sto je to problem za njih toliki, i ovako se hvale (ili barem domaci rusofili ili proruski mediji) kako su prejaki ekonomski, sta im znaci kontigent od 5 ili 10.000 vozila...
A "mozda" je to samo "prijataljstvo i "bratsvo" a ne ono pravo...
Pera
Nema veze, to je samo spin.
A što se plaća carina na uvoz Ruskih vozila ?
Ako smo prijatelji i braća.
E pa neće da može.
Samo reciprocitet.
Od ukidanja carina na Fiat ima samo Fiat koristi, ali ne i Rusija.
Pa nije Rusija crveni krst.
@Pera
Ima veze, pod uslovom da se udubis u tematiku!
Za Fiat 500L stoji "made in serbia" bez obzira sta samoproklamovani "mastersi" propovedali.
A za ulogu Rusa sve lepo stoji u tekstu!
Orlo
+1
@rasa
Jedva cekam da vidim tu Ladu, ne mora za 3 hiljade, i ona za 5 ce biti dovoljna! :)))
Za Fiat 500L stoji "made in serbia"
Može da stoji šta god, svi znaju da 500L nije srpski već italijanski proizvod.
Da bar Srbija ima neke koristi od njega, nego nema ni to.
A niko od ovih koji maštaju ukidanje carina ne bi ukinuo carinu na 500L kad imaju svoju industriju.
Zašto bi to uradili ?
Da ispune nečije mokre želje ?
Pa nije Rusija Srbija.
Rusija je ozbiljna država, tamo nisu Babići, Rističevići i slični na vlasti.
A Vučić umesto što je tražio Putinu ukidanje carina na 500L zastupajući interese Fiata, trebao je da traži nešto što Srbiji koristi.
Fiat ne plaća ni dažbine, doprinose, poreze.
Što pre ode taj krpelj, to bolje za Srbiju.
Kamo sreće da je novac uložen u nešto pametnije a ne Srbija da finansira Fiat, koji radnike plaća 200 eura pa moraju pride da taksiraju.
Bolje da su silne novce dali domaćoj privredi.
Ali onda Dinkić, Tadić i ekipa ne bi uzeli mito.
Briga njih što će Srbiju strovaliti.
Rusija ima domaću industriju, samo ako se recipročno ukinu carine na ruske automobile, ima osnova tražiti ukidanje carina na Fiat sklapan u Srbiji.
Inače Rusi za srpske proizvode ne naplaćuju carinu, odnosno simbolično 1%.
Ali Fiat nije srpski proizvod, zato carina da se plati. :)
Putin bi trebao barem da udupla carine za sve države koje su uvele sankcije Rusiji, kao i Fiatova postojbina što je.
Licemeri, uvode sankcije a hoće da prodaju tamo još pod povlašćenim uslovima, kao da su domaći.
Neverovatan je bezobrazluk i glupost zapada i njihovih marioneta.
Pa ne sede zapadne sluge u Kremlju.
Imaju još sreće jer je Putin tolerantan i blag.
Italija puče 7 milijardi eur i 200 hiljada radnih mesta zbog sankcije.
Samo napred !
P1
"Da bar Srbija ima neke koristi od njega, nego nema ni to.",
Srbija je vlasnik 33%
FCAS-a i toliko joj pripada od profita, znaci vise prodatih modela= veca zarada, prosto ko pasulj.
"Fiat ne plaća ni dažbine, doprinose, poreze."
Odakle ti to? To da je istina, cak i u Srbiji, banana drzavi, bi trajalo mozda 3 dana...
Ti bese zavrsio ekonomiju, ako se dobro secam? :)
carobnjak
Pa ti ni osnovne stvari ne znas.
Eto, sada ces valjda i ti biti protiv Fiata ?
Oslobodjeni dazbina, poreza, doprinosa i jos Srbija ulaze pare.
Nazalost, nije samo sa Fiatom takva situacija, vec sa vecinom "stranih investitora".
