
Od februara zabranjuje se komercijalni transport od 6 do 9 osoba. Iz malih preduzeća tvrde da nisu konkurencija autobusima
Od februara sledeće godine ukida se kombi-prevoz putnika od kuće do neke od evropskih metropola. To je predviđeno novim zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca. Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. I jedna i druga strana imaju svoje argumente, a svi za svoje smatraju da su "jači".
Činjenica je da ni do sada kombi-prevoz putnika u vozilima koja imaju do devet sedišta nije bio legalan, ali su inspekcije gledale kroz prste. Savo Tošić, iz "Tera travela", tvrdi da njegova firma posluje četiri godine, ali da druge kolege rade i duže od dve decenije.
- Ovaj način prevoza je opšteprihvaćen i godinama ga koriste studenti, žene sa decom, poslovni ljudi. To je specifična kategorija, jer bi oni da nema nas koristili svoje automobile. Zato nismo čak ni konkurencija auto-prevoznicima - tvrdi Tošić. - Primenom ovog zakonskog rešenja biće oštećena naša firma, ali i država, jer ostavlja bez posla 80 ljudi. Najveći gubitnici su ipak putnici. Nadležni se pravdaju da će time suzbiti sivu ekonomiju, a mi smatramo da će ona samo procvetati.
Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja prevoznika "Srbijatransport", ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju od šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju.
- Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači - priča Aleksić. - Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede.
Podaci
* 43.000 KOMBI-vozila je registrovano na teritoriji Srbije
* 24.000 PUTNIKA mesečno prevezu kombiji u inostranstvo
Argumenti ministarstva
- Obavljanje javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - ističu u Ministarstvu saobraćaja. - Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer, navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika.
Izvor: Novosti.rs
Koristio sam par puta taj kombi prevoz na relaciji BG-ZG (nisam poslednje dve godine). Razlog nije bio toliko ekonomski (kombi je najpre bio "amo-tamo" 50, posle 60, a kolima sam mogao (sa drumarinama) za oko 100),već to što na auto putu BG-ZG nisam mogao da pobedim pospanost kada putujem sam. Generalno, auto put mi je "smrt" i ako nema nekoga pored mene da stalno "blebeće", "belaj" sa snom je uvek tu negde blizu ...
I kako ja sad da putujem od NS do aerodroma direktno? (bez ulaženja u grad BG).
Zadnji put sam tako putovao za 1500 din! Jedva sam uspeo naći jer svi traže 3500 din, standardno. A moji svi zauzeti, prijatelji na poslu, i šta ti onda preostaje? Pa kombi prevoz.
Ja
Dodjes u Beograd autobusom ili vozom I lijepo gradskim prevozom do aerodroma,ako ti se zuri i neaka po GSP-u ti platis taxi.
@ Renault Terminator
Da, znam za to. Ali ovo mi je bila najbrža i najjeftinija varijanta! Pazi, ja nosim veliki kofer od 20 Kg! Ovako mi treba 45-60 minuta od kuće direktno. A zezati se sa velikim koferom po autobusima (košta više vremena) ili ići taksijem (košta više novca) nije mi baš bila opcija. Kombijem direktno (ili kolima) mi je bilo najbolje.
Ja
Svatam ja tebe kao musteriju i ne krivim te,nisi ti kriv,krivi su ovi sa kombima koji su te naucili tako I sada ti je tesko kada i 10min treba vise vremena nego li prije.
U ostalom,imaju mini busevi,kombi sa 12 mjesta itd..oni mogu da zamjene ove kombie za koje je dovoljno samo B kategorija.Neka firme prodaju te male kombie i kupe mini buseve I kombie sa 12 ili vise sjedista za koje treba D kategorija koja je za taj vid transporta I zaduzena.E sada je drugi par rukava gdje bi u cjeloj toj prici bili te firme koje se bave sa tim I koliki bi porez placali drzavi,dali bi cijena karte poskupila itd...
Kod Pancevackog mosta ne mozes ziv da ostanes od "kombista" sto bi rekli ovi iz "Roda",znas koliko oni stete nanose Autotransportu Pancevo,koliko im putnika uzimaju itd..A ima I divljaka koji voze za Zrenjanin,isto gomilu putnika otmu legalnim prevoznicima koji su platili i placaju tu liniju BG-ZR a sta i kome placa divljak,jos obican ljakse sa B kategorijom I sada je on pametan a legalan prevoznik je budala.Pa nece moci tako,da se malo stvari dovedu u red.
