
U iščekivanju eventualne odluke italijanske kompanije da u kragujevačkoj fabrici započne proizvodnju još jednog modela, ohrabrenje bi donela i vest o rastu prodaje aktuelnog FIAT-a 500L na američkom tržištu.
Otkako se 2011. godine FIAT vratio u Sjedinjene Države, prodaja vozila ove marke rasla je sve do 2014. kada je ukupno isporučeno 46.121 automobila. Međutim, 2015. godine zabeležen je pad prodaje, s obzirom da se za FIAT-ove automobile odlučilo tek 42.410 kupaca.

Isti trend nastavljen je i u 2016, pa je zaključno sa oktobrom, prodaja smanjena za 20% u odnosu na isti period 2015. I to uprkos pojavi još jednog modela, FIAT-a 124 Spider.
Kako piše Automotive News, italijanski proizvođač planira da u 2017. snizi cene većine modelskih varijanti svojih automobila u Sjedinjenim Državama, a u nekim slučajevima, vozila marke FIAT biće jeftinija čak 5.000 dolara.
Tako će najjeftiniji model, FIAT 500 sa paketom Pop, koštati 14.995 dolara, bez troškova transporta do kupca, koji u SAD za ovaj automobil iznosi i do 1.000 dolara.
Kada je reč o modelu 500L, čiji bi rast prodaje u Srbiji bio dočekan kao odlična vest, i ovaj automobil imaće korigovane cene u SAD u 2017. godini. Isti izvor navodi da će umesto 5 paketa opreme/verzija FIAT-a 500L (Pop, Easy, Trekking, Urbana i Lounge), koliko ih je danas dostupno američkim kupcima, ovaj broj biti smanjen na 3 (Pop, Trekking i Lounge).
Pritom, osnovni FIAT 500L Pop čak će malo i poskupeti, sa 20.845 na 20.995 dolara. Sa druge strane, luksuzniji modeli, kao što su 500L Trekking i 500L Lounge, biće jeftiniji.
FIAT 500L Trekking, koji je koštao 23.230 dolara, u 2017. će se prodavati za 22.995 dolara, a značajno će biti snižen FIAT 500L Lounge - sa 26.145 na 23.695 dolara.
Međutim, veliko je pitanje da li će smanjenje cena dovesti do rasta prodaje kragujevačkog FIAT-a.
Naime, kako priznaju i u kompaniji FIAT Chrylsler, modeli 500L i 500X u velikoj meri predstavljaju jedan drugom koknkurenciju u SAD. Jedan od čelnika FIAT Chryslera, Tim Kuniskis, čak je izjavio da su "oni (500L i 500X) smetnja jedan drugom na tržištu, i to je sada već evidentno".
"Problem u SAD je što ne uspevamo da privučemo nove kupce, već imamo slučaj da se naši postojeći klijent samo preorijentišu sa jednog na drugi model FIAT-a", objašnjava Tim Kuniskis.
Još jedna prepreka za veću prodaju FIAT-a 500L su loše ocene koje su vlasnici ovog modela izneli o svom automobilu, objavio je američki Consumer Reports.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Ide li u USA bez carine 500L ?
Što tamo ne traže ?
Iovako su nam "prijatelji".
Verovatno bi na takav zahtev bili ismejani i išutirani iz kancelarije.
Po ko zna koji put, Fiat 500L je namenjen evropskom trzistu. Zar je to tako tesko zapamtiti? I po izgledu i po osobinama, i po transportu, pošto 90% ide u Italiju.
Je li ovo novi smajli Look za 500L ?
Ovako novo nasmejan će da zadovolji svaku predškolsku ustanovu širom sveta, pa i u SAD.
Eto posla za Fijat na pomolu.
Fiat 500L sa pop-osnovnim paketom za 21.000 dolara??? Primera radi, na istom tržištu se nova Honda Civic u osnovnom paketu prodaje za 17.500, a primera je još dosta. Ovo što su do sada prodali je neverovatan uspeh.
To je kad ti neki "baja" krene da se penje uz korporativne lestvice raznoraznim mahinacijama. Sve i da 500 i 500L kostaju identicno, ne bi se kanibalizovali jer niko kome teba 500L nece kupiti manje vozilo, i obrnuto. A oni digli 500L u "premijum" segment. Najsrecniji su oni koji ga kupe, jer dileri daju ogromne popuste samo da se otarase modela koji im stoje na placu i skupljaju prasinu. Mene zanima kako ce izgledati redizajn. Jel najavljen datum premijere?
Mozda ce nekima biti jasnije ako pogledaju kako se prodaju na americkom trzistu konkurenti od 500L, ako ih nadju...
@ Aleks,
najjeftiniji civic automatik je $19,600 ... znaci oko $1,000 jeftiniji nego 500l. s tim sto kod civic dobivas zastareli 2.0 atmosferksi motor. dok 500l je 1.4 turbo iz 500 abartha
Našao sam na netu za manje novca i to 1.5 T sa manuelnim, pošto su jeftiniji od CVT, ali sve i da je cena ista, pa ta dva auta ne mogu da se porede ni po čemu. I svakako sam pre za Hondin provereni 2.0 nego Fijatov 1.4 pa još sa turbinom : )
FIAT sa modelom 500L može samo još više da podbaci, što u Americi, što svugde drugde osim u Italiji. :)))
Konkurencija ne spava, a i tržište nije dovoljno prepoznalo nišu u kojoj je 500L kralj. :)))
@ Aleks,
ja sam poredio fabricke cene oba. ako usporedis cene posle popusta tek tu je fiat dosta jeftiniji, jer za recimo 500x nude oko $5,000 popusta i to bez ikakvog cenkanja, sto znaci da mozes jos par hiljada da je skines. dok kod civic ako dobijes $500 popusta mozes smatrati da si odlicno prosao. 500l je takodje mocniji, moderniji, enterijer je daleko kvalitetniji, veci, itd. od civic. nebi ga ni ja kupio pored civica, ali to ne znaci da je los auto. fiatova najveca mana je njegov katastrofalni automatski menjac, ali ne moze se ni Honda pohvaliti sa kvalitetnim menjacima