NIS jedini plaća sve obaveze državi, iako je i on realno "poklonjen". Ali eto oni barem plaćaju, a ovi osim mizernih plata radnicima ništa.
B.M. nikako da odgovori koliko je poreza, doprinosa i dažbina uplaćeno u budžet Srbije od Fiata.
Jasno je zašto izbegava odgovor.
Nula.
Eto vidiš nažalost, kakva je Srbija banana.
P1
nisam bas ubedjen da je tako, osim ako to pise u ugovoru.
I onda je to opet po zakonu jer je drzava stala iza toga i zastitila FCAS.
Sta su to osnovne stvari? Hoces da kaze da ti poznajes detalje ugovora a mi ne???
carobnjak
Informiši se.
Ili pitaj B.M.-a koji uporno izbegava da odgovori.
Zatamnjivanje ugovora je isto kriminal.
I ponavljam, nije Fiat prvi ni jedini, ali je najveći.
Za razliku od Jure, barem ne maltretiraju radnike.
A inspekcija u Juri je rekla da je "sve ok".
P1
nije mi jasno zasto optuzujes Fiat ako je to sve nasa drzava dozvolila i definisala?
P1
Gde da se informisem? To sto ti navodis je sve rekla-kazala...
Uostalom ako je to sve istina, a potice jos iz 2008-e, zasto sadasnja Vlada to nije raskrinkala?
carobnjak
Pa Fiat je došao ovde zato što mu je tako nešto omogućeno, a za šta je podmitio Dinkića, Tadića...
Naravno da nije Fiat kriv, a Dinkić umesto što je u zatvoru, on savetnik.
Kad smo kolonija sa marionetama na vlasti.
Da Srbija ima koristi od Fiata, niko se ne bi bunio, naprotiv.
https://insajder.net/sr/sajt/tema/964/
Sada kad znaš da ne plaćaju ništa Srbiji, već uzimaju, jesi li i dalje za podršku Fiata u Srbiji ?
Što se Rusije tiče, ovakve stvari nisu moguće u Rusiji.
A zašto bi Rusija išla na svoju štetu u korist Fiata ?
Ima li neko odgovor.
Jedini razlog da ukinu carinu je da se ukine carina i na vozila iz Rusije.
Fiat bi od toga imao korist, ali ne i Srbija, jer Fiat ne uplaćuje u budžet Srbije ni cvonjka.
Za razliku od Fiata, NIS plaća sve obaveze prema državi.
P1
Mislim da ti ne razumes sustinu o cemu se tu radi...
Kazes:
Naravno da nije Fiat kriv,
a posle:
Sada kad znaš da ne plaćaju ništa Srbiji, već uzimaju, jesi li i dalje za podršku Fiata u Srbiji ?
Kontradiktoran si!
To sta ja mislim ili ti, je apsolutno nebitno za FCAS i nasu drzavu...
P.S. za Rusiju nisam nista rekao, niti mislim da bih tih 5000 komada namenjeno izvozu nesto promenilo.
carobnjak
Izgleda da ti ne razumeš.
Prvo si napisao ovo :
"Fiat ne plaća ni dažbine, doprinose, poreze."
Odakle ti to? To da je istina, cak i u Srbiji, banana drzavi, bi trajalo mozda 3 dana...
A onda pišeš drugačije.
A naravno da Fiat nije kriv već onaj ko mu je omogućio.
Kako sam ja kontradiktoran, kad sam ja podržavao Fiat u Srbiji ?
Primarni krivci su oni koji su omogućili Fiatu takav tretman i zatamnjivanje ugovora.
A Fiat je sekundarni krivac.
Da smo mi imali ljude koji brinu o državi, Fiat ne bi dobio takve uslove , verovatno onda ne bi ni došao.
A Srbija umesto silnih para bačenih na Fiat, mogla je u nešto mnogo korisnije da uloži.