A ti jbg za sada kreci ranije.
Ja
A jeftinije te izlazilo zato sto taj sto te vozio nije nikom racune polago.Ni porez nije placao,liniju ma nista,cista para u dzep.Jbg ne moze tako,nisu ostali legalni proveznoci budale a on pametan.
Da bude jasno. Nije zabranjen kombi prevoz! Zabranjeno je komercijalno koriscenje malih kombija za prevoz putinka. Kombiji koji prevoze vise osoba su legalni. Firme i dalje mogu da prevoze svoje zaposlene.
Mislim da jeste bio problem iskontrolisati ko sta radi kombijem(i raznoraznim mini venovima), i da li vozi putnike ili ga koristi za sopstvene potrebe. Nisam siguran da je ovo najbolje resenje po principu sve ili nista.
dećice... ovo "rešenje" -ne, da nije dobro- već je imbecilno! a svako birokratsko ukidanje servisa "od vrata - do vrata" je kretenizam i vodi u rad na crno, u još veće nepoštovanje zakona i eskivaciju poreza! i neće se "iskorjenit" jer za time jednostavno postoji potražnja!
a razlozi za ukidanje su idiotski i samo ukazuju na nesposobnost i klientelizam nadležnih!
u čemu je problem? u "neprofesionalnim" šoferima? u "tahografima"?ok... nek se odrede pravila... želiš se bavit prevozom putnika? fino, pravila su "školovan" šofer (certificirana dodatna "obuka" ili D kategorija), tahografom opremljena i jasno obilježena vozila, uredni papiri firme, podmirene dadžbine i striktan nadzor... a onda ne tržište odradi svoje...
a ovako... kako će vršit kontrolu? panduri će zaustavljat i maltretirat svaki kombi u kojem se vozi vise od 4 osobe? zamisli, da imaš familiju sa ćetvoro dece, imaš kombi,jer ti treba takvo vozilo i ides na izlet, rodbini ili na more... ili ćeš preko celog kombija morat na veliko ospisat "mi smo samo velika familija, ne bavimo se ilegalnim prevozom putnika", ili ćeš morat trpjet konstantno zaustavljanje i objašnjavanje, da su "ovi pozadi" uže krvno srodstvo... normalno, ako uopšte bude kontrole innadzora... a ako neće i onako "džaba im propis"!
Drugmirko
Ima rijesenje i za "divljake".Oduzmes nekoliko vozila,naplatis kazne pa da vidis reda.Sve zavisi koliko drzava bude zeljela da se sa tim obracuna.
Ne boj se,zna se odlicno ko koristi putnicki kombi za porodicu a ko za nelegalan biznis.Nije to nikakav bauk.Samo treba volja da se to dovede u red a moze se veoma lako.
da... pa kad se zna, u ćemu je onda problem? ovim "propisom" sigurno neće sankcionirat već sad nelegalne prevoznike, samo onemogućuju legalno registrirane...
ili, drugim rečima, sudeći prema ovom genijalnom propisu, te želje i volje nema... odnosno, oćito ima volje, da se udovolji željama jednog lobija, kojemu "door-to-door" servis zadire u zaradu a nesposoban je prilagodbe novoj situaciji...
Drugmirko
Problem je sto im nisu mogli nista.Patrola konunalne policije dodje kod Pan.mosta a ovi "divljaci" se sa njima sprdaju,uspiju ih nekako otjerati i za par sati eto "divljaka" opet.Blage kazne ili ih nema nikako,obicna policija sa tim nece da ima posla i tako u krug.Aj da vidimo sta ce sad da bude,ja mislim da ih na proljece nece biti kod mosta.Mogu se "divljaci" prilagoditi samo ako budu htjeli.Ne mogu neki da rade po propisima a neko na muftakis,pa ne moze,ima da radis kako valja ili snosi posledice pa ti vidi sta ces.
e, visiš.... sad si, sa "ima da radiš kako valja ili snosi posljedice", sam ustanovio temeljni problem ovog zakona... zakon totalnom zabranom ONEMOGUČUJE rad onima, koji ga i onako rade kako valja! a "mutafiks divljaci" će se samo "sklonit s oćiju" i radit dalje... marginalno "teže" ali ipak...