P1
Ajde ovako, u cemu je razlika izmedju: Fijat ne placa tj. izbegava da placa porez, i Fijat je oslobodjen placanja poreza?
Da li ti je sada jasnije?
Kontradiktoran si jer si rekao da Fiat nije kriv, a sve ostalo sto si napisao je protiv Fijata, umesto da kazes DRZAVA JE KRIVA!
carobnjak
Kako je oslobodjen šta misliš ?
Tako što je podmitio "nekog".
To je legalizovan kriminal.
A naravno da je kriv onaj ko je to omogućio, plus da se zatamnjuje ugovor kako se troše narodne pare.
Suština je bitna, a ne kako je formulisano.
Nadam se da ti je sada barem jasnije zašto je narod protiv Fiata u Srbiji.
Da Fiat plaća radnicima plate barem duplo veće, da plaća doprinose, dažbine i poreze, ja bi ga prvi hvalio.
Odnosno da Srbija ima koristi od njega.
Ovako ne da ima koristi, nego štetu.
Puno Srbija ima krpelja koji joj sisaju krv, zahvaljujući marionetama na vlasti koji služe EU i USA interesima na račun Srbije.
Ova situacija je ista kao sa državnim firmama, kad direktor zavali firmu jer ne plaća on, a uzme mito.
Šojić recept.
Haha, Fiatu je bas stalo da ga neki nebitni P1 pohvali. Mislim da bi detetu dosad objasnio, u fabriku je ulozeno 1.5 milijardi evra, Srbija nije imala para za ulaganje pa je Fiat oslobodila poreza. Prosto ko pasulj.
Fiat se tu na nasu srecu prevario, mogao je da uzme celu fabriku a ne 66%. A još bolje da je tražio da se napravi nova fabrika na livadi, negde pored autoputa, svakako je bolje nego renovirati nesto staro i propalo a onda muciti muku sa infrakstrukturom. Samo da je sacekao jos neku godinu i dali bismo mu sve sto bi trazio.
Eto za FAP smo davali bolje uslove nego Fiatu za Zastavu i niko nije hteo.
Ili Zastava kamioni, kad smo videli da ne mozemo da prodamo Fiatu smo davali dzabe, da tu pokrene proizvodnju ili dovede nekog svog komponentasa, i nije hteo.
"Za Fiat 500L stoji 'made in serbia'".
Dakle, svaku marketinšku poruku treba smatrati 100% tačnim.
Ne zna se ko je više naivan; ološ od vlade koje je ovo dozvolilo ili njihovi busteri.
Camiro
Druze moj pametni, kupio sam 500l i tako pise!
Koliko mozga trrba da se to shvati???
P1
kazes narod je protiv Fijata u Srbiji ( mada ja to bas i nisam primetio) a ne kazes da je kivan na drzavu koja je sve to smislila i sprovela na svoju stetu???
To mi objasni
B.M.
Bote Mladjin, mnogo budjavih sendviča jedeš.
Nema nebitnijih likova od botova, u realnom životu.
Elem, ja govorim zašto je narod protiv dolaska krpelja zvanog Fiat.
Te bajke o ulaganju, Srbija nema ništa od toga. Šta su oni mislili, da im Srbija još izgradi fabriku, da im plaća radnike i oslobodi od svih plaćanja. Verovatno to što su uložili je uglavnom prenosivo, pa će da odnesu kad istekne ugovor.
Takve kao ti što zamajavaju narod bi trebalo hapsiti, uvesti sankcije za botovanje.
Pa lepo sa Jelenom Milić i sličnima da boraviš, super bi vam bilo.
carobnjak
Naravno, to se podrazumeva.
Ali valjda ti je sad jasno zašto upućeni gledaju sa negodovanjem na "posao veka".
P1
Naravno da mi je jasno, od samog pocetka, Fiat je iskoristio ono sto mu je Srbija ponudila...