Ono što je sigurno, to je da je ovo loše za korisnike ovakvog prevoza koji je mnogo komforniji od busole.
Slažem se sa drugmirkom.
Doduše suludo je pčekivati nešto pametno da se donese u Srbiji, uglavnom su to imbecilne odluke.
Nisam se udubljivao u tematiku, ali verujem da će se nastaviti sa kombi prevozom.
Drugmirko
Onaj koji ga radi kako valja,njemu taj zakon i ide u korist,pa oni su I trpili najvecu stetu zbog "muftakis prevoznika" jer ovi su im uzmali putnike,uzmali im lovu.
Ja ti opet kazem,i ovaj Tera Travel i Gea Tours svi oni mogu da se rijesi malih kombia Tera Travel ih ima bas mnogo I da kupe autobuse ili mini buseve ili kombije sa 12 ili koliko vec sjedista sa sve tahografom i profi soferom,samo malo teze ce naci u Srbiji vozaca D kategorije,nema firme u Srbiji koja se bavi prevozom putnika a da joj nefali vozaci D kategorije,cak su i penzionisane kolege sa D kategorijom upregnute,jednostavno nema ljudi,mladi nece da rade taj posao koji je dosta zajeban i veoma odgovoran a doci D kategorije danas je skupo a i treba puno vremena.Tera Travel i Ima nesto kombia koji mogu da se voze samo sa D kategorijom a imaju i jedan autobus Neoplan.Problem je sto profit kod tih prevoznika na foru nece biti tako veliki a posto se ni jedan privatnik ne zeli odreci ni 50 para od svog profita on ce lijepo da udari po platama vozaca da bi imao isti profit kao i prije i naravno opet ce mu biti malo.
kako, dragi moj Renault Terminatoru... autobus od 12+ sedišta je jednostavno nešto sasvim drugo od putničkog kombija... cenovno (i kupnja i održavanje), glede udobnosti, brzine, pa i jednostavnosti uporabe...
po toj logici treba zabraniti i taksistima, da recimo kombijima prevoze grupu petorice ljudi i njihov prtljag iz hotela do aerodroma... nek si zovu tri taksija ili organiziraju autobus...
zakon je, takav kako je gore opisan, čista glupost! ili drugim rečima, to je isto, ko da su zbog "crnog taksiranja" zabranili taksi službu u celosti! treba za "door-to-door" kombi prevoze jednostavno propisat jasna pravila, odredit kazne i vršit kontrolu... pa i taksista mora pokazat dokumente o registriranoj djelatnosti i kvalifikacijama ako naiđe na kontrolu policije ili gradskog redarstva... ne vidim, da to isto ne bi moglo funkcionirat i kod kombi prevoza... nekako mi se ćini, da razlozi za ovaj zakon ipak "leže" negdje drugdje... a da li je to jednostavna "birokratska kratkovidnost", rezultat lobiranja ili, nedaj bože korupcije i klientilizma, neću nagađat... ali bi, barem iz "novinarskog ugla", bilo zanimljivo pitanje.
Drugmirko
Ne razumijes ti mene.Taksista ima licencu,taksista je registrovan,taksista plca porez itd...skoro svi su u koje kakvim udruzenjima i na kraju i taksisti su profesionalni vozaci.On moze da vozi i kombi ako mu se isplati,ali radi regularno i narvno da je duzan i taksista da pokaze dokumente koji mu dozvoljavaju da radi taj posao koji radi.Ovdje se ne zabranjuje regularan rad,regularan posao,zabranjuje se divljastvo i muftakis prevoznici a ne oni koji rade posteno i podmiruju svoje obaveze prema drzavi.Ne znam sta ti tu nije jasno.Ne moze da se radi na crno i tacka,stvar je veoma prosta i jednostavna,nema potrebe za izmisljanjem tople vode.Ima da radis po zakunu i zdravo,ako neces da radis po zakonu nego da mufljas i pravis kombinacije e pa onda momcino ima lijepo da za to sve i odgovaras pred zakonom.
Nekima ovdje bi najbolje bilo da nema nikakvih zakona,sta ce nam zakoni,ajd da se vratimo u kamen doba pa ko je jaci taj zakon vazi.E pa ne moze vise,dosta je bilo mufljanja i kombinacija,ima da se radi kako Bog zapovjeda,da i ova drzava se jednom dovede u red.
"Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika."
To pise gore u tekstu,koliko je to tacno,ja ne znam,ali znam da tako nesto ni Kanada ne poznaje gdje je to mnogo potrebnije nego u Evropi.Imas autobus do grada ako si u nekoj rupcagi,u gradu imas bus do aerodroma i zdravo.Tako je konkretno u Edmontonu u Alberti.Ako neces tako,platis taxi pa se vozi.
I sta se ovdje sad izmislja topla voda.Ovaj zakon je jasan kao dan i napokon od postenih prevoznika koji uredno placaju svoje obaveze prema drzavi kada su u pitanju dozvole i ostala papirologija koja im omogucava da rade legalno i po zakonu.Ne ulazim u to kako placaju vozace i ostalo osoblje i dali kome kasni plata,uplaceni doprinosi itd..to je drugi par rukava,nema veze sa ovom zabranom sto je navedena u tekstu.
@renault,
u kanadi i americi takodje postoje uber i lyft koji posluju na isti nacin pa ih opet niko ne dira. zalili se taksisti, ali nista od toga
nije istina RT... kod nas postoji firma koja vrši prevoz kombijima po celoj srednjoj europi i registrirana je u Holandiji, Sloveniji i Italiji!
i ne razumem zašto zabraniti prevoz kombijima kao takav, kad je sve što je potrebno samo urediti potrebne propise i zahtjeve za takvu službu (uključujuči i potrebnu obuku vozača)
Drugmirko
Ok ako je tako kod vas.Meni to nema veze sa vezom i potpuno je idiotski.Nije isto voziti kombi sa paketima slatkisa i ne znam ni ja cega i isti taj kombi voziti putnike sa istom kategorijom.Ljudi i predmeti nisu isto.Koja je onda svrha D kategorije,onda i sa B mozes da obavljas isti posao sa autobusom,kakva je razlika.Dobro i u EU ima zakona koji nemaju veze sa vezom,kao na primjer taj i dobro je sto ga nasi nisu copy/paste i primjenili ovdje.
Mile antena
A uber je posebna prica...
Zabranjen je, potpuno ili djelomično, u trinaest zemalja,Australiji, Belgiji, Brazilu, Indiji, Japanu, Južnoafričkoj Republici, Južnoj Koreji,Holandiji, Njemačkoj, Spaniji, Tajlandu , Tajvanu a mislim da je i djelimicno zabranjen i u USA nije bas svuda dozvoljen.Zabranjen je i kod nas Bogu hvala.Taj uber je jos gori od ovoga "muftakis kombista"....Nedaj Boze nesto ti se desi u " muftakis kombistima" ili u uberu,ciji si ti onda,nema te nigdje,niti si kao putnik osiguran,nahebes i kao putnik ko zuti zbog 20% nize cijene transporta a o licima odnosno vozacima "muftakis kombista" i ubera je i suvisno pricati ko su i kakvu prolsot imaju,svaka cast ljudima kada mogu sa svakim da putuju,da stave svoju glavu u torbu i ajmo,jednom se zivi...
pa da... zato i kažem, da treba područje pametno regulisati... sa profesionalnim, zaposlenim vozačima, svim papirima i obilježenim vozilima... i nikako da vozi tko hoće i kako mu "puhnulo" sa nekakvim šta ja znam... "studentima" ili "bratićem", koji "baš ima vremena"...
Neko moje mišljenje je da će ovo doneti više štete nego koristi. Naročito će novi zakon osetiti ljudi s manjim primanjima.
Kombi prevoz je "dušu dao" za starije ljude, studente, ljubitelje putovanja i sve ostale koji ne voze auto ili žele da se maksimalno opuste dok putuju.
Dalje, ima podosta manjih mesta u Vojvodini gde ljudi svakodnevno putuju za Beograd. Ne samo Vojvodini, ali eto RT pomenu one oko Dunav stanice pa se setih da samo ja znam četvoro ljudi iz Kovačice što rade u BG a to im je jedina opcija.
Inostranstvo da ne pominjem. Sećam se mog odlaska u DE, pa cimanja s autobuske, pa smaranja ljudi na engleskom, pa taxisti (ne znaju svi engl), snalaženje s gradskim prevozom...
Onda u povratku saznam za čoveka što vozi ture DE-SRB.
Lepo nas pokupi ispred zgrade, samo siđeš i uđeš u kombi + si uštedeo minimum duplo. Dolazak je tek "laganica", dovezu te na kućnu adresu, ne cimaš se sa gorenavedenim itd.