"Za Fiat 500L stoji 'made in serbia'".
I na autobusu piše Beobanka pa ne daju pare kad udješ. :)
Kako neko jednom napisa, šrafcigersko-farbarska radionica. :)
Ali nije to bitno, nek ih sklapaju oni, samo da plaćaju dažbine, doprinose i porez kao i svi drugi što plaćaju.
Ovako, oni kao da su na ničijoj zemlji, pekaru leba ne plaćaju.
Srbija je mogla ogromne novce da uloži pare u nešto isplativo. Što će puniti budžet.
A ne da još pare iz budžeta ulaže u Fiat.
I što je najgore, nije Fiat jedini krpelj , ima ih mnogo.
Dovodjenje "investitora" je u stvari samo marketing koji jako skupo košta gradjane.
Daš ogromne subvencije po zaposlenom, oslobodiš svih plaćanja i onda dodju i daju radnicima plate 200e.
"Од 500 милиона евра кредита за изградњу нове фабрике у Крагујевцу, узетог од Европске банке, Република Србија је дала гаранцију за 169,5 милиона евра. Уговором и подстицајним планом друштво је стекло право на исплату од 10.000 евра за сваког запосленог, што је укупно више од 35 милиона евра из буџета Републике Србије. Поред овога, друштво има и низ других погодности, попут оне да им се из буџета уплаћујудоприноси који се плаћају за све запослене из бруто зарада и на терет послодавца (пензијско и здравствено осигурање, допринос за незапослене, као и порез на зараде), и то за период од десет година, као и да друштво добија помоћ за обуку запослених у вредности од 1.000 евра за сваког запосленог и ослобађање од плаћања пореза.
Надам се да сте разумели. Држава из свог буџета даје „Фијатовој фабрици аутомобила Србија“ онолику суму новца колику та фабрика мора сваког месеца да уплаћује држави на име пореза и доприноса на плате. Значи, држава им унапред врати паре да би они то уплатили и да би испало кроз ту званичну књиговодствену евиденцију да „Фијат“ плаћа порезе и доприносе на плате. То је директна крађа новца из буџета.
Друго, Друштво је ослобођено плаћања пореза на добит у трајању од десет година од прве фискалне године у којој је остварена опорезива добит.
Треће, Друштво је ослобођено пореза на непокретности за спровођење урбанистичког плана, пореза на приказивање заштитног знака и других пореза и доприноса из надлежности локалне самоуправе.
Четврто, Друштву се обезбеђују субвенције за инвестиције.
Пето, Друштву су обезбеђене уштеде на кредиту одобреном од стране власника удела.
Шесто, Друштво добија одговарајућу помоћ за обуку запослених и то им држава плаћа.
Седмо, Друштво је изузето од плаћања пореза на лична примања.
Осмо, Друштву су обезбеђене подстицајне субвенције одобрене по принципу старо за ново.
Девето, Друштву је обезбеђено смањење цене енергије, као и други уговорени подстицаји и давања. За грађане Србије постоји једна цена енергије, коју непрекидно повећавају, ко не може да плати искључују му струју, туже се са њим и чак исељавају људе из станова и кућа, које падају под судску заплену, ако нису платили одређену суму новца на име испоручене електричне енергије. То за „Фијат“ не важи. Њему је цена енергије привилегована.
ово није никакав велики извозни посао како се у јавности представља, већ је ово чисти извоз Италије, у транзиту преко Србије.
До 2012. године исказан је кумулативни губитак у пословању од 8,8 милијарди динара на приход од 37 милијарди динара. То значи да са тако ниским нето добитком до краја уговореног периода тај губитак никако не може да се нивелише. Да није уговорених субвенција и државних подстицаја, друштво би пословало са сталним губицима.