Sve u svemu, moje je mišljenje da bi bila velika šteta ukinuti ovakav vid prevoza.
Pozdrav
@Renault Terminator,
uber ima svoje osiguranje koje pokriva i vozaca i putnika za vreme voznje. ovo znam zato sto petkom i subotom vozim uber po par sati. nisi valjda mislio da uber uzima 25% od zarade, a za uzvrat ne nudi nista drugo osim aplikacije za telefon?
i nije bas da svako moze da vozi uber, jer uber radi background check kao i svaka druga firma. drugo, uber ima standarde za aute koje taksisti izgleda nemaju. kad se samo setim dok sam isao na fakultet koliko puta bi me pokupio taksi u 15 godina starom ford crown victoria, a unutra sve prljavo, smrdi ... a isti su i vozaci, oni cesto smrde jos gore nego sam auto, a o voznji da ne pricam. ma da ti ne pricam detalje. jos gora stvar u vezi taksista je to sto nikad ne znas hoce li se pojaviti ili ne. dok sam isao na fakultet (pre nego sto je uber uopste postojao) pozoves taksi u 2 ujutro kad barovi zatvaraju - mozda ce doci za 30 minuta, mozda za 60 minuta, a mozda nece doci uopste, a ti sedi i cekaj. katastrofa. a sa uberom sve lepo ide na dodir telefonu, znas tacno kad je vozac jer mozes da pratis njegovu putanju i nikada se ne ceka vise od par minuta.
tako da taksisti jako mrze nas uber i lyft vozace, ali mogu samo sebe da krive sto gube biznis.
oh da, jos nesto - ja uredno placam porez kao i svako drugi ko ima posao. na kraju godine dobijem izvestaj od ubera koliko sam zaradio i na osnovu toga obracunam porez, tako da nema nikakve prevare da sam varao drzavu ili nesto slicno.
Ovakav zakon, ili kratkovidost mogu da donesu samo oni koji su cvrsto resili da podriju domacu ekonomiju.
Realno , ovi što se bave tematikom saobraćaja kao da se trude svakim aktom da budu debilniji , pa tako i sa ovim.
Ali suvišno je komentarisati te odluke imbecilnih uhljeba , kojima je izgleda glavni cilj da impresioniraju šefa Acu ribicu...
Umjesto nešto što je prilično razvijena privredna dijelatnost , da uvedeš u legalne tokove i svi od toga imaju koristi ovi debili prave kontraefekt i potenciraju sivu ekonomiju
Mile
Mislis ako si ti cist,uredan,normalan,da su I svi ostali uber vozaci kao ti?Isto tako vazi i za taksiste,mada generalno,svi su oni tamo vecinom veoma neuredni,to znam iz licnog iskustva I to ti vjerujem.
A citao sam da je bilo svega sa tim Uber vozacima..Da je med i mlijeko bilo bi dozvoljeno svuda da to funkcionise,ocigledno da nije.A dje ima dima,ima i vatre.
Ako ti Uber uzima od zarade neki procenat sto je logicno,pa zar oni nisu duzni da placaju to,ti fakticki tih par sati sto radis,radis za njih,nije Uber tvoj pa da ti sam sebi to upalcujes ili ja tu nesto dobro ne kontam?Jel imas i na kraju godine i taxu od tog posla?
Djordje
Upravo.
Kombi prevoz je odlična stvar.
Dovezu te na tačnu destinaciju, pokupe te na adresi.
Nema da se bakćeš.
Pritom je komfornije, brže.
Zaista prave problem korisnicma usluga.
Što kažeš, umesto da uvedu u legalne tokove, stimulišu ( teraju na ) sivu ekonomiju.
Isti je slučaj i sa registracijama.
Što bi naš narod rekao, "gladnom d*petu m*da mera." :)))
Nema ništa sladje nego kad bahate, primitivne lopove naučiš pameti. :)
Raziel
Sa strane putnika to sve stoji sto ti pises.Ali probaj da se stavis i na drugu stranu.
Ne brinem ja za ove Tera Travel i ostale,brzo ce se oni uklopiti u zakon,oni voze inostranstvo bas ovo sto si ti pomenuo i dobro posluju tako da ce se oni prilagoditi brzo.A ovo po lokalu se pojacaju polasci i to je to.Ako ima potrebe za tim.A zbog 3-5 putnika sto ne mogu da ustanu ranije nece sigurno da uvode jos jedan polazak.