ми користимо ову прилику да обавестимо и институције Европске уније какав привилеговани третман има „Фијат“ у Србији, на штету српског народа и свих грађана Србије, а што представља и нелојалну конкуренцију другим фирмама из Европске уније, што је по њиховим прописима апсолутно недозвољиво и то је један од главних разлога што се овај уговор држи у тајности, дакле, да би се сакрио од контролних органа Европске уније и са друге стране, да би се сакрио од грађана Србије, да би могли да лажу грађане Србије како „Фијат“ доноси велику корист, како је главни извозник из Србије, како „Фијат“ крчи путеве изласка из економске кризе, а заправо „Фијат“ је врећа без дна у коју се непрекидно сипају огромне количине новца из републичког буџета Србије"
Kad će jadna Srbijica da počne da finansira Fiat i van Srbije ?
Mene bi trebalo uhapsiti? Pa ja tek sad vidim da ti nisi normalan. I neke sendvice pominjes. Ludilo.
Idemo redom po ko zna koji put. Pregovori Srbije i Fiata su trajali godinama, jos od Kostunicine vlade. Znaci ugovor koji je sklopljen nije donet preko noci, vec je bio predmet dugih pregovora, do detalja se proucio pre potpisa. I opet da ponovim, to nije ugovor o prodaji Zastave Fiatu, vec je ugovor o zajednickom ulaganju, znaci i Fiat i Srbija zajedno treba da ulazu u novoosnovanu fabriku. Kamo srece da smo isti takav ugovor sklopili i za FAP il Zastavu Kamione, nebi propali
Dakle, na reklami piše "Made in Serbia" pa mora da je tako.
Ni botovi nisu šta su bili.
Pa i jeste Made in Serbia...from the components arriving from Poland and Italy. :)))
A od tih trećinu što uvaženi kolega ponosni vlasnik FIAT-a 500L spomenu nema ništa jer nema profita još pd dolaska FIAT-a tako da nema šta da se podeli. :)
Ima po koji milion, ali to nije ni izbliza koliko je Srbija uložila u FCAS (samo na osnovu jedne subvencije Srbija je uložila dosad 400 miliona evra, a do isteka ugovora se obavezala na ukupno 500 miliona evra).
FCAS je propala priča. Još se čeka 1-2 godine (kada ističe ugovor) pa da to bude i ozvaničeno.
Prodaja je pre koju godinu bila na 117000, a ove godine, ako bude 70000, ako i toliko s obzirom da je najverovatnije probijen i rekord od 6 neradnih meseci u godini.
Dok ovo pišem, treba li spomenuti da FCAS i sada ne radi, a bliži se kraj novembra, a dolazi i decembar tj. praznici od Katoličkog Božića do Pravoslavne nove godine, ako ne i do februara.
U međuvremenu, prodaja i dalje tone što znači da je sve izvesnije ukidanje još jedne smene što znači da sa 3 smene FCAS će da spadne na jednu.
Ispravno bi bilo "assembled in Serbia".
Za ostalo je Camiro objasnio. :)
CAMIRO je objasnio da je unistio Zastavu dok je kao uvazeni strucnjak radi u njoj, a sad sklapa kraj sa krajem, iduci pesaka i trujuci ovaj blog...:)
Covek ne zna razliku iznedju reklame i onoga sto pise za poreklo vozila, sta reci a ne zaplakati...
P1
sve to sto si nabrojao je potpisala Vlada Republike Srbije, tj. donela uredbe i to je na nivou zakona, dzabe se trudis, ne moze narod, kako ti kazes, nista promeniti...
Mozda ce iduca vlada to oboriti pa izvesti krivce pred sud (samo ne znam koji), mada si ti to najavljivao i za ovu, pa i prethodnu vladu pre tri godine, pa eto , jedno veliko NISTA!
A sad se seti sta sam ti ja tada govorio...
Znači vlade na sud, prvo onu sto je počela pregovore, znaci Kostunicina, pa onda Tadiceva, pa sad Vucica... Dal ste svesni koje gluposti valjate?
Neverovatno.