A evo posalji poznanicima red voznje Beograd-Kovacica i obratno...mnogo smo mi razmazeni,ako moze majstore u dnevni boravak da me uvezes.
https://www.balkanviator.com/sr/red-voznje/beograd-srb/padina(kovacica)-srb/
@Renault Terminator,
iz mog licnog iskustva koriscenja taksija i ubera (sa lyftom zaista nemam iskustva), teze je naci prljav uber nego cist taksi. uber vozaci koriste svoje licne aute i u vecini slucajeva su veoma cisti i uredni. dok taksisti valjda svaki dan uzmu sta je u dostupno u firmi, a ko odrzava nemam pojma. ja takodje drzim i mali bezicni usisivac u autu tako da posle svake musterije provedem 20-ak sekundi da usisam prostor za noge, posebno sad kad je jesen i dosta lisca se unosi. ali je zato moja proscna ocena 4.89 od 5.00, jedna od najboljih u gradu.
uber vozaci takodje uglavnom voze samo par sati dnevno, pa cu i oni cisti i uredni. dok taksisti voze po 12-14 sati, tokom letnjih meseci se verovatno preznoje milion puta, tako da mi nekad dodje povratiti kad udjes u taksi i osecas miris osusenog znoja.
na kraju, u sustini musterija ima konacnu rec, tako da kad se pogleda koliko ljudi koristi uber/lyft umesto taksija - valjda su musterije zadovoljnije, zar ne, u protivnom nebi koristili uber/lyft.
uber nije dozvoljen svuda iz cistog razloga sto ti ne treba nikakva specijalna dozvola. dok taksisti moraju imati dozvole i samim tim placaju vise i automatski drzavna kasa veca. zatim, taksisti koriste bivse prefarbane policijske aute. ti auti se prodaju na aukcijama kada ih policija vise ne zeli, pa samim tim opet se puni drzavna kasa. dok uber vozaci ne kupuju specijalne aute samo za posao.
uber uzima 25% sto je njihov deo sto koristis aplikaciju i za osiguranje koje te pokriva. ALI uber ne uzima deo poreza koji se treba placati drzavi. znaci ako ja recimo zaradim $10 u voznji, uber ce uzeti $2.50 i meni platiti ostalih $7.50. u svakoj drugoj firmi, kompanija bi uzela i drzavni porez na tih $7.50 (tako da bi ja dobio hajmo reci $6.50 jer bi $1.00 otisao na porez), ali uber to ne radi vec ti dozvoljava da na kraju godine sam obracunas koliko dugujes drzavi u porezu. to je i moj cale radio kada je imao svoj kamion.
ono sto je lepota, posto sam ja privatnik koji samo radi za uber, ja odbijam i mnogo troskova. pa tako odbijam gorivo, odrzavanje auta (menjanje ulja, pranje i slicno), odbijam i koliko mi je auto izgubio na vrednosti i sve to. tako da na kraju uglavnom onaj porez koji bi i trebao dati drzavi ja eliminisem zbog mojih troskova, budem na pozitivnoj nuli. ali to je moguce samo ako si privatnik
Mile
Pa zar oni tamo nemaju svoje aute sa kojima taksiraju nego ima udruzenje/firma svoje aute pa ko sta od vozaca uhvati,pa nije ni cudo sto je svinjarija u tim autima.Meni oni u Edmontonu nisu tako izgledali,voze dobre aute,izgledaju cisto..Ovdje kod nas znas i sam da svako taksira sa svojim autom,znam dosta taksista,to je cisto,uredno,nema greske.Mada sigurno ima i medju nasima po neka svinja.