U suštini Fiat i sve ostale strane "investicije" su produkt "EU nema alternativu"" tj. u najgorem svijetlu prikazan sistem funkcionisanja krupnog kapitala, modus operandi opšte poznat , marionetske vladajuće strukture , zarad ličnih interesa državu postavljaju u dužnički položaj,bez financijske samostalnosti a onda "investitori" se predstavljaju kao neko kome noge treba ljubiti a ne kao surove oportuniste koji koriste položaj države "bez gaća" da isisaju i posljednje što je ostalo od te iste države.
A o kakvom se marionetskom režimima radi , dovoljno je da je onaj kriminalac Dinkić na slobodi ,čovjek koji je svojim kriminalnim radnjama po državu u najmanju ruku zaslužio da bude javno pogubljen kao državni neprijatelj a on dobija funkcije savjetnika , tako da tu sva priča završava...
17:58
U tome i jeste problem.
Legalizovan kriminal.
Sve dok se budu smenjivale marionete na vlasti, tako će biti.
Vodja da se nije "promenio", obuko bi ono odelo Dinkiću koje je donosio u skupštinu, ali...
"Znači vlade na sud, prvo onu sto je počela pregovore, znaci Kostunicina, pa onda Tadiceva, pa sad Vucica... "
Upravo tako, samo što ti kao bot i poltron ne možeš to da razumeš.
Ti se za 20 hiljada dinara postavljaš kao sluga prema svom poslodavcu Fiatu i čudiš se kako to vladu na sud ?
Možda nisi znao, ali mnogi su državu dobili na sudu.
A ti pročitaj 18:57, da naučiš nešto u životu, a ne kao bot da se sramotiš.
P1, Djordje
interesantno da se stalno pominje taj Dinkic, a on ne samo da nije u zatvoru, vec ga niko nikada nije ni pozvao na odgovornost, mozda cak i nije kriv, ali cisto zbog stalnih prozivki.
A tek oni sto su dosli na njegovo mesto, svi se prave ludi!
To ima samo kod nas...
carobnjak
Ne da nije u zatvoru, već je savetnik premijeru, onom što mu je onomad pokazivao zatvorsko odelo.
A žena pre neki dan dobi funkciju.
Kod nas se ekonomske ubice nagradjuju, kao i svuda gde su marionetske vlade.
@carobnjak, nemam ni nameru ulaziti u neku dublju raspravu jer nemam s kim. Evo sad kad bih pitao kad su poceli pregovori s Fiatom, i ko je zapoceo, niko nebi znao. A kamoli da pitam za prelomne momente i sta je prelomilo da dodju kopd nas. Niko ovde nije ni video ugovor niti usao u novu fabriku, a sve zna. Cela rasprava se svodi na nagadjanje.
B.M
naravno. Reagovao sam na tvoj prethodni komentar!
Gde pise da ce vlada ici na sud??? Napisao sam da ce iduca vlada naci KRIVCE, ukoliko oni postoji, podrazumeva se...
Vlade su pregovarali sa „Fijatom“, ali nisu svi na isti način.
Jedno je sklopiti posao sa „Fijatom“ za licencu Z10.
Drugo je:
1 - dati „Fijatu“ fabriku na poklon (naravno, nakon što smo im dali u nepovrat pare za licencu).
2 - držati ugovor u tajnosti.
3 - dogovoriti se da će FAS za delove plaćati koliko god „Fijat“ traži.
4 - lagati sopstveni narod (čak i ljude poput carobnjaka, koje nisu dovoljno edukovani da se od toga odbrane) da je proizvod srpski.
5 - lagati sopstveni narod da si zbog izvoza ove sklopodžije napravio pravu stvar.
Da se razumemo, sve te vlade su nesposobne.
Ali ovo je već kriminal.
A tek očekivati da će iduća vlada sve ovo da istražuje ... pa to su govorili i za „Bus Plus“, dok se novi nisu setili da i oni na tome mogu da zarade.