@Renault Terminator,
moj dobar drugar je u las vegasu vozio taksi pre mozda 5-6 godina. u sustini, postoji glavna firma koja ima sva taksi vozila, a vozaci im svaki mesec placaju da iznajme auto. i svaki dan kad se pojave na poslu dobiju sta je dostupno. retko se desi da dobije isti auto svaki dan, sve zavisi ko se pojavi pre njega
Mile
Tako sam ja vodio rat za kamion u Canadi dok napokon nisam ostao na jednom.Svaki koji dobijem zateknem svinjac,masan,prljav,pun djubra u kabini...Cjeli dan izgubim dok ga sredim umjesto da odmaram a ne mogu da vozim ako nije cisto,ne mogu da budem u kabini.I sledeci vikend on mi da drugi truck a ovaj predhodni da nekom musavcu,ja popizdim.I tako ja par kamiona lijepo sredim da ih drugi useru dok mi jedan put nije pukao film I u Petak kada se vracam u firmu ja okrenem Boss-a I zamolim ga ako moze da dodje u firmu tada kada cu ja stici.I dodje covjek,ja mu prvo objasnim a on me gleda blijed kao krpa.Kaze on meni "pa sve je to isto,ovaj ili onaj kamion".Pa nije isto Boss,pa mu kazem da udje u moj kamion da vidi kako je sve cisto,uredno,lijepo mirise,gleda on i kaze "nice,coll"..pa ga odvedem do njegovog Kanadjanina da udje u njegov kamion,kada je usao u kabinu kada se nije onesvestio od smrada,prljavstine,smeca kojekakvog.I tu ga zamolim da kaze supervisoru da me neskida sa kamiona I stvarno nije me niko dirao kamion.Jedino ako idem na drugi posao pa mjenjam truck jer razliciti kamioni rade drugacije poslove...
@Renault Terminator,
sa taksistima je jos gore, oni dobivaju drugi auto svaki dan. moj prijatelj mi je pricao da ga vise nije bilo briga koliko je cist - samo nek radi klima. kaze mi da nije bilo poente cistiti auto kad ce sledeci dan dobiti drugi auto i tako iz pocetka.
ja sam uredna osoba, svaki detalj mora biti na svom mestu, pre voznje ubera obavezno prebrisem prasinu u celom autu i kao sto gore rekoh obavezno drzim bezicni usisivac da pocistim posle svake musterije.
najteze mi pada sto ne mogu da zapalim cigaretu u autu (u protivnom bude pepela na sve strane bez obzira koliko pazio).
Mile
Normalno,pa ti boravis tu,provodis neko vrijeme,ne mozes biti u svinjcu.Al vidis ima njih dosta koji mogu.
Neces vjerovati,tako dok me bacao sa kamiona na kamion dobijem jedan a u kabini oni ormari puni praznih limenki,ja kada sam otvorio vrata od ormara kada su one limenke pocele da padaju iz njega kada ga nisam zapalio tamo u krugu.Pazi lik trpao prazne limenke,pa imas kesu ljakse jedan baci u kesu pa baci u kantu za djubre kada stanes da tocis gorivo ili pravis pauzu,ma uzas....
mile antena
Oduvek sam se pitao kako sa onolikom grdosijom (Crown Victoria) ljudi taksiraju.
Sve stoji, veliki i komforan, ali pre svega mislim na motor.
Autina veća od S klase, ogroman V8 benzinac za vožnju po gradu...
Imam osećaj da sve što zarade daju na benzin!
Renault Terminator
Po onom spisku ima samo od podneva, nema ništa za prepodne kada ljudi idu na posao.
Poz
I meni to nije jasno , jest da je gorivo jeftinije u USA , ali nije džabe , a to auto ne ide iznad 15mpg da ga jeb.. a čitav dan je na cesti , pretežno u gradu , tako da je tu gorivo itekako vidljiva stavka.
A taksiranje nije hobi , nego privredna djelatnost , gdje se uvijek gleda da prihodi budu veći od rashoda.
@Đorđe,
jeste da se na gorivo malo trosilo, ali na neke druge stvari nije.
crown Victoria bi obicno panduri dobili nove i vozili do 100,000 milja. posle toga za par hiljada dolara taj auti auto je prodavan taksistima. 100,000 milja za crown Victoria je nista jer oni prelaze barem 4-5 puta vise. jos bitnije od svega, odrzavanje je bilo gotovo besplatno. crown Victoria se, uz minimalne promene, proizvodila jos od kasnih 1970tih pa sve do nedavno. jeftinih delova je bilo kao mrava na svakom otpadu.
dok danas mnogi taksisti su presli na toyotu prius i citao sam jednom izvestaj gde se mnogo zale. istina, prius trosi 3-4 puta manje nego crown Victoria, ALI prius sa 100,000 milja ne mozes da kupis za $2,000 i kad se nesto pokvari ne mozes delove naci na otpadu niti moze bilo koji mehanicar da radi na njoj.