Vrlo naivno, čak i za nekog ko na reklami pročita da se 500L proizvodi u Srbiji pa misli da je tako.
Pa u kojoj toj našoj fabrici misliš da se proizvodi vetrobran? Far? Čak i dugmići?
Štaviše, ovo i *jeste* „iduća vlada“, bar što se tiče FAS-a. Jedini u vladi koji je za ugovor rekao da je štetan, izašao je iz nje.
Sve te marionetske figure su bile i još uvijek su štetne po Srbiju , samo je Dinkić to digao na veći level , da bi komontno mogao u udžbenike iz oblasti privrednog kriminala.
A procesuiranje istog , će biti samo tema za predizborne kampanje u realnosti , sve su to ista gov..
CAMIRO Reako sam da na samom 500L PISE "made in Serbia", nisam NIGDE napisao sta ja mislim da to znaci! Ako si ljubomoran sto vozim vrhunski domaci proizvod, tvoj problem! :)
Djordje
Opustošile Srbiju DOSmanlije, pokrali, uništili, rasprodali.
Sa tetkinih kauča u milione-milijarde.
Nije samo Dinkić tu, Djilas, Djelić i cela ta ogavna "demokratska" bulumenta, zajedno sa "demokratskim" socijalistima.
Iako to nije slučaj samo sa Srbijom , većina postkomunističkih država je prošla kroz taj proces pustošenja , što još neki vole nazvati EUro-atlanske integracije , samo su ex-Yu države imale baš intenzivan tretman a naročito Srbija i mi koji smo vezani za nju , sem financijskog pustošenja imali smo priliku da osjetimo i izravno provođenje "demokratije" osiromašenim uranijem nažalost...
E što ne prođoše sve naše fabrike kao Zastava s Fiatom, gde bi nam bio kraj. Nego ih zatvorise. Zastava Kamione ne mogu da prezalim, kamo srece da u Kragujevcu pravimo i kamione pored automobila. Kako Iveco odustade niko vise nije bio ozbiljno zainteresovan.
Dakle, piše „Made in Serbia“ ali to ništa ne znači.
Zapravo, piše „Made in Serbia“ ali mi znamo da to nije tako.
Ali pošto piše „Made in Serbia“, Rusi trebaju to bukvalno da shvate.
Camiro
Očigledno braća Rusi bolje upučeni od nekih u Srbiji. :)
Assembled in Serbia je tačan termin.
Rusi daju povlašćene uslove za SRPSKE proizvode.
Dakle jasno sve kao dan. Što se tiče odnosa prema nama kao i toga čiji je Fiat 500L.
Putin kaže premijeru da izabere pomoć a on traži uslugu za Fiat i 500L a ne za Srbiju...
Lepo reče gospodin Konuzin onomad...
RE: carobnjak 19:05
Šojić kao da je opisao Dinkića.
https://www.youtube.com/watch?v=-Dj0EuxFguI
Što se tiče toga zašto ovi što su došli posle njih nisu raskinuli ugovor ako je loš, mislim da odgovor leži u ugovoru koji je potpisan na 10 godina. Možda kada ugovor istekne znaćemo šta smo potpisali (mada ja znam i sada pošto pola toga je, ustvari sve je već dostupno na internetu, osim famoznog zatamnjenog dela. Jedna izreka kaže da đavo leži u detaljima).
P.S. Kada kažem mi i pišem uopšteno ne mislim na
nas ili na sebe, već na državu, tako da ne bude zabune.
@P1 Tačno tako.
Dakle i busteri polako odustaju od laži da je 500L proizveden u Srbiji. Trebalo je dugo godina, ali dobro, pomak je očigledan.
Samo mi nije jasno - ako neko zna da 500L nije „Made in Serbia“, zašto onda pominje tu floskulu? Još u kontekstu da svi koji misle da nije tako, neuki su ili žele Srbiji zlo?!
Šta ... vredilo je probati, je li?
P1
U pravu si, treba da stoji Assembly.
Isto to pise i za Golf, assembly - Germany.
I sad, u cemu je razlika?
Secam se fijaska na drzavnoj televiziji gde sekretar u Dinkicevom ministarstvu URS-ov kadar inace izjavljuje da se kod nas pravi 80% delova, da bi ga vec sutra dan celnici FAS-a demantovali i rekli da je to 50% delova, ali niko od njih nije spomenuo da li je tih 50% ili koliko vec (navodno je sada 60%) mozda 10-20% u celokupnoj vrednosti vozila... no dobro, mandovi moraju da mandaju...
Mislim, jasno je da je ovo "ogroman" ustupak, i ne moze se pobeci od cinjenice koju niko ne saopstava glasno a to je da je veliki procenat delova (u smislu vrednosti) proizveden van Srbije i da 500L zato ne cini domacim proizvodom bez obzira sto se tu on srafi, pa samim tim bi se prekrsio sporazum o trgovini sa Rusijom... i tu ne pomaze prijateljstvo, bratsvo, zajednicka vera jer ugovor je ugovor, sluzba je sluzba a druzba je druzba... mislim ove navedene fore nam nisu pomogle ni '99 sto bi sada... gluposti...
Inace spomenu Pit da je Rusija ozbiljna zemlja a ne banana kao mi... kazu one snimke sa kamera na vetrobranima su morali ozakonili kao validne i verodostojne dokaze na sudu kako bi se odbranili od malverzacija sa naplatom stete od osiguravajucih drustava koje su postale masovne i uzele velikog maha, i nisu imali izbora, a tu su bili umeseni i panduri, sudije, lazni svedoci, ma haos... to kod nas ne bi uspelo sigurno jer mi imamo pravo na privatnost...
Raziel@
Ne znam koliki moraš biti idiot da pušiš EU priču , kao nadu u bolje sutra.
Čitava ta evropska priča se zasniva na-uvalim ti ga,na kulturnjaka...
Tako da je Fiat ili nebitno , neko drugi , samo poslijedica toga...
Dok je ovakvih kriticara za Fiat nema zime. Sve se svodi na neki famozan ugovor i politicare.
Famozni ili kriminalni, pitanje je sad, a što se tiče zime, FCAS trenutno ne radi. :)
Nažalost, ovo je slovački recept. I oni su ovako "prodali" svoju čeličanu u Košicama. I oni su se ugovorom obavezali na 10 godina. I kod njih je dosad izvučeno na milijarde evra u inostranstvo. I kod njih od silnog kajmaka država ne dobija ništa dok traje ugovor koji je oslobodio investitora od plaćanja raznih poreza na 10 godina.
Malo je reći da je ovaj model "privatizacije" nakaradan za onog ko prodaje, a odličan za onog ko kupuje s tim da tek posle kupovine sledi suština praznine ovakvog oblika privatizacije (u kontekstu interesa države).
„Malo je reći da je ovaj model "privatizacije" nakaradan za onog ko prodaje ...“
Sem naravno za ljude koje se na domaćoj strani *bave* tom prodajom i za njihove botove odnosno sendvičari.
Za njih zime nema svakako - bar za sada, dok narod veruje floskulama i ne razmišlja svojom glavom.
@zastava, kako FCAS ne radi kad vozovi redovno transportuju 500L automobile za Bar. Evo bas pre pola sata prodje jedan. Tebe bi trebalo banovati sa ovog bloga, ne zbog gluposti, već zbog laganja, što spada u namernu obmanu javnosti. A nije ti prvi put.
Ako ikada FCAS i prestane da radi, ja cu vas obavestiti min. nekoliko meseci unapred, kao sto sam i nekoliko meseci unapred pisao da je radnika previse, i nedugo posle togo su ukinuli jednu smenu.